Jarmo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Flyttet tråden hit siden problemet angår også andre enn bare HW.no Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Flyttet tråden hit siden problemet angår også andre enn bare HW.no 7899296[/snapback] Burde den ikke ligge under "Tilbakemeldinger > Hardware.no"? Bruktmarkedet har jo ingenting med forumet å gjøre, eller? Endret 8. februar 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Flyttet tråden hit siden problemet angår også andre enn bare HW.no 7899296[/snapback] Burde den ikke ligge under "Tilbakemeldinger > Hardware.no"? Bruktmarkedet har jo ingenting med forumet å gjøre, eller? 7899471[/snapback] Tja? Si det du? Alle søstersidene har linken til Bruktmarket.no også, ikke bare HW.no. Vi får se hva de andre sier.. Får ikke flyttet tråden tilbake (bug?)så det så.. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Du har et poeng. Denne tråden faller litt mellom to stoler.. hehe. Eneste er at jeg tror det er flere brukere som er innom kategorien den lå i sist. Men dersom du ikke får flyttet den, så får det heller være. Sorry, OT. Lenke til kommentar
djsimen Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Du har et poeng. Denne tråden faller litt mellom to stoler.. hehe. Eneste er at jeg tror det er flere brukere som er innom kategorien den lå i sist. Men dersom du ikke får flyttet den, så får det heller være. Sorry, OT. 7900281[/snapback] da er det viktig å holde denne linken aktiv. dessuten er jeg enig i at dette gjelder mer en hardware-delen. blir jo solgt 100-vis av mobiler og annet utstyr gjennom bruktmarkedet. mye svindel på mobiler ser jeg også. egentlig så lurer jeg litt på hvorfor ikke bruktmarkedet har et mere "forumifisert" preg over seg også. kunne jo rett og slett hvert et eget kjøp/salg forum istedenfor. regner med at admins/mods hadde holdt markedet skikkelig "rent" da. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Tok å foreslo en egen tilbakemeldingsforum for bruktmarked.no så vi kan samle alle gode forslag og forbedringer på ett sted samt kanskje bruke dette forumet til diskutere evnt. svindler osv. Lenke til kommentar
djsimen Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Tok å foreslo en egen tilbakemeldingsforum for bruktmarked.no så vi kan samle alle gode forslag og forbedringer på ett sted samt kanskje bruke dette forumet til diskutere evnt. svindler osv. 7904548[/snapback] veldig godt forslag utfordringen er å da evnt "forme" bruktmarkedet slik at nyere brukere ikke blir lurt. feks brukere som ikke er registrerte medlemmer vil fortsatt lett bli lurt. så derfor viktig med et registeringssytem.. feks at alle som ønsker å se hva som er annonsert må være registert. (er vel da tilbake på poenger som har vært diskutert tidligere i denna tråden) peace Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg vet at på andre forumer ex. forum abit-usa må en bruker ha ex. 150 inlegg før han får lov og drive med salg/bytte eller kjøp. Andre forumer har en slags form for "erfaringspoeng" brukerne av forumet får når de poster svarer eller hjelper andre på forumet, man må da ha et visst antall erfaringspoeng for å få lov drive med salg/kjøp.7904702[/snapback] Herregud, for en genial metode for å utelukke kjapp heleri. Med kombinasjon av SMS-registrering på forumet, er dette perfekt. 1k poster bør grensen være på. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 1000 poster bør ikke være et krav. 100 poster er bedre, pluss at en må ha vært registret en viss tid. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Vær så snill ikke kom med ønske om at man skal gjøre bruktmarkedet til en betalingstjeneste. Vi har nok av slike fra før og bruktmarkedet vil sannsynlig bare tape konkurransen mot de store. Så altså NEI til dette ! Ikke gjør heller sikkerhetsmessig bruktmarkedet om til en flyplass hvor alle må avkless og rektumkontrolleres før de får innpass. Liker du ikke å kjøpe av en som mangler opplysning som etternavn, tlfnr. eller email, så gå til nestemann. Det er jo helt frivilig hvem du kjøper av. Er du skeptisk så ikke skrik ulv før du faktisk vet at dette er riktig. Jeg har sett tilfeller på det motsatte og jeg mener dette er på grensen til trakassering. Kommentarfeltene mener jeg forøvrig gir bruktmarkedet sjarm og frihet som på mange måter er unikt for hw.no og knytter denne bedre sammen med forumdelen. Vær så snill å ikke ta bort denne muligheten selv om noen liker sensur på alt unntatt det de selv mener. Jeg mener folk må tåle det som blir sagt her. Hvis noen priser seg ut av markedet så bør de tåle å høre det på en internetside som brukes av mange eksperter. Liker man ikke å få kjeft får å kalle en gammal ræl av en celeron pc med geforce 1 for en RÅ GAMERPC TAR ALT PÅ MAKS, så får du flytte annonsen din til finn eller qxl hvor slikt hører mer hjemme. Edit: Som tidligere nevnt: Støtter forslag om minimum antall poster i forumet. Dette tallet kan godt settes f.eks. til 100 eller mer. Endret 9. februar 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) 1000 poster bør ikke være et krav. 100 poster er bedre, pluss at en må ha vært registret en viss tid. 7904851[/snapback] 100 poster er null problem for et troll og folk har jo vært registrert siden 2001 med 10 poster, latest post igår Endret 9. februar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Ser ikke på det som noen fordel å ha minimum antal poster på forumet. Tjenesten er attraktiv for flere enn forumets brukere. www.diskusjon.no og http://bruktmarked.hardware.no/ er to forskjellige deler av nettverket så vidt meg bekjent. Det bør satses på informering. Med en gang en haug med restriksjoner kommer så blir tilbudet mindre attraktivt. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Ser ikke på det som noen fordel å ha minimum antal poster på forumet. Tjenesten er attraktiv for flere enn forumets brukere. www.diskusjon.no og http://bruktmarked.hardware.no/ er to forskjellige deler av nettverket så vidt meg bekjent. Det bør satses på informering. Med en gang en haug med restriksjoner kommer så blir tilbudet mindre attraktivt. 7905639[/snapback] Helt enig! Å sluse ut brukere på hvor mange innlegg de har skrevet på forumet er ingen gode idé, og vil bare bidra til et dårligere bruktmarked. Man vil få færre annonser, som igjen vil føre til mindre interesse for det. Jeg tror ikke at det store flertallet som legger ut annonser er de som har mange innlegg i forumet. Dessuten er det ingen garanti at en person som har lagt ut 100 innlegg i forumet er en seriøs selger. Man kan ikke trekke noen logisk slutning ut av det. Videre er jeg enig i at man ikke kan gjøre bruktmarkedet like sikkerhetsfokusert som OSL. Det er allikevel klart at noen form for sikkerhet burde man ha. Jeg stemmer da for SMS-registrering da det er en enkel og grei måte å verifisere navn og telefonnummer. Endret 9. februar 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Vær så snill ikke kom med ønske om at man skal gjøre bruktmarkedet til en betalingstjeneste. Vi har nok av slike fra før og bruktmarkedet vil sannsynlig bare tape konkurransen mot de store. Så altså NEI til dette ! 7904881[/snapback] Enig! At det derimot koster 10-25 kroner for å registrere seg én gang er derimot ikke urimelig. Jeg mener folk må tåle det som blir sagt her. Hvis noen priser seg ut av markedet så bør de tåle å høre det på en internetside som brukes av mange eksperter. Liker man ikke å få kjeft får å kalle en gammal ræl av en celeron pc med geforce 1 for en RÅ GAMERPC TAR ALT PÅ MAKS, så får du flytte annonsen din til finn eller qxl hvor slikt hører mer hjemme. 7904881[/snapback] Enig i at folk som er direkte useriøse i beskrivelsen av et produkt bør få høre det. Når det gjelder hva folk ønsker å ta betalt, så anser jeg det kun som selgers sak. Det bør man holde seg for god til å kommentere. Om man ønsker varen, så får man heller sende en mail og spørre om selger er villig til å gå ned i pris! Endret 9. februar 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Med SMS registrering blir det med et langt mer ansvar tilknyttet bruktmarked. Da med tanke på lagring og behandling av informasjon. Det kreves resurser til å opprettholde kravene slik at man ikke får Datatilsynet på nakken. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hvorfor gir det mer ansvar enn navn, adresse, telefonnummer osv.? Det ligger jo ute fra før. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Med SMS registrering blir det med et langt mer ansvar tilknyttet bruktmarked. Da med tanke på lagring og behandling av informasjon. Det kreves resurser til å opprettholde kravene slik at man ikke får Datatilsynet på nakken. 7906165[/snapback] Jeg vet ikke hva slags resurser det er snakk om, men vil tippe at det ikke er snakk om mye. Det er jo uansett bare til å utrede. Først når man har utredet det så vil man kunne ta en avgjørelse på det. Å ikke gjøre det fordi man tror det er for vanskelig eller krevende blir dumt.. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Hvorfor gir det mer ansvar enn navn, adresse, telefonnummer osv.? Det ligger jo ute fra før. 7906541[/snapback] Jeg har som sagt ikke mye kjennskap til dette, men jeg tror det vil være en forskjell på det ved at det som nå ligger ute har brukerne frivillig lagt ut. Det er ingen garanti for at dataen stemmer. Hvis brukeren derimot må registrere seg slik mange her ønsker, så vil dataen være korrekt. Bare mine tanker.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hehe Ang. SMS-registrering, du er nå kommet til et nummer som ikke er i bruk(etter en mnd. elns) Høres dette veldig kjent ut for mange? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Blir jo vanskeligere det, da, nå som alle må registrere selv kontantkort. QXL sjekker jo opp mot en fysisk adresse. Det er vel det eneste positive de gjør også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg