Stian216 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg har nylig installert Vista home premium. Etter noen forsøk fikk jeg installert programmet, men windows vil ikke starte uten DVD-en i DVD-brenneren. Jeg har forsøkt å sette harddisken først i bios, men det hjelper ikke. Maskinen henger seg rett før windows laster. DVD-en må stå i brenneren for at windows skal begynne å laste. Noe flaks hadde jeg heller ikke med google. Fant problemet, men ingen løsning. Er det andre med samme problem? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hadde det samme problemet første gang jeg installerte Vista, men det løste seg neste gang jeg forsøkte... aner ikke hvorfor, men det har sikkert noe med rekkefølgen bios booter fra enhetene dine på. Har du flere harddisker? Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Får du BOOTMGR missing når vista skal boote? Jeg hadde samme problemet, og fant ut at jeg måtte ta ut harddisk nr 2 når jeg installerte. Det gikk også bra når jeg satt inn harddisken tilbake når jeg hadde installert ferdig Endret 4. februar 2007 av espeneppi Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg har 4 harddisker, og har forsøkt forskjellig rekkefølge på hva som skal boote først. Jeg har oppgradert biosen til en ny betaversjon. Kanskje det hjelper. Maskinen henger seg, men jeg får ingen melding BOOTMGR missing. Det gikk ikke smertefritt å installere Vista, så jeg blir glad hvis dette virker. Poster resultatet når jeg er ferdig på skolen. Lenke til kommentar
dricco Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 espeneppi: Jeg hadde dette problemet.. men tok ut de 2 andre harddiskene under installasjonen, og nå virker det! Tusen takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå