terkje Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hallo Har nettopp fått satt sammen en ny pc her med en ocz modstream 520w. La merke til at det forsatt er "aktivitet" i strømforsyneren etter pcen er slått av. En slags svak knitring som man hører hvis men legger øret inntil ved strømkontakten. Er dette normalt? (den går bort hvis jeg slår av bryteren bak eller trekker ut kontakten selvsagt) Sjekket også min gamle pc og den lager faktisk masse lyd etter den er slått av, men jeg velger og ikke stole på at der normalt da dette er en gammal støvete maskin.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Min Hiper kjøler seg ca 5min etter at den er avslått. Men er dette problemet konstant etter at den er avslått? Lenke til kommentar
terkje Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 hmm det har jeg ikke sjekka, mulig den bruker så lang tid og slå seg helt av men det virker som denne lyden bare er der fordi det er strøm i ledningen. Selve strømforsyneren er jo ikke på. Skal sjekke om den roer seg ned etter noen min. Lenke til kommentar
terkje Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 hmm lyden var der forstatt etter en 10 min pause. Kan noen andre med ocz forsyner sjekke om de også har sånn lyd? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Kan være en spole eller noe bare. Er slikt i noen PSU'er, en spole eller lignende som ligger og vibrer. :!: Lenke til kommentar
terkje Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 nja det høres ut som "strøm" lyd hvis du skjønner. Jeg har tatt helga nå så hvis den er sånn når jeg kommer på mandagen så syntes jeg det er litt rart... noen med erfaring med denne strømforsyneren som kan hjelpe? Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Mest sannsynelig er det den aktive PFC'en i strømforsyningen din som lager denne lyden, det er nok ikke noe galt med den. Hadde samme problem med en 600W Mist. På denne siden forklarer microplex hvorfor denne lyden oppstår. Lenke til kommentar
terkje Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 takk MacBain! Det høres jo veldig likt ut som problemet mitt.. Vi får satse på det. skulle det skje noe så er jo det lang garanti på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå