Gjest gutt15 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Heisann! Jeg har egentlig bare to venner, begge går i samme klasse som jeg. Han ene er veldig hyggelig, men bor et stykke unna så jeg er ikke så mye sammen med han. Han andre bor her i nærheten og jeg er med han endel, men det virker som han foretrekker andre venner foran meg så det blir heller ikke så mye. Det har gått en stund nå uten at jeg har tatt noe særlig kontakt med han for ikke å virke masete. På fritiden driver jeg for det meste med PC og jeg går ikke på fotball eller noe liknende. Jeg gjør det fordi jeg ikke har noe annet å finne på egentlig, men nå har pappa satt en grense på tre timer pr. dag så jeg må vel nesten finne på noe annet. Jeg har lite kontakt med jenter, egentlig bare èn. Hun går også i samme klasse, men har litt problemer så hun er sjelden på skolen. Hun fester ganske mye, røyker litt hasj, henger kanskje med litt feil folk og har flyttet hjemmefra, jeg vil gjerne hjelpe henne men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Eh jo, jeg tror jeg har en OK klesstil, men jeg vet egentlig ikke hvor pen jeg er.. Jeg har hatt litt kontakt med forskjellige jenter på MSN, sendt bilder og skrevet litt meldinger og sånt. De har hatt lyst til å treffe meg, men jeg har egentlig ikke turt helt, men en dag for et par uker siden bestemte jeg meg for å prøve og tenkte ”hva har jeg å tape på det?” så jeg skulle møte hun i Oslo (bor et stykke unna selv, men skulle dit den dagen). Vi snakket på MSN dagen før og avtalte at vi skulle avtale tid og sted med mld, dagen etter når jeg sendte melding, svarte hun ikke. Jeg prøvde å ringe, men hun tok ikke telefonen, så når jeg kom hjem sa hun bare at hun ikke så meg og at telefonen klikka.. og at hun fortsatt vil møte meg. Mulig hun også var nervøs, ellers kan det jo hende det var sant. Jeg føler meg ganske dårlig med jenter, er ganske nervøs og sjenert og har litt vanskelig for å starte en samtale osv. Så, jeg vet ikke jeg, trenger egentlig noen tips om hvordan jeg kan bli bedre med jenter, nå er jeg rett og slett nesten redd for å snakke med de, gutter går helt fint, men jeg er litt sjenert uansett og jeg er ikke den som roper og skriker ut ting. Når jeg er på byen med venner og treffer noen jenter blir jeg mest bare sittende der og deltar ikke noe særlig i samtaler så jeg pleier ikke dra dit. Jeg har lettere for å snakke med en jente alene enn når jeg er med en gutt i tillegg. Jeg har aldri hatt en kjæreste. Jeg har tenkt å flytte til neste år, helst vekk fra familien, men det er mulig vi flytter sammen. Jeg går i 10. nå og håper på en fresh start på vidregående, men jeg er redd for ikke å få noen venner på den nye skolen siden jeg er såpass sjenert, eller at det blir likt som det er her jeg bor nå. Så nå vet dere litt om meg, noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre bedre? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Må si jeg kjente meg godt igjen i mye av det du skrev. For min del hjalp videregående masse: jeg følte det var mye lettere å få venner på videregående. Viktig at du velger deg inn på en linje som du interesserer deg for. Etter videregående hadde jeg økt vennekretsen og modigheten en god del, og enda senere fikk jeg meg kjærest og greier.. Det jeg prøver å si, er at det kommer til å ordne seg. Min egen sosiale innteligens var "underutviklet" på ungdomsskolen, men det bedret seg altså etterpå. (De fleste vennene mine synes faktsik at ungdomskolen var en dårlig tid - mens videregående husker som noe gøy og bra) Har ikke så mange konkrete tips, men vil ønske deg lykke til! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Videregående er en fin sjangse til å få nye venner; det er en ny ukjent skole, en helt ny klasse, nye fag og nye personer å møte. Dette skremmer nok de fleste, og da siden alle er litt "redd" de første ukene så er det en fin måte å få nye venner på. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Sann var det litt med meg og før.. Skubbet meg selv bort pga litt sjenert. Men etter hvert har jeg fått kontakt med alle jeg vil snakke med! Tough, jeg har ikke så mange venner i de andre klassene, men jeg kjenner ganske mange! Men når du kommer på vgs, så ver raskt ute med å lage venner med alle som virker noe å gå for. Bor du på internat er det enda bedre. Mye mer tid til folk, og da er det mye vanskligere å komme seg unna dem også Lenke til kommentar
Iril Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det er mange som har hatt det sånn på ungdomskolen.. personlig så var jeg så opptatt av sporten min at jeg ikke hadde tid til så mye annet.. og når jeg da kom på vgs så skjønte jeg at det var mye som hadde skjedd rundt meg som jeg ikke helt hadde fått med meg Kluet er at vgs kan være en helt ny start.. Jeg kjente ingen der jeg begynte.. men det er de vennene jeg fikk der jeg har enda.. og får å ikke snakke om høyskolen.. da får du starte på nytt enda en gang.. Det går nok bra skal du se.. Hvis du går inn for å endre livet ditt så skjer det nok Er bare å ha en posetiv instilling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå