Gå til innhold

utføre php som jeg henter ifra mysql database?

Gjest Slettet+142

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+142

Hallo!

jeg driver å lager en database hvor jeg kan legge inn små koder og slikt jeg vil. Da også har jeg laget en side som viser og muliggjør endring av kodene i databasen.

det jeg lurer på er om det er mulig at jeg på noen måte kan utføre kode som egentlig er en string. altså å "overføre" kode ifra en string til php-parseren? og samtidig at det er en smule sikkerhet?

eller er det smartere av med å opprette temporære filer når personen laster siden, at jeg bare lager en ny fil som jeg skriver stringen med koden ifra databasen inn til en egen kjørbar php-fil?

ja. vanskelig forklart, ble det nå. sorry det, men om noen forstår hva jeg mener hadde det vært greit med et svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

takk for svar. :)

eval var nok det jeg lette etter og så

at det er en dårlig idé med php i mysql er jeg enig i, men jeg liker utfordringen :p

databasen er det kun jeg som har tilgang til, og det er bare jeg som har tilgang til å benytte meg av redigering og innlegging av kode. skal funksjonen utvides til at andre også kan legge ut kode, må jeg både begynne å benytte meg av sandbox som du sa, pluss at jeg da må ha en slags epost-verifikasjon, behandlig av kode ditt datt osv :p

tror jeg kommer til å gjøre det. har ingenting annet å styre med for tiden

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...