deallus Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hadde bilradioen framme i dag (JVC, ca. 18 måneder gammel), men da jeg hadde den tilbake igjen er det ikke noe lyd bak (forsterkeren går ikke). De eneste kablene jeg hadde ute var antenna og signalkablene til forsterkeren (GAS, også ca. 18 måneder gammel). Alt av strømkabler til forsterkeren er koblet til. Mine spørsmål er: 1. Det var en tynn hvit ledning som hang på signalkablene ved radioen, men ikke var koblet noe sted (hadde ingen sko eller noe som helst). Kan problemet ligge der? Kabelen som var koblet på RMT (styrestrøm?) på forsterkeren var lik, om ikke den samme. 2. Kan det rett og slett være brudd på en eller begge signalkablene? Synes dette er rart, men det kan være at forsterkeren ikke starter fordi det ikke er noe signal? Håper på svar på begge spørsmål, kvir meg litt for å legge nye signalkabler ettersom det var et realt plunder å legge de gamle. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Remote-kabelen er en styrestrømskabel som sørger for å slå av og på strømmen på forsterkeren samtidig som spilleren. Men denne skal ikke kobles på noen signalkabler eller noe, den går rett i spillerens plugg. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Har du sjekket sikringene? Om du ikke har gjør du det først. Du trenger ikke trekke nye kabler under lister osv. med en gang. Dra kabler igjennom bilen din til å starte med bare.. For å se om forsterkeren funker i hvertfall.. Lenke til kommentar
deallus Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 OK, det ser ut som styrestrømsledningen på en eller annen måte har blitt dratt ut, og skoen/pluggen har blitt dratt av i samme slengen. Er i alle fall hverken sko eller plugg på den, og det er en ledig kontakt på radioen. Tenker løsningen ligger der. Da blir det en tur til Biltema i morra og kjøpe plugg og tang.. Sikringen er det i alle fall ikke, med mindre det er en egen sikring inne i forsterkeren. Forsterkeren er nemlig koblet direkte på batteriet. Takker til dere begge for hjelpen. Lenke til kommentar
icer Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Remote-kabelen er en styrestrømskabel som sørger for å slå av og på strømmen på forsterkeren samtidig som spilleren. Men denne skal ikke kobles på noen signalkabler eller noe, den går rett i spillerens plugg. 7865126[/snapback] Du får kjøpt rca kabler med påfestet remote, remote kabelen er smeltet sammen med komposittene, er selvsagt ikke kontakt mellom dem da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå