Delvis Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Driver å ser gjennom "Die Hard" filmene med Bruce Willies igjen, og må si jeg har sans for de fimene der. Samme med "Under Siege" filmene med Steven Seagal, som jeg synes har mye av den samme essensen (og egentlig de eneste Seagal filmene jeg syns er noe særlig) Er ikke sikker hvorfor disse filmene fenger..Rambo har jo også noe tilsvarende ved seg Uansett; om noen kjenner til andre bra (nyere) filmer innen samme sjanger, tar jeg mot tips med takk Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 under siege blir også kalt die har på havet, men har fått jernteppe og kommer ikke på noen flere slike filmer Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Con Air og kanskje The Rock, men de har du sikkert sett. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Con Air og kanskje The Rock, men de har du sikkert sett. 7865414[/snapback] Har ikke sett Con Air, men har den faktisk liggende i køen her Så "The Rock" en gang i tiden, men forsto lite av den + at det hele så ut til å være filmet i mørke Gir den kanskje en sjans til Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Assault on Precinct 13 (Orginalen) The Fugitive (Mer thriller enn de andre). Lethal Weapon Lethal Weapon 2 RoboCop The Terminator Speed Av flere forskjellige grunner, men hovedsaklig er fellesnevneren blant alle den herlige stemningen/feelingen/looken som mange filmer fra slutten av 80-tallet og tidlig på 90-tallet hadde. Og at alle er action filmer såklart. Edit: Så ikke at First Blood (aka Rambo) allerede var nevnt. Endret 4. februar 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Assault on Precinct 13The Fugitive (Mer thriller enn de andre). First Blood Lethal Weapon Lethal Weapon 2 RoboCop The Terminator Speed Av flere forskjellige grunner, men hovedsaklig er fellesnevneren blant alle den herlige stemningen/feelingen/looken som mange filmer fra slutten av 80-tallet og tidlig på 90-tallet hadde. Og at alle er action filmer såklart. 7865634[/snapback] Husker enda den orginale versjonen av Jaget(med David Jansen) da den gikk på Tv . Du mener sikkert den nyrere med Harrison Ford, ganske godt tips det, har vel bare sett den en gang Eneste her jeg ikke kjenner til, er Speed... nei vent nå(sjekket Imdb), det var den der med bussen ja! Hadde helt glemt ut den Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Har ikke sett Con Air, men har den faktisk liggende i køen her Så "The Rock" en gang i tiden, men forsto lite av den + at det hele så ut til å være filmet i mørke Gir den kanskje en sjans til Filmet i mørket?! Jaha, rart Men den er heller ikke så vanskelig å skjønne. Hør og les teksten og viktigst se på filmen, så skjønner du det lett. Utrolig god film hvertfall. Anbefales. Endret 3. februar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Vel, Die Hard 4 kommer jo til sommeren da.. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 To av mine favoritt actionfilmer er Boondock Saints og The Transporter. Masse skyting, kampsport og bil-action. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Lethal Weapon 3 er også en keeper, hysterisk morsom er den også til tider. LW:4 har jeg ikke sett, så kan ikke si noe om den. Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hva er det man ikke kan skjønne av The Rock? Terrorister tar turister som gisler på Alcatraz, og truer med å sende raketter mot San Francisco hvis deres krav ikke blir møtt. Enkelt og greit! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hva er det man ikke kan skjønne av The Rock? Terrorister tar turister som gisler på Alcatraz, og truer med å sende raketter mot San Francisco hvis deres krav ikke blir møtt. Enkelt og greit! 7868131[/snapback] Sant og si var jeg full den eneste gang jeg så den på kino tror jeg(er noen år siden) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hva er det man ikke kan skjønne av The Rock? Terrorister tar turister som gisler på Alcatraz, og truer med å sende raketter mot San Francisco hvis deres krav ikke blir møtt. Enkelt og greit! 7868131[/snapback] Sant og si var jeg full den eneste gang jeg så den på kino tror jeg(er noen år siden) 7868311[/snapback] Så den på kino for noen år siden? Laget i 1996, så du må jo ha hatt en spesial avtale da. Men uansett, se filmen en gang til. Edru tilstand. Fantastisk film! Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Er ikke Bruce Willis med i en film som heter The Siege? Har ikke sett den, men tror den passer bra i denne sjangeren. Endret 4. februar 2007 av CrowaX Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Bare gle deg til den nye Die Hard filmen kommer Live Free or Die Hard (Die hard 4) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) The siege er vel mer en politisk thriller.. Hvis du tenker på den med anette benning og denzel washington? Du tenker kanskje på "hostage"? Endret 4. februar 2007 av MrLee Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Å sammenligne The Transporter med Die Hard-serien blir jo helt feil. Die Hard er fantastiske filmer (spesielt 1'ern). Noe alá dette (dog ikke bedre) vil være Lethal Weapon-filmene, The Rock og til dels Face/OFF. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 die hard filmer er en egen sjanger. Man kan lett si at alle action filmer er som die hard. men die hard sjangeren er slik. The seige= die hard på båt Seige 2= die hard på to Con air= die hard på fly. Speed= die hard på en bus altså at man er inne på et lite område og filmen viser noen timer i et slikt sted, lethal weapons er jo i en by med biler, helikopter og båter, det varer over mange dager osv. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 altså at man er inne på et lite område og filmen viser noen timer i et slikt sted, lethal weapons er jo i en by med biler, helikopter og båter, det varer over mange dager osv. Trådstarter nevnte ingenting om at det bare er historien som er det eneste fellestrekket. Selv syns jeg Leathal Weapon 1 & 2 passer utmerket pga stemningen/looken/feelen/grooven og fordi de har mye av den samme typen action. Lenke til kommentar
Captain Charisma Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 City Hunter The Red Wolf Executive Decision Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå