Gå til innhold

Minne til P5N32-E SLI, skal klokkes

Caliber

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal altså ha et 2gb sett ddr2 brikker til mitt nye oppsett, og vil selvfølgelig at brikkene skal være så klokkevennlige som mulig. Vil gjerne holde meg rundt 2000kr, mye mer enn det er uaktuellt å bruke på ram. Har kommet frem til noen kandidater:

Geil pc6400

Disse brikkene skal ha "hand-picked" bga chips ifølge geil selv, men jeg er usikker på om dette bare gjelder de første revisjonene av minnebrikkene. Har derfor sendt ps-data en mail som jeg avventer svar fra.

OCZ pc6400 XTC Platinum

Usikker på ytelsen til disse brikkene, men tviler på at de har noe særlig spesielle chips (D9), da må man nok opp i Titanium-serien til OCZ ut ifra det jeg har lest meg frem til på nettet.

Corsair TWIN2XP2048-6400C4

Så er det disse brikkene. Har lite erfaring med Corsair, men det er jo en stor produsent og kjent for gode brikker. Allikevel er det noen som melder om kompatibilitetsproblemer med hovedkortet jeg har valgt. Også usikker på hvilke chipper som er brukt på disse.

Så da spør jeg dere; hva hadde dere valgt? Kom med konstruktive, objektive svar! Ser frem til å høre deres meninger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...