TStyve Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Har bygd en pc, men får ikke startet den opp. Den teller RAM'n så er det stopp. Data Chassis: 3RR110B 3R Systems Miditower, "R110B", (Microplex) Hovedkort: K8T MASTER2-FAR, Socket 940 KT800, Dual, SATA, GbLAN, ATX, DDR Minne: Corsair CM72SD1024RLP-3200 Prosessor: 2 stk. K8 Opteron Model 246 (2.0 GHz), 1MB Cache, 0.13 Micron, Hyper Transport 800MHz, Socket 940, BOX Power: CAPSUHX-620W (Corsair HX Series Modular Power Supply 620W) Grafikkkort: Shappire Radeon X1950PRO 512Mb Har jeg glemt noe da? Som sagt så starter den, vifter og HDD går, men kommer bare frem til hvor RAM er ferdig med å telle. Tastatur får blink i alle 3 lysene -> that's it. Så da kommer jeg meg heller ikke inn på BIOS for å gjøre noe der heller. Har kun tilkoblet 1 stk. HDD på IDE1 (ingen på IDE2). Har også prøvd å skifte IDE-kabel uten at det hjalp. Alt er koblet etter instruksjonsbøkene! La merke til at HK støttet sp2-tastatur så da skiftet jeg ut tastatur med et 6-pins mini-DIN, men dette hjalp heller ikke. Noen forslag? Endret 9. februar 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Prøv en og en ram brikke resett cmos flash bios skjekk minne for kontakt skjekk alle kontakter i maskinen Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Prøv en og en ram brikkeresett cmos flash bios skjekk minne for kontakt skjekk alle kontakter i maskinen 7863082[/snapback] Flashing av BIOS er vel det siste du vil prøve. Hvor mange RAM brikker har du? Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Får du noen feilmeldinger, eller hører du noen piiiiip ? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Prøv en og en ram brikkeresett cmos flash bios skjekk minne for kontakt skjekk alle kontakter i maskinen 7863082[/snapback] Flashing av BIOS er vel det siste du vil prøve. Hvor mange RAM brikker har du? 7863108[/snapback] hvorfor det? Eller ''oppgradere bios'' Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Prøv en og en ram brikkeresett cmos flash bios skjekk minne for kontakt skjekk alle kontakter i maskinen 7863082[/snapback] Flashing av BIOS er vel det siste du vil prøve. Hvor mange RAM brikker har du? 7863108[/snapback] hvorfor det? Eller ''oppgradere bios'' 7863155[/snapback] Fordi det er skjeldent et nytt hovedkort har feil på BIOS. Jeg mener han bør prøve andre ting før han faktisk flasher BIOS. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det hendte med meg, oppdaterte og alt fungerte.. HK var 1 uke gammelt.. Er forskjellige problemer vettu. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hold dere til saken da! Fyren trenger assistanse! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hold dere til saken da! Fyren trenger assistanse! 7863338[/snapback] Sier du? hjalp du til med noe nå?-Nei. :!: Og han må svare, om han har prøvd noe av det vi har ramset opp! Lenke til kommentar
Privat Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Mulig det er kompabilitetsproblemer med minnet, har erstattet "ok" Corsaair minne, da maskinen har problemer med å Boote, også med nye corsair brikker. Har så byttet til tilsvarende brikker "Kingston" og maskinen starter rett opp. Sjekk QVL Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hold dere til saken da! Fyren trenger assistanse! 7863338[/snapback] Sier du? hjalp du til med noe nå?-Nei. :!: Og han må svare, om han har prøvd noe av det vi har ramset opp! 7863451[/snapback] Ja, den satt jo.. For dere hjalp selv! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Og så kutter vi ut OT-snakket, ja? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Mulig det er kompabilitetsproblemer med minnet, har erstattet "ok" Corsaair minne, da maskinen har problemer med å Boote, også med nye corsair brikker. Har så byttet til tilsvarende brikker "Kingston" og maskinen starter rett opp. Sjekk QVL 7863463[/snapback] Da er det nok minne, som jeg skrev lenger opp. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Prøv en og en ram brikkeresett cmos flash bios skjekk minne for kontakt skjekk alle kontakter i maskinen 7863082[/snapback] Har bare en Ram-brikke. Alle kontakter er sjekket 3 ganger. Kontakt med minnet er der da den teller opp korrekt RAM-størrelse. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Får du noen feilmeldinger, eller hører du noen piiiiip ? 7863151[/snapback] Ingen feilmeldinger, og ingen pip. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Og han må svare, om han har prøvd noe av det vi har ramset opp! 7863451[/snapback] Måtte kjøre guttungene i bursdagsselskap. Derfor jeg ikke fikk svart før nå... Lenke til kommentar
Privat Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Som jeg skrev tidligere, dårlig! Har byttet til Kingston på K8N Master 2Far og 2 stk tilsvarende Asus Dual Opteron HK, husker ikke om vi har hatt samme problemet med K8T master 2far serien. Tidligere var jeg veldig fornøyd med Corsair minne, men synes ganske mange HK får problemer med corsair. Bra når det virker, men lurer litt da brikker fra annen produsent med samme timing virker, der nye corsair ikke virker. Prøv å starte med 1 CPU, er de identiske. samme serie? Lenke til kommentar
Privat Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det er ikke noe problem med å bruke 1 CPU. Bare husk å sette den i socket nr 1 Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Som jeg skrev tidligere, dårlig! Har byttet til Kingston på K8N Master 2Far og 2 stk tilsvarende Asus Dual Opteron HK, husker ikke om vi har hatt samme problemet med K8T master 2far serien. Tidligere var jeg veldig fornøyd med Corsair minne, men synes ganske mange HK får problemer med corsair. Bra når det virker, men lurer litt da brikker fra annen produsent med samme timing virker, der nye corsair ikke virker. Prøv å starte med 1 CPU, er de identiske. samme serie? 7864785[/snapback] CPUene er helt identiske ja, fra samme serie. Når du nevner det med Kingston så husker jeg at jeg har lest om det tidligere. Var meningen at jeg skulle ha Kingston, men med teflonminnet mitt så glemte jeg det helt av under bestillingen. Men for å være 100% sikker på Kingston-minnet... Hva bør jeg velge da? Bør være minst 1 GB pr. brikke. [EDIT] Denne bør vel passe bra: Kingston Endret 3. februar 2007 av Oyozo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå