Gå til innhold

Noe annet enn iTunes for å overføre til iPod?


Bytex

Anbefalte innlegg

Jeg bruker iTunes, og har denne strukturen: O/Opeth/[2001] Opeth - Blackwater Park/Opeth - Blackwater Park - 04 - The Drapery Falls

 

Dette funker glimrende. :)

Den strukturen tipper jeg at du har laget i et annet program enn iTunes...

 

Men hva skjer når du bruker iTunes til å rippe?

 

Denne tråden handler om ALTERNATIVER til iTunes,. Så diskusjonen om fordeler og ulemper med iTunes er vel off topic....

 

MediaMonkey er som sagt et utmerket alternativ for å overføre musikk til iPod...

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker iTunes, og har denne strukturen: O/Opeth/[2001] Opeth - Blackwater Park/Opeth - Blackwater Park - 04 - The Drapery Falls

 

Dette funker glimrende. :)

Den strukturen tipper jeg at du har laget i et annet program enn iTunes...

 

Men hva skjer når du bruker iTunes til å rippe?

 

Denne tråden handler om ALTERNATIVER til iTunes,. Så diskusjonen om fordeler og ulemper med iTunes er vel off topic....

 

MediaMonkey er som sagt et utmerket alternativ for å overføre musikk til iPod...

7877130[/snapback]

 

 

Nei, det skal nevnes at jeg ikke ripper i iTunes. :) Jeg adresserte heller problemet at ting sorteres litt galt.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har aldri hatt problemer med det Bitex nevner i forhold til iTunes, men har slitt litt med at iPoden legger sangene i merkelige rekkefølger (ikke alfabetisk, men ikke etter nummereringen i ID3-tagsene heller). Jeg er usikker på hva det kommer av.

7874489[/snapback]

 

Jeg har også dette problemet. Enkelte låter blir lagt i feil rekkefølge - selv om ID-taggene er 100 % korrekte.

 

Dette problemet oppsto først da jeg lastet ned siste versjon av Itunes.

 

Satser på at de kommer med en ny versjon snart, og at problemet blir fiksa opp.

Lenke til kommentar
Då er det ikkje eit alternativ, mykje betre å ha bileta liggande på sjølve musikkfila så du har dei med deg seinare.

7873104[/snapback]

Dette kommer an på musikkfilen. Flac-filer har kun muligheten til å linke til en bildefil mens en MP3-fil kan både linke til en bildefil og lagre filen inni i MP3-filen. Fordelen med det første valget er at det tar mindre plass, fordelen med å lagre bildet inni filen er at du ikke mister bildefilen.

Lenke til kommentar

Album art er kanskje på 50kB, legg du den på eit album med 15 låter blir det totalt 750kB. Min musikksamling har ein snittstørrelse på 6,6MB per låt. Har du 20GB med musikk vil du kunne ha circa 3000 låter, med album art på 50kB på kvar blir det totalt 150MB. 150MB er 0.75% av 20GB. Ved å lagre coveret på kvar enkelt fil blir dei liggande der for alltid, mykje betre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Vel, jeg fikk sortert det sånn noenlunde bra nå. Jeg har id3 på 98% av MP3'ene mine. Men det skjer fortsatt at jeg får to foldere på ipoden med samme navn, og bare en låt i den ene og resten av plata i den andre. Sånt vil jeg helst slippe.

7862722[/snapback]

 

Det ville jeg brukt som en ypperlig måte å "feilsøke" ID3 taggene dine. Ta deg ettpar timer en dag og gå igjennom samlinga. undersøk strukturen på iPoden, så finner du fort ut hvilke filer som har ID3 tags som ikke stemmer helt med resten.

 

Jeg gjorde det (flittig hjulpet av Tag&rename for å få nøyaktig samme artistnavn og albumtittel på MP3ene...) og det er deilig å vite at alle ID3 taggene dine er 100% riktige :) Så gjør det ikke noe om filene ligger hulter til bulter på Disken, Winamp tar seg av sorteringen uansett... samme gjør iTunes den sjeldne gangen jeg skal overføre til iPoden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...