Mozart-TX Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Vil bare påpeke at selve radiatoren er selve nøkkelen til et vellykket kjølesystem, med eller uten peltier! Takker for stor deltagelse og aktivitet i emnet, dette var nesten morsomt Lenke til kommentar
Otte Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Fant endelig igjen workloggen som jeg hadde sett med kjølingen av hele systemet som jeg mente: Overklokk's fasekjøler Er det noen billigere måte å gjøre dette på? Leste at noen hadde en prisantydning på kr 15000,- for kjøleutstyret. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Nah, tror ikke den kostet 15000, ikke 10000 heller. Vil tro du kommer langt med 7-8000, selv om jeg ikke skal si det for sikkert. For 15000 får du 3-stegs cascade Hvis du kjøper en brukt SS på bruktmarkedet, og bygger den om selv, så trenger det ikke koste mange lappene. Endret 3. februar 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Er det noen som bruker 3-steger? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Jeg tror Overklokk brukte det sa han satte sin første(?) WR i 3dmark. Men er vel mest 2-steg som er brukt på grunn av at de er en del billigere. Men det er jo en del 3-stage på XS. Endret 3. februar 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
Mozart-TX Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Som jeg innledningsvis har nevnt så er peltier et relativt lite inngrep i pc`n, Men det duger jo selvsagt ikke for proffene Det var slettes ikke det jeg mente, men nå er det morsomt å være med i forum Hvorfor ikke bare gå til elkjøp, på baksiden der dem setter kjøleskap å sånt for avhenting mye fine kjøle kompressorer der å så er dem gratis a gitt Lenke til kommentar
Otte Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Nah, tror ikke den kostet 15000, ikke 10000 heller. Vil tro du kommer langt med 7-8000, selv om jeg ikke skal si det for sikkert. For 15000 får du 3-stegs cascade Hvis du kjøper en brukt SS på bruktmarkedet, og bygger den om selv, så trenger det ikke koste mange lappene. 7865506[/snapback] Du har ikke en link til hvor jeg kan lese/lære mer om dette? Evt hva jeg skal bruke som søkeord på google? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Mozart: Hvor har du det fra at det er et lite inngrep i pcen? Du må ordne med strøm (masse knot), og du må ikke minst ordne med isolasjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå