Gå til innhold

Hvilken dvd-brenner på netshop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
et spørsmål:

Trenger du både DVD-Brenner og DVD-Spiller? Jeg mener at hvis du har DVD-Brenner så har du DVD-Spiller, rett meg hvis feil.

 

Har plextor DVD-Brenner og har aldri hatt en eneste feilbrenning. Veldig fornøyd med plextor.

7866740[/snapback]

 

 

DVD-Brenner gjør begge deler ja :)

 

Nec, Samsung hvis det er stramt budsjett, Plextor hvis du vil ha det beste :thumbup:

Lenke til kommentar
Men brude jeg hatt SATA? Hva er det største forskjellen på SATA og PATA?

7867242[/snapback]

IKke noe særlig stor forskell, den største forskellen er egentlig at SATA har tykkere og penere kontakt en PATA som gjør det fint i kabinettet.

Denne anbefaller jeg på det sterkeste!

7867447[/snapback]

Regner med at du mener s-ata har tynnere og penere kabel? :)

 

Hadde gått for s-ata. Mindre kabelrot, bedre luftgjennomstrømning.

Lenke til kommentar

Etter at jeg byttet fra NEC 4551(?) til Samsung sin sATA brenner så har jeg hatt mye mindre problem med å spille platene jeg brenner... Har nesten bare hatt NEC, men er ikke imponert over brennekvalitet eller evne til å lese forskjellige plater. sATA brenneren "låser ikke" maskinen i et par sek. når man putter inn en plate for å brenne.

 

Ulempen er at ikke alle OS er like lett å installere med sATA brenner. Vista gikk fint, men XP var litt styr og ubuntu fikk jeg ikke til...

Endret av anatomicpants
Lenke til kommentar

Brukte Samsung sin Sata brenner når eg la inn XPP forrige helg, ingen problem, løste problemet først med ei oppgradering av XP cd'en med SP2. Brukte etter det ingen SATA-drivere for og legge inn operativsystemet på en Sata-disk, fra en DVD tilkobla samme Sata controller (nVidia sin sata controller på nForce4 MB).

Fleska til med Plextor sin 760SA brenner i romjula på mi nye maskin, når den gamle skulle gis bort stolte eg på at Samsung sin Sata brenner var god nok til ei "lekemaskin" til en 11 åring...

Lenke til kommentar

Om du setter sammen ny maskin, kommer du nok til å kaste deg på bølgen av Windows Vista ganske snart. Og du kommer til å få deg en maskin med nytt brikkesett, som i utgangspunktet ikke har støtte for P-ATA.

 

Slik er det i allefall med Intels 965 brikkesett, som du finner på ASUS P5B serien. Her er det lagt til støtte via RAID kontrolleren, så i prinsippet er det kun SATA som støttes. Jeg anser dette som å være en fordel. Er en stund siden PATA var tingen... :p

 

Selv har jeg ASUS P5B deluxe med tre disker (alle SATA) og en Samsung SATA DVD-r. Funker ypperlig.

Lenke til kommentar
Har netshop noe gode SATA-brennere eller? Eller skal jeg satse på PATA?

7878223[/snapback]

Det fins bare en type sata-brenner idag (Ihvefall her i Norge), og det er den Samsungen.

Du vil ikke merke noe stor forskell på PATA og SATA som de andre her har sagt, den største forskellen er egentlig kun at sata kabelen er tynnere som tilsvarer pennere i kabinettet.

SATA er ikke på noen måte raskere en PATA å lese cd-er.

Lenke til kommentar
Har netshop noe gode SATA-brennere eller? Eller skal jeg satse på PATA?

7878223[/snapback]

Det fins bare en type sata-brenner idag (Ihvefall her i Norge), og det er den Samsungen.

Du vil ikke merke noe stor forskell på PATA og SATA som de andre her har sagt, den største forskellen er egentlig kun at sata kabelen er tynnere som tilsvarer pennere i kabinettet.

SATA er ikke på noen måte raskere en PATA å lese cd-er.

7878329[/snapback]

Plextor har og en SATA brenner, denne, har hatt en slik siden ifjor :D

OK, såg ingen som har på lager nå, MPX har 7. februar som bekrefta inn på lager dato, og NetShop forventa 6. februar..

Lenke til kommentar

På CDFreaks.com får

Samsung - SH-183A: 81 % thumbs up: 26 stemmer

Det er omtrent som min NEC ND 3520A som får 82% up med 22 stemmer.

Den er jeg fornøyd med, så mye er vel ganske likt ?

Benq DW1655 får 86% - 44 stemmer og ligger på topp på brukernes liste.

 

Jeg ville tatt en billig NEC siden:

 

1. Du får modda firmware her, her og forumstøtten er sjukt BRA :thumbup: .

 

2. Intet varer evig og plextor DVD/RW til 700.- er helt nuts!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...