Kuldesjokk Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Hei. Jeg skal klokke systemet til en 24/7 clock, så det jeg lurer på er om det er en volt verdi cpu ikke burde ha høyere enn til 24/7 use? Endret 11. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 avhenger vel av cpu 7862638[/snapback] Jeg tenker mer sånn for at man skal slippe at den går ad undass, vet volt er individuelt, men sånn cirka hva burde maks grensa være? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 DET VARIERER FRA CPU TIL CPU. Sry for caps, men gi oss speccs du... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ja, hvis du har en med 65/90nm prosess, så bør alt under 1,7-1,8V gå bra hvis du har bra nok kjøling. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hvor mye går den på nå da? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hvor mye går den på nå da? 7863172[/snapback] Stock skal sette den inn i et kandalf lcs neste uke. Les signatur for specs Lenke til kommentar
monza Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ja, hvis du har en med 65/90nm prosess, så bør alt under 1,7-1,8V gå bra hvis du har bra nok kjøling. 7863164[/snapback] tenker du da på bedre kjøling enn vann,syns 1,7++ var mye. monza Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 På en cpu av nyere dato, kan 1,7V være i meste laget, men absolutt mulig Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 1,6 volt er det en grei maks grense? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Så lenge du har bra temp ser jeg ingen grunn til å sette maksgrense om høyere spenning fremdeles gir deg høyere klokk. Klart at høy spenning til slutt dreper cpun, men det er bare snakk om "noen år". Dvs. kanskje den dør etter 10 istedet for 20 år? Klart at du bør holde deg under "absolutt maks", der de dør momentant, på A64 er det en plass rundt 1,9-1,95V? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Så lenge du har bra temp ser jeg ingen grunn til å sette maksgrense om høyere spenning fremdeles gir deg høyere klokk. Klart at høy spenning til slutt dreper cpun, men det er bare snakk om "noen år". Dvs. kanskje den dør etter 10 istedet for 20 år? Klart at du bør holde deg under "absolutt maks", der de dør momentant, på A64 er det en plass rundt 1,9-1,95V? 7864269[/snapback] Men Intel sine tåler vel litt meir? Eller...? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 1,6 volt er det en grei maks grense? 7864247[/snapback] kan du ikke bare prøve deg litt fram? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Finn ut kva som r default spenning for din prosessor, også legger du til maks 15-20%. Og istedefor at du tar deg bryet med å poste systemet ditt når du stiller spørsmål, så mener du at folk skal lese profilen din og så svare attpåtil. Ikkje lite du forlanger av folk som hjelper deg av egen velvilje Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Finn ut kva som r default spenning for din prosessor, også legger du til maks 15-20%. Og istedefor at du tar deg bryet med å poste systemet ditt når du stiller spørsmål, så mener du at folk skal lese profilen din og så svare attpåtil. Ikkje lite du forlanger av folk som hjelper deg av egen velvilje 7870664[/snapback] Trodde ikke dette var noe problem, men hvis dette med at de måtte inn i profil var et problem kan jeg godt legge ut linker til all hardware... Og takker for tipset med 15-20% Takker også for alle andre hjelpende posts... Edit: Nå ligger hw i signatur er det bedre? Endret 4. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Så lenge du har bra temp ser jeg ingen grunn til å sette maksgrense om høyere spenning fremdeles gir deg høyere klokk. Klart at høy spenning til slutt dreper cpun, men det er bare snakk om "noen år". Dvs. kanskje den dør etter 10 istedet for 20 år? Klart at du bør holde deg under "absolutt maks", der de dør momentant, på A64 er det en plass rundt 1,9-1,95V? 7864269[/snapback] Men Intel sine tåler vel litt meir? Eller...? 7868403[/snapback] Vel, hvis du tenker på C2D, så vil de tåle mindre på grunn av mindre produksjonssprossess (65nm vs 90nm) som gjør at de har lavere spenning orginalt. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Tenkte meir på D 930... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det skal ikke være noen problemer å kjøre på 1,5- 1,6 volt 24/7 så lenge temperaturene er akseptable, som nevnt tidligere. Kjørte selv min gamle amd cpu på 1,56v ca og det holdt fint i over et år, før jeg bytta den ut. Om det reduserer levetiden, er det egentlig ikke noen hensikt å tenke på uansett. Om du kjører din på 1,6v 24/7 så vil den fremdels vare 3år+ iallefall, og da har du forhåpentligvis byttet til ny cpu innen den tid. Så lenge temperaturene er greie kan du fint kjøre 1,6v og kansje 1,7v. Tipper temperaturene stopper deg med luftkjøling, før du kan oppnå en slik 24/7 volt uten fare for skade på cpu. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Det skal ikke være noen problemer å kjøre på 1,5- 1,6 volt 24/7 så lenge temperaturene er akseptable, som nevnt tidligere. Kjørte selv min gamle amd cpu på 1,56v ca og det holdt fint i over et år, før jeg bytta den ut. Om det reduserer levetiden, er det egentlig ikke noen hensikt å tenke på uansett. Om du kjører din på 1,6v 24/7 så vil den fremdels vare 3år+ iallefall, og da har du forhåpentligvis byttet til ny cpu innen den tid. Så lenge temperaturene er greie kan du fint kjøre 1,6v og kansje 1,7v. Tipper temperaturene stopper deg med luftkjøling, før du kan oppnå en slik 24/7 volt uten fare for skade på cpu. 7873726[/snapback] hehe den byttes nok innen den tid, Kjøling skal gå greit den skal jo stå i en kandalf lcs (vannkjølingskabinett). Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 hvis du klarer å holde temperaturen sånn ca. noenlunde burde det ikke være noe problem med 1,7-1,75... lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå