eUnaas Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg er paa ferie i utlandet, og ser det er stor forskjell paa priser paa minnekort. Ja, det samme er det hjemme i Norge. Men paa noen type kort staar det ting som "super battery life" "life long battery" hva er det for noe? Inneholder alle minnekort batteri? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Flashminnebrikker trenger ikke batteri. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Flashbrikker bruker ikke batterier for å lagre data som PerB nevner, men krever strøm når de skal skrive eller lese, som de får fra host-enheten. Det de mener med "super long battery life" og slikt er at kortet tærer lite på host-enheten under bruk. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Er dere sikre? Jeg hadde engang et minnekort til Nintendo 64, flash minne. Den brukte batteri, tok jeg det ut ble tingene som var lagret borte. Hvordan er levetiden eller kvaliteten paa minnebrikker generelt? noen som noengang har hatt problemer med flash minne? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Det er et ubestridelig faktum at flash ikke trenger batteri. "Flash memory is non-volatile, which means that it does not need power to maintain the information stored in the chip" http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory Vet ikke hva slags minnekort Nintendo brukte, men hvis det inneholdt batteri så var det ikke flash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå