Gå til innhold

Sceneshow til UKM? Hva kan vi gjøre?

Sir_Wrathson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Mange bruker flammekastere eller hva det er når det kommer sånn eksplosjon. Isteden for det kan dere få det til å sprute griseblod overalt. Dere kan jo og sende hylere fra nyttårsaften rundt omkring på scena, eller late som dere kveler vokalisten med en kabel også dra han av scena når dere er ferdige eller noe :)

Lenke til kommentar

Jeg skal spille på UKM i dag, og vi skal kooose oss! :D

Tror jeg ville stått over alt innen blod og brann, men kanskje begynne å springe rundt med publikum kan være en god en. Hvem vet... :)

Ungdommens Kulturmønstring er genialt! Utrolig fin sjangse for band rundtom å få vist seg fram, og til og med få sjangsen til å være med i en konkurranse! Kulturelt, er dette arrangementet noe av det viktigeste mener jeg!

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Jeg ville i hvertfall tatt helt av på scenen, det er utrolig viktig å gi alt dere har. Det er veldig kjedelig å se på et svartmetallband som bare står rett opp og ned når de spiller. Kanskje dere kan lære dere headbanging i takt eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Jeg ville i hvertfall tatt helt av på scenen, det er utrolig viktig å gi alt dere har. Det er veldig kjedelig å se på et svartmetallband som bare står rett opp og ned når de spiller. Kanskje dere kan lære dere headbanging i takt eller noe slikt?

7867427[/snapback]

Da bør de ha langt hår. Headbanging med kort hår ser bare på trynet ut synest jeg... ;)

Lenke til kommentar
Siden dere spiller metall, kan du egentlig bare gi opp.

edit:

Ikke fordi jeg ikke liker metall, men fordi dommerne til ukm ALDRI gjør det.

7867182[/snapback]

Nja, bandet til en venn av meg kom til finalen for to år sida. De spilte death metal. Men er vel forskjellige dommere fra år til år, regner jeg med.

EDIT: Mulig at det hjalp litt at de var 13-14 år og.

Endret av AnR
Lenke til kommentar

Tingen er vel gjerne at black/death-bandene med medlemmer i alderen som kan delta i UKM som regel er såpass oversimplifiserte og rett frem at det rett og slett ikke høres bra ut. Virker som om den generelle oppfatningen til black-bandene rundt i området her er at så lenge man hyler og spiller en power chord så har man black metal.

Lenke til kommentar

Som nevnt over:

Headbanging i takt

Matblod i litervis

Andre forslag dere kan ha/gjøre på scena:

Piggtråd over hele mikrofonstativet

Oksekranier satt på spyd

Naken kvinne inført masse blod

Tenne på kors

Bruk alltid corpse/warpaint.

Spikes er et must

Imitere korsfestelse

Bruk accsesories eks: små opp-ned kors rundt nakken.

Noen forlsag mer seriøse enn andre.

Om ikke folk blir overasket, blir jaggu jeg det.

Stay true og lykke til.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vi har nå spilt på UKM og vi gikk videre til fylkesmønstringen. Så Black Metal band kan også gå videre :)

Brukte ikke så mye sceneshow. Men sto ikke stille ihvertfall. Headbanging er jo en selvfølge. Ser bare dumt ut å stå rett opp og ned når du spiller slik musikk :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...