RimRod Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hei Jeg har lest noen innlegg her for tilsvarende tema, uten hell. Jeg har en Linksys router som har standard oppsett med unntak at den ikke deler ut SSID. På denne er en PC koblet via kabel, og en annen via trådløs. Disse ser ut til å fungere normalt, dvs de har tilgang til Internett. Begge tilhører samme arbeidsgruppe, og begge har delte mapper. Problemet er at de ikke kan kommunisere med hverandre. Under "Microsoft Windows nettverk" finner begge arbeidsgruppen, men ingen maskiner på den. Hvis jeg klikker på arbeidsgruppen får jeg melding om at "<arbeidsgruppen> er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt admin.." Jeg er admin, men har ikke noen svar Tillegg: den trådløse finner nå den kablete, men har ikke tilgang til denne. Hvis jeg pinger på IP til den trådløse maskinen (fra kablet maskin) får jeg "forespørsel avbrutt", MEN hvis jeg pinger den kablede maskinen fra trådløs maskin får jeg svar. Hvis jeg søker etter en datamaskin på LAN med riktig navn finner den ingen ting. Noen forslag om hva dette kan skyldes? Jeg vil bare kunne dele filer mellom maskiner på mitt LAN. Vennlig hilsen Rim Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Kan være funksjon på router som isolerer trådløst og trådbundet nettverk. Prøv å koble begge til med kabel for å teste at alt i windows er satt riktig opp.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå