Gå til innhold

Forsikring på bil?

MicroS

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en golf 2 som er forsikret med Gjensidige ansvarsforsikring. Så er det då "normalt" å måtte betale 517kr månen for en ganske så gammel bil?

Jeg snakte med en som hadde kjøpt en 04 mod volvo s60 og han sa at den forsikringa jeg hadde var dyrere enn den han hadde. Og hun Gjensidige damen som lagde til forsikringen til meg sa det var den billigeste forsikringen, stemmer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også forsikring via Gjensidige. Etter å ha sjekket priser rundt omkring fant jeg ut at de var billigst for ungdom under 23 år. Har en 99 Ford Focus som jeg betaler ca 500,- i måneden for ansvarsforsikring. Med ansvarsforsikring spiller ikke det noe rolle hvilken bil du kjører, for den dekker ikke skader på din egen bil.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

jeg betalte 1660 kr i måneden for en 86 modell Toyota Celica med delkasko, så du skal ikke klage hehe.. :p

Nå har jeg en 2000 moddel Celica med fullkasko og den koster meg 1200 kr i måneden, noe jeg synes er litt rart da denne kostet mye mer og har ganske mye mer hk, men dem går vell bare etter statistikk og 2000 moddelen ligger vell sikkert bedre ann en 86 modellen.

Har hatt begge hos gjensidige som er MYE billigere enn alle andre når det kommer til ungdom, IF skal feks ha 47 000 kr i året for min 2000 celica mot 14400 kr hos gjensidige + at man får tilbake 6000 kr hos gjensidige hvis man kjører skadefritt til man er 23 år.

Lenke til kommentar
Hehe! Jeg har en golf 94-mod, som koster meg kr 2500 i ÅRET. :)

7874295[/snapback]

du kan jo prøve å få foreldrene til å ordne avtale med dem.

faren min ordnet avtale for meg, der jeg er den som står oppført som eier og alt. Har dog en 1,6 passat 97, men betaler ca 2500 jeg og i året, og har 50% bonus (har bare hatt bilen 8 måneder ca)

Lenke til kommentar
Men jeg vil tro at Gjensidig er billigst for kunder i den alderen, det har iallfall vært slik de gangene jeg har ringt rundt.

7864573[/snapback]

Jeg sparte noen tusenlapper på å tegne forsikring hos DnbNor. Man gjør alt selv i nettbanken, men det er enkelt og greit. Betalte 5.700 tror jeg det var førsteåret. Hadde jeg hatt en annen bil enn golf kunne det fort blitt billigere.
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så rart akkurat....

"Ungdomsbiler" krasjers over dobbelt så ofte som "Bestemorbiler"...

Å i retferdighetens navn skal ikke bestemor betale masse i forsikring fordi ungdommer krasjer masse...

Så ungdommer betaler mere fordi ungdommer krasjer mere, å bilmodeller som kalles ungsdomsbiler er ekstra utsatt...

Så slutt å krasj.... :p

Lenke til kommentar
Så en 18 åring med golf = dyr forsikring altså?  :thumbdown:

Skjønner ikke helt hvorfor det skal vere så stor forskjell på hvor gammel en er og hvilken bil en har..  :hmm:

7943463[/snapback]

veldig enkelt. Vi som er så unge har statestikken mot oss hva angår sjansen for å bli en kostnad for forsikringsselskapene.

I følge statestikken er vi mest utsatt for skader o.l. enn feks de som er over 25 år. Dødligheten blant oss i trafikken er også betraktelig høyere enn ellers.

æsj, noen var før meg :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...