Ozelot Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Saken er slik: Har internett fra freewave og ønsker å benytte meg av 3com modemet som jeg ikke bruker til å sende trådløst til de andre som bor i leiligheten. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, så legger opp noen bilder av hvordan oppsettet i 3com ruteren ser ut med de ulike instillingene. Tviler på det er PPoE eller PPTP jeg skal bruke siden 3com'en bare skal sende signalet videre. Endret 3. februar 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Du kan bruke DHCP (hent ipadresse automatisk). Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Spørs, må du "ringe" opp fra datamskinen når du skal på internett, eller får du ip fra modem? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Spørs, må du "ringe" opp fra datamskinen når du skal på internett, eller får du ip fra modem? 7865162[/snapback] Trenger ikke å ringe opp. Endret 3. februar 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Da kan du bruke DHCP ja. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hmm..jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det. Slenger ut et par bilder til. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Du må se på WAN (internet settings) Endret 3. februar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Du setter tilkoblingen under "Internett settings" til DHCP. Kobler kabelen fra modemet til wan eller internett i 3com en. Kobler PCer til 3com. Er ikke værre. Dersom du ikke har statisk IP fra din isp, no du sannsynligvis ikke har.... Da må du i såfall legge inn denne adressen under "Internett settings". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå