Gå til innhold

Finnes Wii Play på lager noen steder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke det er noen nettbutikker som har dette på lager nå. Har selv bestilt fra playx.no og regner med at jeg mottar varen innen et par ukers tid. Også bestilt en nunchuck der, og den mottok jeg 3 dager etter bestilling. Veldig fornøyd med den butikken, så den anbefales!

7862957[/snapback]

 

Er det med WiiMote der? til 369?

Lenke til kommentar
Det stemmer.

 

Link

 

Ble ganske så imponert av prisen, var i ferd med å betale før jeg kom på det var Playx. Koster visstnok ekstra å bestille derfra i form av toll osv.

7862986[/snapback]

 

hmm, blir det mye ca. i toll? Har ikke bestilt noe fra playx før, er det bra? og hvor sender de fra?

Endret av TheValue
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Så Playx hadde kampanje gående nå, med Wii Play til 369. Hvor mye blir det i grensekostnader for å bestille den?

7862974[/snapback]

92 kroner i toll(25%), pluss 90 kroner i tollgebyr til posten, altså i underkant av 200 kroner.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har forstått det, sender de fra Danmark. Tollen ligger vel på rundt 24-25%, så det ender opp på rundt 460 kroner totalt + de 35 i frakt. Men det er jo forsåvidt billigere enn i Norge, så det er godt mulig jeg bestiller.

 

Håper forøvrig Nintendo lager flere bundles hvor man får spill sammen med Wiimote, er surt å punge ut rett under 500-lappen for en Wiimote alene. Så har man i tillegg Nunchuk'en....grøss....

 

edit: Tollgebyr også? Bra du oppklarte det, hadde ingen anelse om den der.

Endret av virulence
Lenke til kommentar
Har hørt at dette går an på andre sjapper, å be dem oppgi prisen på pakken til under 200 kr, selv om den koster mye mer..?

 

 

Nå vet jeg ikke engang hvordan tollen finner ut hvor mye pakka koster i utgangspunktet men...  Har iallefall hørt om flere tilfeller av dette iaffal.

7863107[/snapback]

 

Har hørt om dette jeg også, nettbaserte bedrifter som sender bestillingene som gaver for å unngå tollen. Nå skal det sies at jeg aldri har vært borti dette selv, og vet ikke om Playx er en av disse.

Lenke til kommentar
Et par oppfølgingsspørsmål fra min side:

 

Er playx og Dvdstrax samme sak?

 

Sett at jeg bestiller for mangfoldige tusenlapper på Playx, forblir postens tollgebyr på 90 kroner?

7863278[/snapback]

First thing first: Playx er en underbutikk av DVDstrax.com.. Som oftest samme priser (med noen unntak).. Playx er spesialisert på TV-serier til 199 per sesong, med nordmenn i bakhodet.. DVDstrax fører en imponerende mengde med R1-dvd'er, pluss en del til.

 

Om du bestiller for mange tusen på playx.com (sett at du f.eks bestiller noe av disse verdiene: 369 kr + 499 kr + 799 kr), må du betale 25 % av dette (varens samlet verdi MERK :inkl. frakt), til posten, pluss et gebyr på 90 kr. Dette gebyret er for å bare se på pakken, og regne ut mva.-en.. Det forblir det samme uansett verdi..

 

Om du bestiller for mange tusen, men varene har følgende verdier: 199 + 199 + 199 kr, sender de en og en pakke (uansett om du bestiller samlet), for at du skal slippe toll..

 

Håper dette var til hjelp, men har du flere spørsmål, fyr løs :)

 

Edit: Viser seg at jeg hadde litt feil.. Tror grensen er på 1000 kr før du må betale mer enn 90 kr i gebyr.. Men det skal godt gjøres å komme opp i over tusen på en pakke, siden de sender hver for seg..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Et par oppfølgingsspørsmål fra min side:

 

Er playx og Dvdstrax samme sak?

 

Sett at jeg bestiller for mangfoldige tusenlapper på Playx, forblir postens tollgebyr på 90 kroner?

7863278[/snapback]

 

Hvis du kjøper for over tusen koster det mer enn 90 i tollbehandling, husker ikke lenger prisen men du slipper ikke da unna med forenklet tollbehandling. Men kan hende det lønner seg fremfor å betale 90 kroner for hver pakke + frakt...

Lenke til kommentar
Edit: Viser seg at jeg hadde litt feil.. Tror grensen er på 1000 kr før du må betale mer enn 90 kr i gebyr.. Men det skal godt gjøres å komme opp i over tusen på en pakke, siden de sender hver for seg..

7863389[/snapback]

Hvis de sender en og en pakke, vil du få fortollingsgebyr på 90 kroner pr. pakke, dersom prisen overstiger 200 kroner.

Lenke til kommentar
Edit: Viser seg at jeg hadde litt feil.. Tror grensen er på 1000 kr før du må betale mer enn 90 kr i gebyr.. Men det skal godt gjøres å komme opp i over tusen på en pakke, siden de sender hver for seg..

7863389[/snapback]

Hvis de sender en og en pakke, vil du få fortollingsgebyr på 90 kroner pr. pakke, dersom prisen overstiger 200 kroner.

7863712[/snapback]

Ja, var det ikke det jeg skrev? :hmm::p

Lenke til kommentar

Jeg betalte tilsammen 496 kroner for Wii Play inkl. Wii Remote på playx.no ( ikke .com, for guds skyld! :p) 369 for varen, 35 kroner for frakten og 92 kroner i toll. Synes dette er en fantastisk pris, når man tenker på at f.eks. Elkjøp selger bare Wii Remote for 499 på web shoppen sin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...