Gå til innhold

Kobling DVD opptaker - Get dekoder - tv


Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hei.

Jeg har nå fått meg en dvd opptaker inn i huset og skal koble opp denne til dekoder og tv. Opptakeren er en Sony rdr-hx820, Motorola dekoder og Sony kdl40w2000.

 

Jeg har nå koblet følgende etter hva som stod i videoen vår tidligere:

 

Antenneledning fra veggen til dekoder og videre via antenneledning til opptaker videre via antenneledning til tv'n

 

Scart ledning fra dekoder til tv'n.

 

Hdmi fra opptaker til tv'n.

 

Ut fra ovennevnte kobling får jeg kun de "vanlige" kanalene i dvd brenneren.

Jeg har da tenkt til å koble en scart mellom dekoder og opptaker, så får jeg vel inn også kanalene fra dekoderen (?)

 

Ihht bruksanvisningen for opptakeren så skal jeg koble følgende (anslutning till en satellitmottagare eller digital mottagare)

Scart fra dekoder til opptaker, scart fra opptaker til tv, thats it...er det så enkelt? Må jeg da ha på opptaker hver gang jeg ønsker å se tv? Hadde planer om å få brukt hdmi kontakten også da, kan jeg da bytte ut scart fra opptaker til tv istedetfor scart og få samme resultat?

Hva skjedde med antenneledningen? Overfører scart fra dekoder dette?

 

Fint om noen kan forklare skritt for skritt hvordan jeg burde koble opp dette for å få best mulig resultat. Grunnen til at jeg spør før jeg handler er pga at jeg har må tre kablene gjennom kanaler i veggen noe som er noe skikkelig pes...men blir fint når jeg er ferdig da....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...