Gå til innhold

Hva er max vcore ved 24/7 clock?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du har bra temp ser jeg ingen grunn til å sette maksgrense om høyere spenning fremdeles gir deg høyere klokk. Klart at høy spenning til slutt dreper cpun, men det er bare snakk om "noen år". Dvs. kanskje den dør etter 10 istedet for 20 år?

Klart at du bør holde deg under "absolutt maks", der de dør momentant, på A64 er det en plass rundt 1,9-1,95V?

Lenke til kommentar
Så lenge du har bra temp ser jeg ingen grunn til å sette maksgrense om høyere spenning fremdeles gir deg høyere klokk. Klart at høy spenning til slutt dreper cpun, men det er bare snakk om "noen år". Dvs. kanskje den dør etter 10 istedet for 20 år?

Klart at du bør holde deg under "absolutt maks", der de dør momentant, på A64 er det en plass rundt 1,9-1,95V?

7864269[/snapback]

Men Intel sine tåler vel litt meir? Eller...?

Lenke til kommentar

Finn ut kva som r default spenning for din prosessor, også legger du til maks 15-20%.

Og istedefor at du tar deg bryet med å poste systemet ditt når du stiller spørsmål, så mener du at folk skal lese profilen din og så svare attpåtil. Ikkje lite du forlanger av folk som hjelper deg av egen velvilje :thumbdown:

Lenke til kommentar
Finn ut kva som r default spenning for din prosessor, også legger du til maks 15-20%.

Og istedefor at du tar deg bryet med å poste systemet ditt når du stiller spørsmål, så mener du at folk skal lese profilen din og så svare attpåtil. Ikkje lite du forlanger av folk som hjelper deg av egen velvilje  :thumbdown:

7870664[/snapback]

Trodde ikke dette var noe problem, men hvis dette med at de måtte inn i profil var et problem kan jeg godt legge ut linker til all hardware...

Og takker for tipset med 15-20%

Takker også for alle andre hjelpende posts...

Edit: Nå ligger hw i signatur er det bedre?

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

7864269[/snapback]

Men Intel sine tåler vel litt meir? Eller...?

7868403[/snapback]

Vel, hvis du tenker på C2D, så vil de tåle mindre på grunn av mindre produksjonssprossess (65nm vs 90nm) som gjør at de har lavere spenning orginalt.

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noen problemer å kjøre på 1,5- 1,6 volt 24/7 så lenge temperaturene er akseptable, som nevnt tidligere. Kjørte selv min gamle amd cpu på 1,56v ca og det holdt fint i over et år, før jeg bytta den ut. Om det reduserer levetiden, er det egentlig ikke noen hensikt å tenke på uansett. Om du kjører din på 1,6v 24/7 så vil den fremdels vare 3år+ iallefall, og da har du forhåpentligvis byttet til ny cpu innen den tid.

Så lenge temperaturene er greie kan du fint kjøre 1,6v og kansje 1,7v. Tipper temperaturene stopper deg med luftkjøling, før du kan oppnå en slik 24/7 volt uten fare for skade på cpu.

Lenke til kommentar
Det skal ikke være noen problemer å kjøre på 1,5- 1,6 volt 24/7 så lenge temperaturene er akseptable, som nevnt tidligere. Kjørte selv min gamle amd cpu på 1,56v ca og det holdt fint i over et år, før jeg bytta den ut. Om det reduserer levetiden, er det egentlig ikke noen hensikt å tenke på uansett. Om du kjører din på 1,6v 24/7 så vil den fremdels vare 3år+ iallefall, og da har du forhåpentligvis byttet til ny cpu innen den tid.

Så lenge temperaturene er greie kan du fint kjøre 1,6v og kansje 1,7v. Tipper temperaturene stopper deg med luftkjøling, før du kan oppnå en slik 24/7 volt uten fare for skade på cpu.

7873726[/snapback]

hehe den byttes nok innen den tid, Kjøling skal gå greit den skal jo stå i en kandalf lcs (vannkjølingskabinett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...