Gå til innhold

Packard Bell - ny bærbar

MrFish

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bærbar pc, og har prøvd å lese meg litt opp i den anledning.

Har sett på denne:

Elkjøp - Packard Bell

Vet at Packard Bell får mye dritt på dette forumet.. Men for meg ser dette ut som et bra kjøp. Et viktig ankepunkt er design... Synes stort sett alle laptoper er dritstygge!! Hva er det med at alt må ligne på tver fra 2001? (Unntak: Mac) Hadde forhåpninger til de nye hp-ene, men der har det jammen meg sneket seg inn litt for mye sølv, der også.

Har samtidig sett hva dere har skrevet, og det virker som det eneste dere er enige om er at IBM/Lenovo er bra kvalitet (Men de ser ut som de ble satt sammen på 80-tallet, og blir jevnt over for dyre for meg). Resten virker det som om det er svært sterke meninger både for og i mot, inkludert Packard Bell. Noen som vil gi et litt mer nyansert syn på hvilket merke man bør kjøpe?

Endret av MrFish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt er et viktig poeng design. Hvis du kan finne en ikke-sølvfarget maskin med noenlunde rene linjer, de samme specsene og 14-15 " skjerm til den prisen har du meg.

7869268[/snapback]

Man får ikke i både pose og sekk stort sett men her har du en lekkerbisken i hvert fall. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323293 sølv finner du nok i de fleste maskiner, men her har du hvitt tastatur og blått lokk.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Var og så på elkjøp i går, og ble ikke veldig overbevist. litt kjip plastikkfeeling, og den stripen er jo ikke hvit, men sølv (sølv over alt!!). Finnes det ikke pene bærbare pcer?

7895029[/snapback]

Jeg synes min HP dv9085 er ganske pen så lenge ingen tar på den. Den er en fingeravtrykksmagnet av dimensjoner :)

En ting jeg har på HP maskinen som jeg ser at også den P Bell maskinen har er numerisk tastatur. Det hadde jeg ikke på min forrige bærbare, og synes det er noe herk å ikke ha det. Men det blir kanskje litt trangt når man skal ha numerisk tastatur på en 15,4 tommers maskin...

Lenke til kommentar
Takk for innspill!

Ser ut som det blir noe fra hp nå, enten dv2130ea eller Compaq nx7400.

Har sett på LGene, men den du viste til har da ikke hvitt tastatur? T1 og S1 er fine, men dyre og med treg og liten harddisk.

Får vel bare tålet sølvet og "japansk hage"-tullet på dv2130..

7911025[/snapback]

Kjøpte en HP v2130ea fra MPX som jeg fikk i går. Billigere enn Komplett. Flott laptop, men manglet faktisk drivere for innebygget web-kamera. Gjort på under 5 min å finne og laste ned fra nettet og den virker perfekt. Netthandel er uansett MYE billigere enn Lefdal/Elkjøp osv.

Endret av husmann
Lenke til kommentar

da er dv2130ea innkjøpt i telebutikken, kr 9500.. Helt grei pris synes jeg, 500 kr dyrere enn nett og jeg får en butikk å forholde meg til, og får pcen på dagen.

Så da kommer oppfølgerspørsmålet: Hvilke ting bør man gjøre med en ny pc, softwarewise? har sett dere har litt lister her og der, men en kjapp guide for å bli kvitt alle advarselballonger, maksimere utnyttelse av minne og prossessor, gjøre maskinen sikker etc hadde gjort seg..

Endret av MrFish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...