Tunky Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Heisann. Så en veldig fin solnedgang i dag, og tok noen bilder av den, med mitt kompaktkamera, HP Photosmart M22. (elendig kamera) For de som er interessert er det himmelen over Harebakken Senter man ser. Ingen farger er redigert, har kun klippet, satt på ramme og fjernet en mast. Så, hva syns dere? EDIT: Det er litt skevt, åssen fikser man det med Photoshop (7.0)? EDIT2: En litt mindre versjon Endret 3. februar 2007 av Knut_ Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 86 visninger, men ingen svar? På nesten 1 døgn. Ingen som syns noen ting? Tar imot negativt og positivt. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Litt for mye støy kanskje. Pent bilde, men jeg syns at kontasten mellom fjellet og himmelen burde vært større. nå er den liksom litt støy-grå. Stå på ! Og om dette med at mange ser på tråden, en gang hadde jeg 500 som så på tråden, ingen svar før tre dager etterpå Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kanskje det er et elendig kamera, kjipe greier! Du har øyne for et bra motiv, det er knall! Bildet var litt grått ja, og overgangen fra himmel til fast grunn er litt uskarp, men herregud, det kan ikke du så mye for! Om du markerer alt i ps (CTRL + a) så går du på free transform så kan du vende det slik du vil. Sette opp kontrasten litt og bruk USM (Unsharp mask) da vil du få et mye bedre bilde. Dette var pent! Marius Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Litt for mye støy kanskje.Pent bilde, men jeg syns at kontasten mellom fjellet og himmelen burde vært større. nå er den liksom litt støy-grå. 7869137[/snapback] Pentbilde. Siden det var snakk om støy så måtte jeg bare teste bildet gjennom "Neat Image"-programmet som jeg kjøpte for en stund siden.. Her er resultatet. Ser jo litt bedre ut, iallefall på skjermen. Tenkte det kunne være interessant å se hva slike program kan gjøre. Endret 4. februar 2007 av pybalto Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det ble veldig pent! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kjøpe? Hvorfor ikke laste ned? Fra deres egne sider... Kanskje du fikk noe bedre enn gratisvaren... Marius Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kjøpe? Hvorfor ikke laste ned? Fra deres egne sider...Kanskje du fikk noe bedre enn gratisvaren... Marius 7870416[/snapback] Blir litt OT da. Jo, kjøpe fordi gratisversjonen ikke kan brukes på bilder som er litt store, f.eks. som rett fra kameraet. Da blir bare midten av bildet fixet på. Også betale enda mer om man vil bruke det på RAW-filer.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kjøpe? Hvorfor ikke laste ned? Fra deres egne sider...Kanskje du fikk noe bedre enn gratisvaren... Marius 7870416[/snapback] Blir litt OT da. Jo, kjøpe fordi gratisversjonen ikke kan brukes på bilder som er litt store, f.eks. som rett fra kameraet. Da blir bare midten av bildet fixet på. Også betale enda mer om man vil bruke det på RAW-filer.. 7870463[/snapback] Ja jeg fant ut det, kjipe greier. Jaja, får bare eksponere rett og bruke ISO 200 jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå