Sindra Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jepp, har skaffet meg et nytt, kjappere:nei:, trådløskort til dataen min. Det er faktisk noen uker siden jeg skiftet ut den gamle smc 11mbit adapteren mot denne nye fra D-link, men har aldri greid å få et stabilt system ... Har testet alt fra formatering til reinstallering og oppdatering av drivere. Problemet oppstår når du f.eks. laster ned litt store filer/flere filer på en gang over en lengre periode (15-120min). Hvis jeg sitter og f.eks surfer på nettet, tar det elengre tid før systemet krasjer, enn hvis jeg lar dataen stå på mens jeg er borte. Enten får jeg plutselig svart skjerm, systemet fryser, restarter eller så forsvinner bare helt plutselig internettet, førstnevnte forekommer oftest. Ingen av disse tingene skjer hvis jeg kobler til den gamle adapteren. Har tenkt tanken at det kan være at den trådløserouteren min og d-link adapteren/trådløskortet, ikke er helt kompitable med hverandre, men finner det ganske underlig at det er mer stabilt hvis jeg bruker dataen, og internett itillegg til nedlasting, enn kun nedlasting Hvis det er noe som ikke kommer helt tydelig fram her, er det bare å spørre, så skal jeg prøve å forklare meg ytterligere Setter pris på alle svar (nesten) Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Ingen som har opplevd det samme, og kansje, kansje en løsning? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Hvis du får svart skjerm så har det kun med adapteret/PC/drivere å gjøre, ikke noe med routeren og kompabilitet. Har du lagt inn drivere for hovedkortet ditt? Har du andre kort i PC utenom grafikk, så prøv å ta de ut og test igjen. Får du noen feilmeldinger i system på kontrollpanelet? Endret 3. februar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Jada, har testet med både standard drivere til hovedkort (de som fulgte med cden), og oppdaterte. Tror, og vet det ikke har noe med andre kort i maskinen at dataen er så lite stabil, har forøvrig kun et lydkort utenom skjermkort i dataen. Det som gjør at jeg tror det kan være kompabilitets problemer, er at dataen er dønn stabil med det eldre SMC trådløsnettverkskortet! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Tipper du har et problem med WinWhatever (?) og trådløskortet, evt. hw-feil på trådløskortet. Prøv å bytte driver- eller os, og det er absolutt lov å klage sin nød til supportavdelingen. I verste fall kan du vel pakke kortet pent ned igjen, ringe/snakke med dem du kjøpte kortet av, sende det tilbake og få et nytt? Forøvrig: Selv om ting er integrert på HK'et, betyr det ikke at de ikke trenger drivere En helt annen ting: Hvaslags kort er det NØYAKTIG (modellnummer)? Det finnes egentlig bare 2-3 forskjellige kort på markedet, med litt forskjellige antenner, forsterkere, stickers etc. Det betyr at du stort sett kan laste ned driver hos de som lager innmaten, istedet for d-link... Dersom du har linux tilgjengelig, kan du prøve å kjøre kommandoen "lspci -v" og poste resultatet her. Den forteller nøyaktig hvilken maskinvare du har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå