H.M.Kongen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det har fulgt med ekstra svart front til mine plextorer..Plextor er absolutt verdt og satse på..Jeg har bare hatt plextor på mine stasjonære og jeg tror ikke jeg har hatt 1 feilbrenning og de har brent myye.. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Karamell: Men finner du en billig NEC med SATA da? Er så sinnsykt usikker på SATA eller PATA jeg ass. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Er ikke sata kjappere enn pata da? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Hva har det å si på en DVD-brenner? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Tja,si det..lettere overføring fra pc til brenner eller no slikt.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) SATA brenner er ikke kjappere enn PATA, du får samme X overføring som brenneren støtter uansett. Dessuten står jo PATA brenneren ofte alene som master på sin kontroller uansett nå som SATA disker er så vanlig. Jeg kjøpte PATA brenner nå sist. En NEC 7173 til 286,- hos shg.no. Helt kurrant kjøp. Synd at Netshop ikke har BenQ, dermed ville jeg gått for Nec. Ikke bruk unødvendig mye penger på dette. Edit: Nec 7173 er egentlig et Optiarc drev, og Optiarc er et sammarbeid mellom Nec og Sony. Endret 6. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
severinM Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Jeg kjøpte også denne, NEC 7173, for et par uker siden, da jeg bygde ny PC. Desverre bråker den en del, da den "holder høyt turtall" konstant mens man f.eks ser på en DVD-film. Mulig dette kan endres med instillinger/ bytte av firmware, men jeg satte inn min gode gamle Lite On spiller, og lydnivået ble vesentlig lavere. Edit: Nec spilleren klarte uten problemer å spille av ei plate som Lite On spilleren ikke taklet. Endret 6. februar 2007 av severin20 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Det skal gå ann å stille max lesehastighet på spilleren. Nero bla. har vel en slik util. Endret 6. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
severinM Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Takk for tipset Da var det plutselig ingen punkter imot denne spilleren..! Som vanlig var det "brukerfeil" Etter å ha justert i Nero Drivespeed, er spilleren nærmest lydløs! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Men ville dere helst ha kjøpt en av SATA-brennerne på netshop, eller en av PATA-brennerne? Ble så vanskelig, dette... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hvis du ikke har store problemer med plass til en flatkabel og ikke kjører 2-3 PATA disker ville jeg spart pengene og kjøpt en god PATA brenner. Hvis du ikke skal bytte HK om 3mnd til et HK uten PATA(tvilsomt) EDIT: Ett unntak er om du har en problemfylt IDE driver osv. Da kan SATA være et godt alternativ. Endret 6. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg vet ikke hvor mye plass det blir til flatkabler, da jeg skal bestille en helt ny PC ferdig-montert fra netshop. Dere kan jo få se resten av PCen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32033 Men støtter HKet mitt PATA da? Det kan jeg jo forsåvidt sjekke selv... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 - 1 x UltraDMA 133/100/66 for up to 2 PATA devices Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Nå ser jeg at det har kommet en ny brenner på netshop.no: NEC AD-7170S Og den samsungen har fått veldig dårlig kritikk av en i prisguiden. Hva tror dere om denne NEC-brenneren? Den har jo SATA, også er det NEC. Som dere sier er veldig bra? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Nå ser jeg at det har kommet en ny brenner på netshop.no:NEC AD-7170S Og den samsungen har fått veldig dårlig kritikk av en i prisguiden. Hva tror dere om denne NEC-brenneren? Den har jo SATA, også er det NEC. Som dere sier er veldig bra? 7899080[/snapback] Du kan se forskellen på dem her: http://www.komplett.no/k/kcp.asp?sku=327072&sku=331635 Samsung er endel raskere på noen formater, og NEC er ikke bedre på noen måter. Det går også rykter om at NEC'en bråker helt sinnsvakt. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Hmm, da ble det ihvertfall vanskelig. Alle SATA-brennerne har fått dårlig kritikk, jo! Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hmm, da ble det ihvertfall vanskelig. Alle SATA-brennerne har fått dårlig kritikk, jo! 7905733[/snapback] Jeg bruker personlig den Samsung brenneren, hva var det folk mente var dårlig med den? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 https://prisguiden.no/product.php?p...2883#userReview Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Men de på komplett har jo gitt den veldig god krtikk, Samsungen tenker jeg på. Legger den i handlekurven inntil videre jeg, tenker jeg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Da står det vel der, hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå