Gå til innhold

Musikk: Electro/house/minimal/tech-mixer - Pedersen

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg håper det er greit å legge ut mixer på forumet, hvis ikke er det bare å fjerne.

Her er et par mixer jeg har satt sammen i det siste, litt tilbakemelding hadde vært ypperlig :)

Mixene er laget på litt forskjellige måter. De fleste er laget i Sony Acid 6.0, med hjelp fra et parTechnics 1210Mk5 og en DJM-500, mens den siste (livemixen) er laget ved hjelp av Traktor 3, som jeg driver å lærer meg for tiden. Artistnavnet mitt har foreløpig vært noe så enkelt som "Pedersen".

---

thescotsmanswhim.gif

The Scotsman's Whim

Varighet: 50:43 minutter

Sjanger: Minimal

Spilleliste:

• Trentemøller - Serenetti (Hemman Kaden Remix)
  • GummiHz - Isolate (Sebo K Remix)
  • Donnacha Costello - 6.1 (Original Mix)
  • Phonique - What I Fake (Original Mix)
  • SLG - Caffeine (Original Mix)
  • Marc Houle - Bay of Figs (Original Mix)
  • Adam Beyer - A Walking Contradiction Part. 2 (Original Mix)
  • Donnacha Costello - 6.6 (Original Mix)

Nedlastningslink: The Scotsman's Whim - 128kbit/s - dump.no

---

dolemiteisback.jpg

Dolemite is back

Varighet: 35:47 minutter

Sjanger: Electro House / Tech

Spilleliste:

• Unai - Oh You and I (Trentemøller Remix)
  • Elastique - Behind Bars (Funkwerkstatt Remix)
  • Alexi Delano - Space for Bass (Jesper Dahlback Remix)
  • Crab People - High Score (Original Mix)
  • Cirez D - Knockout (John Dahlback Remix)
  • Dr. Bass - Where Station World (Original Mix)

Dette er en minimix. Den var ment som en test, men nå som jeg er i gang kan jeg sikkert legge ut den og. Hvis noen ønsker at denne skal forlenges er det bare å si ifra.

Nedlastningslink: Dolemite is Back - 192kbit/s mp3 - dump.no

---

pantiescopype4.jpg

Show Me Your Panties

Varighet: 54:06 minutter

Sjanger: Electro House/Clash-ish (er ikke helt stødig på hvor grensene går mellom disse sjangrene)

Spilleliste:

• Dave Spoon – At Night (Original Mix)
  • Agry – Night Ritual (Original Mix)
  • DJ T – A Guy Called Jack (Joakim Remix)
  • Elektrokiss – The Teacher (slap me like a bitch) (Original Mix)
  • Format B – Gunface (Original Mix)
  • Alexi Delano & Xpansul – Meta-intellectual (Original Mix)
  • Chris Cargo – Saddle Funk (Original Mix)
  • Fedde le Grand – Put Your Hands Up for Detroit (Original Mix)
  • Detroit (TV Rock & Dirty South Melbourne Militia Remix)
  • Bodytalkers – The Message (Dub House Mix)

Denne mixen er et samarbeid mellom en kamerat av meg (Bygballe) og meg.

Nedlastningslink: Show Me Your Panties - 128kbit/s - dump.no

---

traktorcy7.jpg

Live Traktor Test

Varighet: 57:12 minutter

Sjanger: Minimal Tech

Spilleliste:

• BSOD – A Bit Sketchy (Original Mix)
  • Bobby Peru – Erotic Discourse (Audiojack Remix)
  • Florian Meindl – Chase The Robot (Original Mix)
  • Decoy Linzatti – Quasar (Original Mix)
  • Shonky – Phantomas (Original Mix)
  • Decoy Linzatti – Gomit Shin (Original Mix)
  • Donnacha Costello – Ok, That's Great, Start Over (Original Mix)
  • Tony Rohr – Kreuzberg Krunk (Original Mix)
  • Guido Schneider – Halo (Original Mix)

Mitt første forsøk på å mixe å ta opp live.

Nedlastningslink: Live Traktor Test - 128kbit/s - dump.no

---

Sånn, nå er det bare å slenge i vei med kommentarer! Så lenge de er konstruktive, er jeg sjeleglad :)

EDIT: La til litt opplysninger, slik at jeg oppfyller retningslinjene bedre. Redigerte også det ene bildet slik at ikke forumet ble forstrukket. :) (Tittelen vil ikke endre seg)

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lasta nettop ned og hørte på traktor miksen (driver å tukler litt med det selv :p). Må si du får det til ganske bra :thumbup:

Vet ikke hvor vanskelig/lett det er å mikse minimal techno, men det funka ganske bra imo. Kobla du til mikseren og brukte den med traktor? Eller har du kun brukt traktor? Uansett fine overganger, selv om jeg ikke har mye peil på minimal techno :p

Sliter alltid med syncen jeg... alltid noe fuck der :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg har faktisk ikke kommet så langt at jeg har fått kjøpt meg en mixer enda, men det må nok til ettersom det var litt slit å gjøre alt i traktor på en gang. Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe meg et par cdj-spillere samtidig som jeg kjøper mixeren. Det blir litt enklere når man har noe fysisk å forholde seg til. Vet du hvordan traktor er i forhold til Vdj?

Uansett: Flott med tilbakemelding. Når jeg har lært meg litt flere av funksjonene i traktor skal vi se om jeg kan få til litt stiligere overganger.

Jeg skal prøve å få ferdig en ny mix i helga forsåvidt.

Lenke til kommentar

Driver på jeg og heh.. Har bare brukt vdj siden i går kveld, så har ikke helt fått teken på det, utenom sync funksjonen(e) i vdj er MYE bedre enn den i traktor. For det første er den mer presis, og Async av sangene går mye bedre (mye mer korrekt bpm, traktor kan iblandt finne ut at en sang som jeg vet er 130 bpm til 60 eller 190 for den saks skyld). I vdj kan man også tappe beaten selv, det likte jeg :)

Har brukt traktor sammen med miksebord før, og det er en ren drøm. Da får man previewa neste sang i headphonesa :p Er en slags headphones funksjon i vdj, men skjønner ikke helt åssen den skal fungere..

Lenke til kommentar

Automatisk bpm telling er juks (i hvertfall automatisk beatmixing). It's not pure. Hvis jeg finner ut av hvordan jeg får forbedret lydkvaliteten ut i fra mikseren, så må jeg vel lasta opp litt hardhouse til dere.

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som vet hva jeg kan gjøre for å få lydkvaliteten ut fra mikseren bedre? Det virker som utgangssignalet er veldig høyt siden lyden (spesielt bass) blir forvrengt / skurrete.

Edit: "Dolemite is back" var stilig. Likte den sangen som kommer inn på rundt 14 minutter.(Alexi Delano - Space for Bass (Jesper Dahlback Remix) regner jeg med det er). Skikkelig syre inspirert. :) Bra miksing også. Er en del bedre enn det jeg får til.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Tusen takk for god tilbakemelding!

Jeg har bare brukt traktor i den siste mixen, og da fikk jeg ikke bpmfunksjonen til å funke skikkelig. Benyttet meg av den gode gammeldagse pitchen og fikk synket basdssporene mer eller mindre etter et par forsøk (start/stopping). I de andre sangene er bpmen synket ved hjelp av bpmtelleren på djm-500-mixeren.

Jeg har greid å spore opp en del fet musikk de siste dagene, så det koker nok ned til en ny mix i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Automatisk bpm telling er juks (i hvertfall automatisk beatmixing). It's not pure. Hvis jeg finner ut av hvordan jeg får forbedret lydkvaliteten ut i fra mikseren, så må jeg vel lasta opp litt hardhouse til dere.

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som vet hva jeg kan gjøre for å få lydkvaliteten ut fra mikseren bedre? Det virker som utgangssignalet er veldig høyt siden lyden (spesielt bass) blir forvrengt / skurrete.

Edit: "Dolemite is back" var stilig. Likte den sangen som kommer inn på rundt 14 minutter.(Alexi Delano - Space for Bass (Jesper Dahlback Remix) regner jeg med det er).  Skikkelig syre inspirert. :) Bra miksing også. Er en del bedre enn det jeg får til.

7894093[/snapback]

Bruker sjeldent sync knappen til å beatmixe, problemet i traktor et at den til stadig detter ut av "sync" uten noen spesiell grunn. Et annet problem er at med spes. house musikk, så kan traktor finne ut at en sang går i 60 bpm, mens jeg VET at sangen egentlig skal være 130, så blir alt bare fucked. Savner en manuell tap funksjon i traktor for å beatmatche riktig.

Lenke til kommentar

Så, hvordan gjør dere det når dere bruker traktor? Er det final scratch greiene dere bruker? Altså, dere legger på en "spesial" vinyl på platespilleren, også spiller dere av en mp3 på pcen? Bruker man plate spillerene og mikseren til å kontrolere traktor?

Lenke til kommentar

Har aldri brukt timecodes (plate/cd spillere) med traktor, bare miksebord. Finalscratch er et eget apparat man må kjøpe som består av (to?) (små?) platespillere som må kobles enten til pcen via eksternt lydkort eller via miksebord hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...