Grokster Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Kjøpte akkurat en cpu på komplett og fikk da en demovare, den virket selvfølgelig ikke. Og da jeg vil ha en ny sier de bare nei, det er ditt problem:-( Da den kostet den nette sum av 400,- synes jeg det er fantastisk at de er villige til å miste meg som kunde for en slik lav sum. Jobber selv i en dataforretning og hvis vi selger noe demo/brukt og det ikke virker bytter vi det uten å spørre om noe, men komplett nei da, kunden har aldri rett. Aldri mer den møkkabutikken på meg. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 hvis du jobber i en data butikk selv, så sjekker du om då får rabatt der først da. desuten så kankje du kjøpte en billig pc selv å fikk en demo vare, du må spørre om sånne ting når du kjøper har du it erfaring innen yrket så vet du det Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 selvfølgelig sjekker jeg om jeg får det billigere der jeg jobber, men det er ikke alle butikker som selger duron lenger, da uansett det du snakker om har ingenting med saken å gjøre. Vi snakker om respekt for kundene dine, og det har ikke komplett i møllergaten, det var samtidig innom en som hadde kjøpt en brenner som ikke virket da fikk han bryskt beskjed om at da måtte han kontakte de som lagde den, og det kan han vel velge selv, men ikke hos komplett:-( Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 11:10, skrev Grokster:Kjøpte akkurat en cpu på komplett og fikk da en demovare, den virket selvfølgelig ikke. Og da jeg vil ha en ny sier de bare nei, det er ditt problem:-( Hvorfor nekta de å bytte den da? Gav de noen saklig grunn? De kan ikke selge varer som er defekte som om de funka bevisst, for det er svindel. Visste de ikke om at varen var defekt er du dekket av kjøpsloven. Skal de kunne selge defekte varer MÅ dette merkes tydelig med at varene er/kan være defekte. Så lenge den CPU'en var solgt under den forståelsen at den faktisk virka, har du krav på en som faktisk funker, eller penga tilbake samme hvor demo den var. De kan stå der og si den var "Demo" til dem blir blå i trynet, men kjøpsloven kommer de ikke unna. Det blir jo som å selge bruktbil uten motor, og når kunden klager si "Beklager, den var brukt"... Å selge noe defekte produkter som "as is" under den forståelsen at den ikke virker begynner å minne om bedrageri/svindel(ikke at jeg sier at det er svindel... det bare minner om, imo). Nei her prøver nok den Komplett-sjappa seg på en "kjapp en". Spør om navnet på den selgern som nekter deg penga tilbake, så spør du om å få snakke med sjefen i butikken. :wink: Om ikke annet får du kanskje snakket med sjefen, som gjerne har mere makt enn selgerne. Bare husk å være rolig og høflig mens du snakker med folka der... Sist jeg sjekket ordboka var ikke "demo" eller "brukt" synonymer til "defekt". Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Har hørt om det der.... Selv har jeg aldri hatt problemer med Komplett, ikke noen av gangene jeg har handlet der. Men det er jo jxxxx dårli vis du ikke får pengene tilbake da! Quote: Den 2002-12-02 11:10, skrev Grokster:Kjøpte akkurat en cpu på komplett og fikk da en demovare, den virket selvfølgelig ikke. Og da jeg vil ha en ny sier de bare nei, det er ditt problem:-(Da den kostet den nette sum av 400,- synes jeg det er fantastisk at de er villige til å miste meg som kunde for en slik lav sum. Jobber selv i en dataforretning og hvis vi selger noe demo/brukt og det ikke virker bytter vi det uten å spørre om noe, men komplett nei da, kunden har aldri rett. Aldri mer den møkkabutikken på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå