Gå til innhold

Soundblaster Audigy 2 vs SBA2 platinum


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det KUN er frontpanelet som følger med ekstra på platinum utgaven? Noen som i såfall kan si om den virkelig er verd 1000 kroner ekstra i pris? Stiller meg heller skeptisk til dette da jeg ikke kobler inn og ut mer enn en gang i halvåret:)

 

Tredje, noen som vet om denne kan bestilles separat ved en senere anledning:)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er vel som sagt front panelet, fjernkontroll og Via SB1394 tilslutningen som gjør at du kan lage deg et nettverk med 64 maskiner uten vanlig nettverkskort. Dette står det blant annet om i produkt informasjonen på kortene på http://www.psdata.no Vil tro at det skulle være mulig å få tak i frontpanelet senere, men jeg er ikke sikker. Går det ikke an å bestille dette direkte fra Creative i?

Lenke til kommentar

Via her refererer ikke til firmaet VIA ,men som i ordet via, altså via denne porten.. det er jo en vanlig firewire port og den er standard på audigy'er som ikke er platinum også.

 

Men altså fjernkontroll og frontpanel, kan ikke se det er verdt 1000lappen ekstra egentlig.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe såkalte oppgraderingspakker fra creative til audigy player kort som inneholder allt det ekstra som "omgjør" den til en Audigy Platinum EX (215.00 EURO EX VAT)....eller til Audigy Platinum (129.00 EURO EX VAT)

 

[ Denne Melding var redigert av: på 2002-12-02 12:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 10:50, skrev talisar:

Noen som vet om det KUN er frontpanelet som følger med ekstra på platinum utgaven?



 

For alle som driver med lydeditering på hobbybasis er dette frontpanelet antakeligvis verdt 1000 kroner.

Man kan koble til mikrofon, gitar, synth, midi mm og det er veldig greit å slippe å krype bak boksen hver gang man skal bytte ledninger.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg plat. ex utgaven er mye mer praktisk enn plat. utgaven. Litt synd at alle de viktigste inn/utgangene på plat. utgaven havner foran pcen og ikke bak, spesielt for de som driver med hjemmekino. Skal man sette opp permanent kabling er det jo ikke spesielt vakkert at det stikker ledninger ut av fronten på pcen. Det var bare min mening da, for folk som driver med musikk og kobler forskjellige instrumenter av og på pcen er selvsagt tilkoblinger i front et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...