DE1 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Heisann! Leste DigitalFoto i dag og tenkte jeg skulle prøve meg på et av "ekspert"-kursene der. Å få bildet til å se ut som en realistisk fotoutskrift. Veit ikke helt om det hadde blitt godkjent, men jeg ble fornøyd. Hva synes dere? Lenke til kommentar
jammi Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det så ut som en utskrift ja Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Beklager, men dette var ræl. Skyggen, høylyset, materialiteten, perspektiv og volumet var lite overbevisende. F.eks ser det ikke ut til at du har skjønt noe av begrepene lysretning, slagskytte o.l. Endret 3. februar 2007 av Svein Gunnar Kjøde Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Du misforstod meg kanskje.. Det skal ikke se ut som en utskrift på prikken, men skal se ut som et slags 3D-bilde av en fotoutskrift. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hvilken retning faller skyggen og fra hvilken retning kommer lyset fra som reflekteres som en vertikal stripe? De to ser ikke til å stemme overens. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Du kan tenke deg at lyset kommer fra ca huset.. Den vinkelen. Refleksen kommer av at bildet blir bøyd og vendt mot vanlig lys i taket f.eks. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg forstod deg akkurat, og det var billig utført i alle tilfeller. Slik du har tatt i brukt effektene som sikkert var nevnt i den artikkelen du referer til understøtter ikke forsøket ditt på å skape en illusjon av et objekt i rommet. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg forstod deg akkurat, og det var billig utført i alle tilfeller. Slik du har tatt i brukt effektene som sikkert var nevnt i den artikkelen du referer til understøtter ikke forsøket ditt på å skape en illusjon av et objekt i rommet. 7863363[/snapback] Rolig du nå..Første gang jeg prøver denne teknikken, ingen blir eksperter på første forsøk..? Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Beklager, men dette var ræl.Skyggen, høylyset, materialiteten, perspektiv og volumet var lite overbevisende. F.eks ser det ikke ut til at du har skjønt noe av begrepene lysretning, slagskytte o.l. 7862704[/snapback] Siden du tydelig vet hvordan dette ikke skal gjøres, kan du ikke komme med et eks. på hvordan det skal være. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Photoshop? Femgangsmåte, teknikker osv hadde vært artig å vite. Kul effekt Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Hvis det er interesse for det så kan jeg skrive det ned i kveld eller i morgen? Edit: Photoshop ja. Endret 3. februar 2007 av DE1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Beklager, men dette var ræl.Skyggen, høylyset, materialiteten, perspektiv og volumet var lite overbevisende. F.eks ser det ikke ut til at du har skjønt noe av begrepene lysretning, slagskytte o.l. 7862704[/snapback] Uavhengig av hvor rett en måtte ha, så blir kritikk som regel lite konstruktiv når den leveres så belærende og arrogant. Det burde være unødvendig å legge seg til en såpass aggressiv og uvennelig tone når noen viser frem bildet sitt og ber om tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Jeg vil si at jeg syns det så ganske morsomt ut å prøve sånt. Jeg syns resultatet var ganske så bra. Skyggene og sånt passer med det du forklarer, og jeg må innrømme at jeg ikke la merke til det før det ble påpekt. Har lest noen nr av DigitalFoto og jeg liker bladet. ------------------------- (Fjernet noe OT-kommentarer ) Endret 4. februar 2007 av pybalto Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Klapp igjen folkens! Nydelig effekt, så den i bladet jeg og. Godt utført, selv om skyggen var litt feil(noe som er lik i bladet, så her får digital-foto skylden) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Ja, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det om riktig.. Noen forslag? Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har ingen forslag til forbedring, synes at du fikk det bra til første gangen, men ser at skygene og lyset ikke stemmer etter at det ble påpekt. du får bare prøve på nytt. Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Bare sett skyggen mot høyre.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Mot høyre..? Sånn? Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Sånn at det kommer ut på høyrekanten av bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå