Gå til innhold

Hva er max vcore ved 24/7 clock?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det spør om du trenger det og viktig av Alt kjøling kjøling er stikkerordet .

På svær bra luft så er 1.6v max vil jeg si på x2 til 939

x2 4200+ med 1.7v da Må nest ha fasekjøling eller svær bra vannkjøling for kjøre det 24/7 .

Hadde fase kjøling for kjøre 1.70-1.8v dagligt på min x2 4400+

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
det spør om du trenger det og  viktig av Alt  kjøling kjøling  er stikkerordet .

På svær bra luft så er 1.6v max vil jeg si på  x2  til 939

x2 4200+  med 1.7v  da Må nest ha fasekjøling eller svær bra vannkjøling  for kjøre det 24/7 .

Hadde fase kjøling for kjøre 1.70-1.8v dagligt på min x2 4400+

7875770[/snapback]

Som sagt har klokket den til 2,6 på stock og skal nå montere vannkjøling derfor jeg lurer på dette siden det nå vil bli en 24/7 clock

Lenke til kommentar
Da har jeg mye å gå på  :dribble:

Også en ting til, når jeg klokker har det noen hensikt og øke volt på htt og chipset?

7876853[/snapback]

Nei egentlig ikke. Men hvis du etterhvert oppnår høy fsb, så kan hk holde igjen hvis det ikke er så klokkevennelig. Da kan det kansje hjelpe litt på å øke chipsettspenninga litt. Men ellers er det bare å la den stå på stock egentlig.

Lenke til kommentar
Da har jeg mye å gå på  :dribble:

Også en ting til, når jeg klokker har det noen hensikt og øke volt på htt og chipset?

7876853[/snapback]

Nei egentlig ikke. Men hvis du etterhvert oppnår høy fsb, så kan hk holde igjen hvis det ikke er så klokkevennelig. Da kan det kansje hjelpe litt på å øke chipsettspenninga litt. Men ellers er det bare å la den stå på stock egentlig.

7876905[/snapback]

Da takker jeg for alle svar og kan vel si denne saken som løst :)

Lenke til kommentar
1.7 er litt mye for vann etter min   erfaringen

7878346[/snapback]

Enig med deg. Å kjøre 1,7 V på vatn, og særleg TT vannkjøling er ikkje noko lurt.

Som lordsmygen seier, så burde du ha HIGH-END vannkjøling viss du skal kjøre 1,6V til 24/7 bruk.

7878725[/snapback]

Blir temmelig high-end, for å si det sånn. Tt vannkjøling kommer den ikke til og være lenge :p Kommer bare til og ha noen av delene...

Lenke til kommentar
Eg hadde tenkt å bruke 1,7V ved 60 grader, men etter anbefalinger frå forumet så har eg ombestemd meg. :)

7922608[/snapback]

Du har pentium d med 65 nm, de trenger generelt lavere volt og starter på lavere volt ;) som igjen vil si at 1,7 betyer mer klokking for deg enn meg...

Glemte og si at amd er 90 nm for sakens skyld.

edit: hadde skrivi feil cpu på deg :blush:

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med å kjøre 1.7V med A64 90nm... Med grei vannkjøling går det helt fint, problemet er ofte bare å få god nok kontakt med kjernen. Personlig måtte jeg i hvert fall fjerne IHS for å få akseptable temperaturer over 1.6V, har fått stort sett samme resultat med to cpuer. Lav temperatur er det viktigste :)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt problemet med å kjøre 1.7V med A64 90nm... Med grei vannkjøling går det helt fint, problemet er ofte bare å få god nok kontakt med kjernen. Personlig måtte jeg i hvert fall fjerne IHS for å få akseptable temperaturer over 1.6V, har fått stort sett samme resultat med to cpuer. Lav temperatur er det viktigste :)

7948477[/snapback]

IHS, kan du forklare hva det er?

Lenke til kommentar
platen som "beskytter" cpu? Hvor mye hjelper det på temp og hvordan kan jeg ta den av?

7949411[/snapback]

Stemmer det. For mine x2 3800+ fikk det ned tempen ca. 20-25c. På 939-cpuer er det bare å skjære med tynt og skarpt barberblad langs kanten helt til du kan løfte den av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...