Gå til innhold

Hvordan splitte skjermbildet over 3 skjermer

eia_

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt hjelp til å splitte bildet fra pcen over til 3 20" lcd skjermer. Max oppløsning på hver skjerm må være 1200 X 1600. Husker jeg leste her for lenge siden om en som hadde satt opp 3 skjermer ved å bruke 2 forskjellige skjermkort, så jeg tenker denne løsningen vil bli best og billigst. Fra før av har jeg 3d kortet NVIDA GeForce 7600 GT, men trenger hjelp til hva mitt andre 3 kort må være og hvordan jeg skal instalere og sette dette opp. Hovedkortet mitt er foresten asus p5n - e SLI, og jeg kjører windows vista home basic om det skulle ha noe å si.

Setter meget stor pris på eventuelle svar, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører 4 skjermer på 2 skjermkort uten problemer. Man bør bare være ops på at du ikke kan bruke slike oppsett til spill. For spill trenger man å kunne kjøre i span mode, noe jeg ikke har sett noen løsning for over flere skjermkort. Da trenger du en sånn matrox boks. Den har kommet i oppgradert versjon for dual-head (som tillater høyere oppløsninger), så kommer kanskje for tripplehead etterhvert også.

Når det kommer til hvordan det funker ved å bruke to skjermkort, så er det som regel lite stress. Ofte er det bare å plugge i et skjermkort til, installere drivere, og så fungerer det. Windows har støtte for flere skjermer. Ellers anbefaler jeg bruk av UltraMon for best opplevelse.

Lenke til kommentar
Jeg kjører 4 skjermer på 2 skjermkort uten problemer. Man bør bare være ops på at du ikke kan bruke slike oppsett til spill. For spill trenger man å kunne kjøre i span mode, noe jeg ikke har sett noen løsning for over flere skjermkort. Da trenger du en sånn matrox boks. Den har kommet i oppgradert versjon for dual-head (som tillater høyere oppløsninger), så kommer kanskje for tripplehead etterhvert også.

Når det kommer til hvordan det funker ved å bruke to skjermkort, så er det som regel lite stress. Ofte er det bare å plugge i et skjermkort til, installere drivere, og så fungerer det. Windows har støtte for flere skjermer. Ellers anbefaler jeg bruk av UltraMon for best opplevelse.

7867743[/snapback]

Flott! De tre skjermene skal kun brukes til kontorbruk så dette hørtes bra ut. Da må jeg bestille et nytt 3d kort, bør dette andre 3 kortet være kraftig, elller holder det med et billig ? Gi gjerne tips til skjermkort om du gidder.

Lenke til kommentar

Om du først har et SLI hovedkort, så kunne det kanskje være greit å kjøpe et tilsvarende kort som du har fra før, slik at om du skulle komme til å ha lyst til å slapp av med noe spill, så kan du dra ekstra nytte av det andre skjermkortet. 7600GT er vel ikke allverdens dyrt lenger uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...