JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hei Dette hadde jeg fra før: STK 304241 Chenbro Gaming Box Blue 350W Strømforsyning 2 STK 113518 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 1 STK 307909 Samsung SpinPoint P120 200GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM Satt inn dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=46004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322631 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323509 men maskinen får ikke strøm ... noen som vet hva det kan være? og hvordan skal Power brytern osv stå... tror det er det jeg har satt feil... håper på hjelp Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 nå klarte jeg å fikse strømmen men nå er det nytt problem... den går i skjekker alle delene og så kommer den til en blå side der det står noe som man ikke rekker å lese fordi da restarter pc .... noen som vet hva dette er... [email protected] er mailen min hvis det er noen som tror kan hjelpe meg... trenger hjelp veldig mye..... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Du har byttet hovedkort. Har du installert Windows på nytt? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 det er en såkalt bluescreen... Det er noe som absolutt ikke er morsomt å få dette forårsakes ofte av ramfeil... hvordan er rammen din montert? det står i instuksjonsboka til hovedkortet hvordan de skal monteres... ofte skal det være port 1 og 3 eller 2 og 4 og ikke f. eks. 1 og 4 eller 2 og tre... sjekk hva som står i instruksjonsboka di... Men ettersom den forsvinner etter kort tid, kan det tenkes at det er en prosessorfeil vi snakker om... hva ligger cpu temp pa i BIOS etter ca. 15 min uten at du har rørt pcen? det kan vel egentlig tenkes at pcen får for lite strøm, med tanke på at du har ganske lite power... Lykke til spør hvis du lurer på noe mer ... Harald Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 har byttet hovedkort ja... nei har ikke innstallert windows , har bare satt inn delene å skrudd på maskinen jeg. skal jeg bare sette inn windows cden da? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 det skal ikke forårsake at du ikke får startet opp, nei... det gir deg hvertfall ikke bluescreen... men prøv mine forslag... mitt gjett er at du har litt lite power... Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 får ikke gått inn i bios.. den blå siden skrur seg ca etter ett halvt sekund eller no... Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 ok... skjønner... men hadde du på riktig med kjølepasta osv. på prosessoren?? det høres ut som en 3800+ jeg hadde en gang som måtte klokkes ned en GHz for å klare å boote windows i det hele tatt... Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 den skjekker ramen så det står at det er 1gb som det skal være.. er det ramfeil da? Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 ok hadde på kjølepastaen som var med vifta bare... Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hvis det nye hovedkortet har ett Chipset av en annen produsent enn ditt gamle hovedkort så vil dette skje. Prøv med å installere Windows på nytt du. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 ok skal jeg bare sette inn windows cden når maskinen starter opp jeg da? Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 dette hoved kortet hadde jeg... : 1 STK 300868 MSI K8N NEO FSR,nForce3 250Gb,Socket-754 , ATX, SATA/ATA, GbLAN, DDR, LYD,AGP8X er det bare å legge inn windows da? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Kan og slaa av maskina [ut med powerkabel] og ta IDE kabelen ut av hovedkortet, ved oppstart uten HD burde det ikke komme blaaskjerm, kan og kikke i Bios paa de andre komponentene i maskina. Haaper du ikke har verdifulle ting paa disken, safest blir vel formatering og legge inn XP og drivere paa nytt... Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 ok prøver å få innstallert windows nå så får se hva som skjer.. hehe Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 jo, men sa du ikkke at du ikke kom så lang at du fikk entret BIOS en gang... da kommer du jo hvertfall ikke til en Windows installasjon... er ikke helt enig med nVidia her må jeg si... Lenke til kommentar
Rave670 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Legg i xp plata å kjør en reprasjons installasjon av windows. e helt vanlig med bluescreen når man bytte hovedkort. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 jeg bare la til windows så funket det veldig bra kjempe fornøyd Takker for gode råd :D Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hehe! Må innrømme det her hørtes litt rart ut ja.. Jeg har aldri opplevd blåskjerm uten OS på disken som utgangspunkt iaff! :!: Hørtes jo litt ut som at det var en fresh-install (ingenting på disken), men det viste seg jo bare å være feil chipset-drivere i stedet! Bra det ikke var værre da.. Endret 4. februar 2007 av Keltern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå