Privat Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Her er fra en leverandør: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304471 Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Kjempeflott! Tusen takk for hjelpen!! Klarer ikke å uttrykke min glede for all hjelp! Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hva løste problemet? Du må skrive det før du legger til "løst" i tittelen, slik at andre kan få hjelp av denne! Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva løste problemet? Du må skrive det før du legger til "løst" i tittelen, slik at andre kan få hjelp av denne! 7864962[/snapback] Jeg bestiller ny RAM-brikke. Vet at dette har løst problemet tidligere, og dette har vært omdiskutert tidligere. Derfor vil jeg med 98% sikkerhet si at det er dette som er årsaken til feilen. Lenke til kommentar
objeCt Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Er litt kjedelig å kjøpe ny ram når du akkuart har bygd ny pc da... Men hvis det er det eneste som hjelper så, er det jo ikke så dumt... Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Ja, det er ekstremt kjedeligt! Måtte kjøpe nytt grafikkort i dag pga at jeg hadde bestilt feil der også. Hadde kjøpt PCI Express i stedet for AGP Har lagt kortet ut for salg her da, så får vi se om det er noen som vil ha det. Hvis ikke blir det å sitte med det til neste gang jeg skal bygge en PC.... Litt ekstra utgifter ble det denne helgen.... Men lærer vel til neste gang - kanskje. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ja, det er ekstremt kjedeligt! Måtte kjøpe nytt grafikkort i dag pga at jeg hadde bestilt feil der også. Hadde kjøpt PCI Express i stedet for AGP Har lagt kortet ut for salg her da, så får vi se om det er noen som vil ha det. Hvis ikke blir det å sitte med det til neste gang jeg skal bygge en PC.... Litt ekstra utgifter ble det denne helgen.... Men lærer vel til neste gang - kanskje. 7865248[/snapback] Du får da vel benyttet deg av angreretten om du hadde bestilt feil? Eller har det gått for lang tid fra du bestillte? Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Okay! back to basic! Kingston-brikka er satt på plass, men har samme symptomer enda. Maskina starter telling av RAM, når det er gjort stopper alt. Ingenting virker bortsett fra at viftene snurrer, og hardisken snurrer.... Har også nå prøvd med 1 cpu. Det som da skjedde var at den begynte oppstart, så slo den seg av. Fikk ikke på skjermen engang før maskina skrudde seg av. Har gått over alle kabler igjen på nytt, men alt er koblet etter bokens anvisning, og jeg har også sjekket at det er kontakt - at de står skikkelig i. Setter nå tilbake cpu #2. Helt håpløst dette her.. Har aldri opplevd slikt tidligere. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Og der ville ikke skjermen komme på heller.. Bare blink i Stand-by lampa så er den av igjen selv om maskina er slått på Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Kan nesten se ut som det er selve hovedkortet det er feil på da. Eller det kan jo være så enkelt som dårlig kontakt i selve skjermkabelen. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Nei, skjermkabelen er fin. Bruker den nå på en annen maskin slik at jeg hvertfall har en maskin. Kan jo være hovedkortet, men det er jo ikke blitt brukt før nå. Pakket det ut for et par uker siden eller noe sånt... Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hmm du har jo prøvd ut ganske mye nå... Prøv å søke på nettet om det er spesielle problemer eller ting du må være obs på med akkurat dette hk. Her er en tråd om kortet: Hovedkort Msi Support Endret 9. februar 2007 av Deepsearch Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Takker for linkene. Har lest gjennom den første, og der virker det som at det er hovedkortet som har vært hovedårsaken. Noen hadde vel feil psu og feil ram.... Leste litt på MSI Support også, og det jeg har komt frem til nå er å resette CMOS. Dette er nå gjort så da gjennstår det bare å fyre opp igjen og se om det hjalp. Om ikke så må jeg nok bite i gresset og ringe leverandøren på mandag og klage min nød, og får jeg ikke hjelp der så blir det nok et annet HK en MSI som blir kjøpt inn. er for dumt å ha så mange deler liggende og ikke få brukt dem så... så da blir nytt HK definitivt siste utvei (bortsett fra å stue alt inn i kottet). [EDIT] Tilbakemelding kommer..... Endret 9. februar 2007 av Oyozo Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Kom et skritt nærmere, men ikke langt. Jeg resatte CMOS og da detektet den både HDD og DVD-spilleren. Fikk feil på Floppy (jeg har ikke floppy). Jeg fikk da sjangsen til å klike 'Del' slik at jeg kom inn i BIOS. Det første jeg gjorde var å endre dato og klokke. Så endret jeg oppstartssekvens slik at den starter først på HDD så DVD/CD-rom, dette fordi at jeg har OS innstallert på HDD. Målet er bare å få den opp nå til å begynne med. Så slo jeg av feilmeldinger under oppstart. Det var et felt som sa at maskinene skulle stoppe uansett på feil så lenge det ikke var keyboard sin feil. Den Disablet jeg. (prøvde først uten). Resultatet ble at den telte opp RAM, og så var det stopp igjen slik som før. Det jeg la merke til var at rett etter at jeg hadde reset CMOS kom det opp i displayet at jeg hadde 2 CPUer, det kom ikke opp noe om dette etter at jeg restartet maskinen. Anyway.... Etter å ha stilt en basic i BIOS klikket jeg Save & Exit. Mente da at maskina skulle restarte seg selv automatisk, men det skjedde ikke. Etter å ha gått ut av BIOS skjedde følgende: -Skjermen slo seg av -Tastatur ble dødt -Alle vifter gikk -HDD gikk -intet mer, intet mindre... Har også disablet S-ATA da jeg ikke har dette enda, kjører kun på IDE-HDD inntil videre. Så utfra innstillingene skulle jo alt være 'ok', men fortsatt er maskinen helt umulig. [EDIT] Jeg får vente til mandag, og så ringe leverandør av HK for å høre om de har en løsning. Om de har det så poster jeg løsningen her, om ikke så blir det et annet HK enn MSI. Endret 10. februar 2007 av Oyozo Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Nå har jeg snakket med leverandøren av kortet, og de har bedt meg sende det inn til dem. De prøvde å finne ut om kortet hadde støtte for dual-core, men kunne ikke finne noe data om akkurat det (kan være en årsak da CPU er flett nye). Sender maskinen avgårde i morgen, og feilsøkingen ville ta ca et par dager. Skal poste svar her når maskina er komt tilbake slik at andre som kan ha samme problem kan få hjelp også.. Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Nå har jeg snakket med leverandøren av kortet, og de har bedt meg sende det inn til dem. De prøvde å finne ut om kortet hadde støtte for dual-core, men kunne ikke finne noe data om akkurat det (kan være en årsak da CPU er flett nye). Sender maskinen avgårde i morgen, og feilsøkingen ville ta ca et par dager. Skal poste svar her når maskina er komt tilbake slik at andre som kan ha samme problem kan få hjelp også.. 7924793[/snapback] Hei Har du fått igang maskinen din ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå