Hagforce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Heisann. Har funnet en passord generator som jeg prøver å tilpasse. Nå kommer resultatet opp i en input box, jeg vil ha resultatet rett inn i utklippstavle uten å få noe opp. Noen som kan skrive det om for meg? 'Passord generator vbs Option Explicit Dim Title, NumChar, Count, strRdm, intRdm Title = "Passord generator" Randomize Timer Do Until Count = 6 Count = Count + 1 GetRdm strRdm = strRdm & Chr(intRdm) Loop InputBox NumChar & "6 sifferet passord:" & vbcrlf & vbcrlf & _ "(Trykk Ctrl + C for å kopiere til utklippstavle)", Title, strRdm Sub GetRdm intRdm = Int((122 - 49) * Rnd + 48) If intRdm > 57 And intRdm < 65 Or intRdm > 90 And intRdm < 97 Then GetRdm End Sub Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Selvsagt. Det eneste problemet er at, ettersom VBScript ikke støtter utklippstavlen direkte, må en bruke en nokså ressurskrevende (og dårlig) metode. Med mindre en bruker API-calls eller inkluderer egne DLL-filer, har jeg dessverre ikke sett noen bedre metoder enn den benyttet. Option Explicit Dim Title, NumChar, Count, strRdm Title = "Passord generator" Randomize Timer For Count = 1 To 6 GetRdm strRdm = strRdm & Chr(GetRdm) Next 'InputBox NumChar & "6 sifferet passord:" & vbCrLf & vbCrLf & _ ' "(Trykk Ctrl + C for å kopiere til utklippstavle)", Title, strRdm SetClipboard strRdm, "Text" Function GetRdm() GetRdm = Int((122 - 49) * Rnd + 48) If (GetRdm > 57 And GetRdm < 65) Or (GetRdm > 90 And GetRdm < 97) Then GetRdm = GetRdm End If End Function Function SetClipboard(Text, DataType) ' Ettersom det ikke eksisterer en naturlig metode for å skrive eller ' lese til utkippstavlen i VBScript, benytter vi oss av IE i stedet. With CreateObject("internetexplorer.application") .Navigate "about:blank" .Document.ParentWindow.ClipboardData.SetData DataType, Text .Quit End With End Function Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Takker takker og takker aadnk Dette ble jo akkurat som jeg hadde tengt. Slik ble den ferdige. Option Explicit Dim Title, NumChar, Count, strRdm, intRdm Title = "Passord generator" NumChar = InputBox("Angi ønsket passord lengde", _ Title, 6) Randomize Timer For Count = 1 To NumChar GetRdm strRdm = strRdm & Chr(intRdm) Next SetClipboard strRdm, "Text" Function GetRdm() intRdm = Int((122 - 49) * Rnd + 48) If intRdm > 57 And intRdm < 65 Or intRdm > 90 And intRdm < 97 Then GetRdm End Function Function SetClipboard(Text, DataType) With CreateObject("internetexplorer.application") .Navigate "about:blank" .Document.ParentWindow.ClipboardData.SetData DataType, Text .Quit End With End Function Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå