Gå til innhold

"Die Hard" - "Under Siege" filmer

Delvis

Anbefalte innlegg

Driver å ser gjennom "Die Hard" filmene med Bruce Willies igjen, og må si jeg har sans for de fimene der.

Samme med "Under Siege" filmene med Steven Seagal, som jeg synes har mye av den samme essensen (og egentlig de eneste Seagal filmene jeg syns er noe særlig)

Er ikke sikker hvorfor disse filmene fenger..Rambo har jo også noe tilsvarende ved seg :hmm:

Uansett; om noen kjenner til andre bra (nyere) filmer innen samme sjanger, tar jeg mot tips med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Con Air og kanskje The Rock, men de har du sikkert sett.  :p

7865414[/snapback]

Har ikke sett Con Air, men har den faktisk liggende i køen her :thumbup:

Så "The Rock" en gang i tiden, men forsto lite av den + at det hele så ut til å være filmet i mørke :roll:

Gir den kanskje en sjans til

Lenke til kommentar

Assault on Precinct 13 (Orginalen)

The Fugitive (Mer thriller enn de andre).

Lethal Weapon

Lethal Weapon 2

RoboCop

The Terminator

Speed

Av flere forskjellige grunner, men hovedsaklig er fellesnevneren blant alle den herlige stemningen/feelingen/looken som mange filmer fra slutten av 80-tallet og tidlig på 90-tallet hadde. Og at alle er action filmer såklart.

Edit: Så ikke at First Blood (aka Rambo) allerede var nevnt.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Assault on Precinct 13

The Fugitive (Mer thriller enn de andre).

First Blood

Lethal Weapon

Lethal Weapon 2

RoboCop

The Terminator

Speed

Av flere forskjellige grunner, men hovedsaklig er fellesnevneren blant alle den herlige stemningen/feelingen/looken som mange filmer fra slutten av 80-tallet og tidlig på 90-tallet hadde. Og at alle er action filmer såklart.

7865634[/snapback]

Husker enda den orginale versjonen av Jaget(med David Jansen) da den gikk på Tv . Du mener sikkert den nyrere med Harrison Ford, ganske godt tips det, har vel bare sett den en gang :thumbup:

Eneste her jeg ikke kjenner til, er Speed... nei vent nå(sjekket Imdb), det var den der med bussen ja! Hadde helt glemt ut den

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Har ikke sett Con Air, men har den faktisk liggende i køen her  :thumbup:

Så "The Rock" en gang i tiden, men forsto lite av den + at det hele så ut til å være filmet i mørke  :roll:

Gir den kanskje en sjans til

Filmet i mørket?! Jaha, rart :)

Men den er heller ikke så vanskelig å skjønne. Hør og les teksten og viktigst se på filmen, så skjønner du det lett.

Utrolig god film hvertfall. Anbefales.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Hva er det man ikke kan skjønne av The Rock? Terrorister tar turister som gisler på Alcatraz, og truer med å sende raketter mot San Francisco hvis deres krav ikke blir møtt. Enkelt og greit!

7868131[/snapback]

Sant og si var jeg full den eneste gang jeg så den på kino tror jeg(er noen år siden) :blush:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hva er det man ikke kan skjønne av The Rock? Terrorister tar turister som gisler på Alcatraz, og truer med å sende raketter mot San Francisco hvis deres krav ikke blir møtt. Enkelt og greit!

7868131[/snapback]

Sant og si var jeg full den eneste gang jeg så den på kino tror jeg(er noen år siden) :blush:

7868311[/snapback]

Så den på kino for noen år siden? Laget i 1996, så du må jo ha hatt en spesial avtale da. Men uansett, se filmen en gang til. Edru tilstand. Fantastisk film! :thumbup:

Lenke til kommentar

die hard filmer er en egen sjanger.

Man kan lett si at alle action filmer er som die hard.

men die hard sjangeren er slik.

The seige= die hard på båt

Seige 2= die hard på to

Con air= die hard på fly.

Speed= die hard på en bus

altså at man er inne på et lite område og filmen viser noen timer i et slikt sted, lethal weapons er jo i en by med biler, helikopter og båter, det varer over mange dager osv.

Lenke til kommentar
altså at man er inne på et lite område og filmen viser noen timer i et slikt sted, lethal weapons er jo i en by med biler, helikopter og båter, det varer over mange dager osv.

Trådstarter nevnte ingenting om at det bare er historien som er det eneste fellestrekket. Selv syns jeg Leathal Weapon 1 & 2 passer utmerket pga stemningen/looken/feelen/grooven og fordi de har mye av den samme typen action.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...