Gå til innhold

Lian Li. Cube Case eller PCV2000BPLUSII?


Anbefalte innlegg

Skal begynne med et nytt prosjekt og har bestemt meg for at kabinett-produsent blir Lian Li.

 

Etter vurderinger er det kommet ned til 2 kabinetter:

 

PCV2000BPLUSII

 

Eller

 

Modular Cube Case

 

Nå er spørsmålet hvilket av de kan man få montert størst vannkjølings-radiator til.

 

Har pr idag løs radiator og vil ha fastmontert til kabinettet på neste prosjekt.

 

Hadde håpet på å få satt fast noe sånt som

 

Denne : BlackIce 3

 

Eller

 

Denne Black Ice® GTX Gen Two Xtreme 480 Highest Peformance Radiator

 

Evt 2 stk av førstnevnte.

 

Noen som har forslag/meninger/fordeler/ulemper?

 

Svar mottas med takk.

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cube Case. Det er ikke noe problem å montere en dobbelradiator i toppen av kabinettet og eventuelt 1 eller 2 trippel i front. Du må kjøpe med radiatorplate til toppen og 3 eller 6 viftemoduler til fronten. Også ett eller to sett med fester til radiatorene i front. Men du får kun plass til 3 hardisker i bakkant på Cuben hvis du velger to trippel i front

Lenke til kommentar

Hvordan vil det være å få laget et feste/brakett til å henge opp 2 trippel bak på kabinettet?

 

Er det noe som kan gi et godt feste bak der?

 

Evt under og lage en ramme av eloksert aluminium, som er like stort som kabinetet, som lager en kappe ned over radiatorene?

 

Liker det slette utseende i fronten på kabinettet og har ikke lyst til å sette inn perforerede deksler.

 

Som du sikkert skjønner så er dette et prosjekt som kommer til å ta litt tid, med det kommer til å stå i stua så det er litt vesentlig at utseende blir strøkent.

Endret av Otte
Lenke til kommentar
Er litt nyskjerrig hva du skal med 2 triple 150$ radiatorer?

 

Du burde enkelt få plass til ivertfall 1 trippel radiator i cuben.

7862877[/snapback]

 

Linken til 150$ radiatoren er en qudro. Ikke en trippel. Denne skal jeg heller ikke ha 2 av.

 

Nå har ikke jeg tenkt å bygge om på prosjektet etter 3 mnd.

Derfor setter jeg heller opp 2 stk trippel radiatorer med en gang istedet for å finne ut at jeg trenger en til senere. Regner med at vannet blir varmt nok når alt inkludert hdd er vannkjølt. Evt jeg kan sette opp 2 "kurser" med vann hvis det skulle vise seg at avkjølingen av hdd gjør at jeg ikke får ned temp på cpu nok.

 

I tillegg tror jeg nok at 6 stk svært stillegående 120 mm vifter på 2 stk trippel bråker mindre enn å kjøre 2 stk på full fart på en twin-radiator, samtidig som det kjøler bedre.

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...