Gjest Slettet+142 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hallo! jeg driver å lager en database hvor jeg kan legge inn små koder og slikt jeg vil. Da også har jeg laget en side som viser og muliggjør endring av kodene i databasen. det jeg lurer på er om det er mulig at jeg på noen måte kan utføre kode som egentlig er en string. altså å "overføre" kode ifra en string til php-parseren? og samtidig at det er en smule sikkerhet? eller er det smartere av med å opprette temporære filer når personen laster siden, at jeg bare lager en ny fil som jeg skriver stringen med koden ifra databasen inn til en egen kjørbar php-fil? ja. vanskelig forklart, ble det nå. sorry det, men om noen forstår hva jeg mener hadde det vært greit med et svar Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det er teknisk mulig ja, men jeg vil på det sterkeste anbefale deg å tenke nøye gjennom om dette er en god løsning for deg (Jeg tviler sterkt). Man kan kjøre kode med eval(). Du kan også bruke Runkit_Sandbox for å begrense mulighetene i koden som kjøres. http://no2.php.net/manual/en/runkit.sandbox.php Nok en gang: Tviler på at å lagre PHP-kode i en database er noen god ide. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) takk for svar. eval var nok det jeg lette etter og så at det er en dårlig idé med php i mysql er jeg enig i, men jeg liker utfordringen databasen er det kun jeg som har tilgang til, og det er bare jeg som har tilgang til å benytte meg av redigering og innlegging av kode. skal funksjonen utvides til at andre også kan legge ut kode, må jeg både begynne å benytte meg av sandbox som du sa, pluss at jeg da må ha en slags epost-verifikasjon, behandlig av kode ditt datt osv tror jeg kommer til å gjøre det. har ingenting annet å styre med for tiden Endret 3. februar 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå