Hermans6 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Er på jakt etter ny mob. Etter flere år med Siemens, føler jeg trang til å prøve noe nytt. Har festet meg ved N7390. Dette fordi jeg har behov for et godt kamera, stor skjerm, stabile menyer og en mob. som ikke er treg i bruk. Eller er dette for mye forlangt? Har noen erfaringer med denne? Plusser og minuser. Lenke til kommentar
shegg Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Er på jakt etter ny mob. Etter flere år med Siemens, føler jeg trang til å prøve noe nytt. Har festet meg ved N7390. Dette fordi jeg har behov for et godt kamera, stor skjerm, stabile menyer og en mob. som ikke er treg i bruk. Eller er dette for mye forlangt? Har noen erfaringer med denne? Plusser og minuser. 7863343[/snapback] ++++ Det meste. Se Forumet :under rykter og nykomlinger . Der er noen erfaringer. Jeg er meget fornøyd med min. Lenke til kommentar
Hermans6 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Er på jakt etter ny mob. Etter flere år med Siemens, føler jeg trang til å prøve noe nytt. Har festet meg ved N7390. Dette fordi jeg har behov for et godt kamera, stor skjerm, stabile menyer og en mob. som ikke er treg i bruk. Eller er dette for mye forlangt? Har noen erfaringer med denne? Plusser og minuser. 7863343[/snapback] ++++ Det meste. Se Forumet :under rykter og nykomlinger . Der er noen erfaringer. Jeg er meget fornøyd med min. 7865711[/snapback] Vel, nå har jeg lest til øyet ble både stort og vått. Skjønner etterhvert at mine kunnskaper i den mobile verden er lite å slå i bordet med. Og tydeligvis er meningene om 7390 som med baken, delt. Men dette med svak skjerm føler jeg går igjen flere steder. Får veie det opp mot tastauret som jeg liker bedre enn N73. Ønsker egentlig en mob.som er enkel og pålitelig. Stor lyssterk skjerm og godt kamera. Så her er jeg fremdeles like klok. Hadde trodd at 7390 var "min" tlf. Men ....... Lenke til kommentar
Porcelina Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Det med skjermen er egentlig litt sånn vanesak.. den er stor og mer enn klar nok, og det er en vanesak.. jeg synes faktisk det gjør telefonen mer behagelig å bruke f.eks i mørkere rom fordi lyset ikke er så skarpt at det er ekkelt i øya... mer sånn behagelig belysning i denne skjermen enn andre. Vet ikke om det hjalp, men jeg prøvde.. Endret 4. februar 2007 av Porcelina Lenke til kommentar
Hermans6 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Det med skjermen er egentlig litt sånn vanesak.. den er stor og mer enn klar nok, og det er en vanesak.. jeg synes faktisk det gjør telefonen mer behagelig å bruke f.eks i mørkere rom fordi lyset ikke er så skarpt at det er ekkelt i øya... mer sånn behagelig belysning i denne skjermen enn andre. Vet ikke om det hjalp, men jeg prøvde.. 7870699[/snapback] Høres egentlig litt betryggende ut. Men en annen ting som var en gjenganger, treghet. Er det noe en "normal" mob. bruker bør legge vekt på? Eller er du fornøyet med slik 7390 oppfører seg? Du skjønner Porcelina, jo mer jeg leser, jo mer usikker blir jeg. Lenke til kommentar
Plusle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg har vært strålende fornøyd med min 7390 Tar fine bilder, er solid og null slark. Gode taster. Veldig kjekt å kunne stille inn hurtigtaster etter behov. Skjermen er stor og klar. Automatisk tastelås. Min er ikke treg. Synes den reagerer med en gang. Helt akseptabel batteritid, lader min ca hver 6. dag. Bruker den da til musikk/bluetooth ca 2 ganger pr uke. Eneste minus jeg har er at jeg kunne trengt en litt mer avansert kalender, så jeg vurderer å bytte den av den grunn. Men ikke med lett hjerte. Synes fremdeles den er utrolig fin å se på Lenke til kommentar
Hermans6 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg har vært strålende fornøyd med min 7390 Tar fine bilder, er solid og null slark. Gode taster. Veldig kjekt å kunne stille inn hurtigtaster etter behov. Skjermen er stor og klar. Automatisk tastelås. Min er ikke treg. Synes den reagerer med en gang. Helt akseptabel batteritid, lader min ca hver 6. dag. Bruker den da til musikk/bluetooth ca 2 ganger pr uke. Eneste minus jeg har er at jeg kunne trengt en litt mer avansert kalender, så jeg vurderer å bytte den av den grunn. Men ikke med lett hjerte. Synes fremdeles den er utrolig fin å se på 7871747[/snapback] Plusle! Beroligende. Var godt å høre at noen har mye godt å si om 7390. For det er sannelig ikke enkelt for en som ikke har den kompetansen som det virker som enkelte har. Blir litt satt ut når jeg leser alt som skrives. Kanskje det ville bli enklere for meg å bare kjøpe en 7390 og slutte å lese mer om alle feil og mangler. Det var dette med tregheten som jeg hang meg litt opp i. For dette sies jo også om N73. Så hvis det du sier er representativt for eiere av 7390, så går det nok mot en slik. Men er det ingenting jeg bør være oppmerksom på? Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Noen som kan hjelpe meg? Når jeg laster ned themes, uansett type, kommer det fram en blå linje øverst, der dekning, batteri og klokke vises og nederst der det står meny og sånt på skjermen. Finnes det en måte å fjerne disse to linjene? Fixed. Endret 5. februar 2007 av edge Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Telefonen kjører jo serie 40, så dette med at den henger som serie 60 telefonene er ikke tilfelle. Skjermen som lysvak har 2 sider. 1. Det er noen tragiske fargesmørjerer av noen bakgrunnsbilder som får skjermen til å se ut som om den har ligget i gjørma og hatt mer enn ett ublidt møte med biler. Her har du mulighet for å gå til den vante bakgrunssfargen "blå" 2. Telefonen har en sensor som skal lyse opp tastatur i mørket. dette fungerer dårlig da det tydligvis er satt ei 10watts pære istedetfor 60 Men blir vel fort en vansesak En telefon som selger på "mote" trodde jeg hadde mere å by på en en brun innpakning med et opprevet eggepapplignende telefonbeholdersystem. Kjempeskuffende Selve telefonen var helt bob bob, femilignende utseende,kunne hekte på et smykke om du ville det,typisk nokia å ikke gjøre mere ut av den(bla 3 vorter av noen knapper på utsiden) enkelt å finne frem,kjedelige menyer men de er logiske Telefonen resatte seg bare 2 ganger på den uken jeg hadde den og følelsen av et bomkjøp dukket raskt opp så jeg solgte den Tror det er lettere å dolle seg med denne telefonen for ei jente enn en telefonfrik av en gutt Uansett et helt greit valg Lenke til kommentar
Hermans6 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Telefonen kjører jo serie 40, så dette med at den henger som serie 60 telefonene er ikke tilfelle.Skjermen som lysvak har 2 sider. 1. Det er noen tragiske fargesmørjerer av noen bakgrunnsbilder som får skjermen til å se ut som om den har ligget i gjørma og hatt mer enn ett ublidt møte med biler. Her har du mulighet for å gå til den vante bakgrunssfargen "blå" 2. Telefonen har en sensor som skal lyse opp tastatur i mørket. dette fungerer dårlig da det tydligvis er satt ei 10watts pære istedetfor 60 Men blir vel fort en vansesak En telefon som selger på "mote" trodde jeg hadde mere å by på en en brun innpakning med et opprevet eggepapplignende telefonbeholdersystem. Kjempeskuffende Selve telefonen var helt bob bob, femilignende utseende,kunne hekte på et smykke om du ville det,typisk nokia å ikke gjøre mere ut av den(bla 3 vorter av noen knapper på utsiden) enkelt å finne frem,kjedelige menyer men de er logiske Telefonen resatte seg bare 2 ganger på den uken jeg hadde den og følelsen av et bomkjøp dukket raskt opp så jeg solgte den Tror det er lettere å dolle seg med denne telefonen for ei jente enn en telefonfrik av en gutt Uansett et helt greit valg 7874393[/snapback] Heisan Andynator. Du konkluderer med ...uansett et helt greit valg...... Men når jeg leser det du har skrevet om 7390, så virker det jo ikke slik. Bomkjøp, bob bob telefon, dolle seg med telefonen osv. Her tror jeg nok at vi beveger oss på forskjellig side av en virkelighetsoppfatning. For meg er det viktig å skaffe meg en mob. som er hensiktsmessig, fungerende og med et godt kamera. Om min omgangskrets deler din oppfatning om femilign. osv, vel det affiserer meg ikke det minste. For meg er det funksjonaliteten som teller. Intet annet. Hadde ikke brydd meg om telefonen var rosa med blomster på osv. Var den det beste jeg kunne skaffe ut fra mine krav, so be it. Forresten, vet du om 7390 har mulighet for å sperre innsyn i filmapper med en el.annen tallkode? En annen ting er jo at hvis du har en annen tlf som du mener jeg heller bør se på, vel, jeg er mer enn åpen for innspill. Ha en fortsatt glitrende dag. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Dette er en nokia telefon med serie 40, det er likt i mer eller mindre alt av nokia telefoner. samme smørja, funker helt greit, ikke noe mere Om du ikke bryr deg om utseende så skal ikke jeg kommentere det videre. Hva annet evt jeg ville anbefalt....vel det er vanskelig å si det også Jeg har hatt mye og trives veldig godt med min LG KE 820 som er et smykke av en telefon. Den inneholder det meste, men ikke av topp kvalitet(altså ikke en rå mp3 spiller eller et rått kontakt/kalender program) Men ser du størrelsen så er den på størrelse med et nokia batteri og alikevell har den det meste Denne har jeg mens jeg venter på Nokia N95 eller Lg Prada Kanskje dukker sony opp med noe allerede denne uken....vi får se Jeg likte ikke min 7390 og solgte den etter 1 uke Shine on Lenke til kommentar
Porcelina Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Det med skjermen er egentlig litt sånn vanesak.. den er stor og mer enn klar nok, og det er en vanesak.. jeg synes faktisk det gjør telefonen mer behagelig å bruke f.eks i mørkere rom fordi lyset ikke er så skarpt at det er ekkelt i øya... mer sånn behagelig belysning i denne skjermen enn andre. Vet ikke om det hjalp, men jeg prøvde.. 7870699[/snapback] Høres egentlig litt betryggende ut. Men en annen ting som var en gjenganger, treghet. Er det noe en "normal" mob. bruker bør legge vekt på? Eller er du fornøyet med slik 7390 oppfører seg? Du skjønner Porcelina, jo mer jeg leser, jo mer usikker blir jeg. 7871284[/snapback] Tja..telefonen er rask, den.. har selv en transflash brikke så for meg er telefonen kjapp nok i massevis.. Endret 5. februar 2007 av Porcelina Lenke til kommentar
shegg Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det med skjermen er egentlig litt sånn vanesak.. den er stor og mer enn klar nok, og det er en vanesak.. jeg synes faktisk det gjør telefonen mer behagelig å bruke f.eks i mørkere rom fordi lyset ikke er så skarpt at det er ekkelt i øya... mer sånn behagelig belysning i denne skjermen enn andre. Vet ikke om det hjalp, men jeg prøvde.. 7870699[/snapback] Høres egentlig litt betryggende ut. Men en annen ting som var en gjenganger, treghet. Er det noe en "normal" mob. bruker bør legge vekt på? Eller er du fornøyet med slik 7390 oppfører seg? Du skjønner Porcelina, jo mer jeg leser, jo mer usikker blir jeg. 7871284[/snapback] Tja..telefonen er rask, den.. har selv en transflash brikke så for meg er telefonen kjapp nok i massevis.. 7879589[/snapback] Enig. Har ikke hatt raskere tlf , når det gjelder og slå opp i kontakter og så ringe. Eller inn og finne kontakter og så skrive SMS. Godt kamera og god musikk spiller. Rask på bluetooth tilkobling også . Lenke til kommentar
Hermans6 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Heisan alle som er glade (eller ikke) eiere av N7390. Den siste tiden har jeg lest mye av det dere har skrevet om denne telefonen. Er det overhodet noen av dere som har tatt telefonen ut av emballasjen, ladet batteriet, og bare tatt telefonen i bruk? Og så oppdaget at den bare fungerer. Eller er det påkrevet å laste ned det ene programmet etter det andre, innstallere ny firmware med en gang osv. For meg som anser meg som en heller enkel mobilbruker, blir det mye på kort tid. Ikke minst er jeg fremdeles usikker på om kjøp på nett er det riktige. Det er dette med reklamasjon ved evt funksjonsfeil. Virker på alt som er skrevet, at funksjonsfeil er mer regel enn unntaket. Uansett så har jeg ikke sett en annen telefon som frister mer. Har andre noen tips er jeg mer enn takknemlig. For det jeg trenger er kun en skikkelig god telefon. Topp kamera og stooor skjerm. Radio, musikk osv er helt underordnet. Gi tips og råd de som kan. Jeg er lydhør .......... Lenke til kommentar
Lizzie99 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Heisan alle som er glade (eller ikke) eiere av N7390. Den siste tiden har jeg lest mye av det dere har skrevet om denne telefonen. Er det overhodet noen av dere som har tatt telefonen ut av emballasjen, ladet batteriet, og bare tatt telefonen i bruk? Og så oppdaget at den bare fungerer. Eller er det påkrevet å laste ned det ene programmet etter det andre, innstallere ny firmware med en gang osv. For meg som anser meg som en heller enkel mobilbruker, blir det mye på kort tid. 7970092[/snapback] Heisann! Har ikke hatt noe tull med min telefon som jeg fikk rett før jul! Det var bare å ta den ut av esken og bruke den med engang Jeg har ikke oppgradert FW. Det eneste problemet jeg har er at det nye minnekortet jeg kjøpte er svært ustabilt (Twinmos 1 G), men har senere hørt at disse ofte ikke funker så bra med Nokia. Skal derfor kjøpe et Sandisk og regner med at alt da vil fungere bra. Anbefales jeg er kjempefornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå