Gå til innhold

Blir du bakfull?

MaSo

Anbefalte innlegg

Av alle mine unge(enda) år og fylletokter har eg faktisk lært og erfart en del. Og når eg går ut nå for tiden kan eg stort sett drikke godt og være i godt lag(eller mindre godt lag) uten å få store konsekvenser dagen derpå). Og eg har også lært en del triks dersom lommeboka er slank :p

For det første bør en være utkvilt, opplagt og mett før man begynner. Dersom du ikke er det og begynner å drikke øl er tjangsen stor for at du blir trøttere. Før du begynner å drikke bør en ha bestemt seg for hva en skal drikke, hvor mye av det en skal drikke og hvor mye man skal ta med seg når man går videre(til neste fest eller byen). Eg merker at det her er viktig å passe på hvilke alkoholer man blander eller brukes som hoveddrikke.

Mine preferanser: Kun vin er for meg helt bortkastet(fort dårlig, lenge dårlig, og hodeverk dagen etterpå). Øl som hoveddrikke + vin er helt topp, men da skal eg drikke ølet passe fort og ta vinen sakte til slutt. Sprit prøver eg å holde rent(blander, men ikke med øl eller vin), til nød så drikker eg øl på slutten. Kun øl blir kjedelig for meg, blir både dårlig før eg legger meg og etter eg har stått opp.

Yndlingsblanding: 5-6 stk rusbrus til å begynne med, en drink eller to(usikker på størrelse og mengde, men det er stort sett godt, blandet med et par shotter innimellom. Og i mens heller eg innpå 6-8 0,33l hansa eller rignes(ikke begge to, kun ett merke pr kveld). Når eg da kommer ut på byen er det pils i baren, eller evnt hansa med meg til neste fest.

Når nattetimene kommer er det alltid lurt å drikke masse vann. Av og til tar eg ei tom ølflaske med vann i som eg drikker og heller nedpå blandt de andre. Og når eg kommer hjem skal eg hvertfall ha ned ei vanlig halvliterflaske med vann før eg legger meg. Et annet triks er også å gå hjem(om det ikke er for langt da). Da får man gått av seg litt og det er alltid deilig å legge seg etter en fin gåtur(eg går aldri etter å ha drukket vin = kommer meg aldri hjem, ja, dårlig erfaring). Gåturen kan byttes ut med sengekos, selv om ølk** er kjedelig.

Men når man har kommet seg hjem(og det er det ikke alle som klarer) så kan det være greit å være litt selvbevist og med selverfaring. Kjenn etter, er du dårlig? Vil du bli dårlig? Eller vet du at du blir dårlig i morgen? Kast deg over ramma og spy! Du vil nok allikevel bli dårlig(eller ikke) men du sparer deg for å bli dårlig av alkoholen som ligger i magen i tillegg(den som enda ikke er tatt opp i blodet). Sistnevnte har hjulpet meg mang en gang...

Og dagen derpå føler eg det er viktig å stå opp fornuftig tidlig(8-10), drikke masse(pepsi er min favoritt) og spise fet mat(karbodader + egg er min favoritt).

Og så et par erfarte triks. Allergimedisinen zyrtec brukes hos meg som forebyggende mot hodepine dagen derpå. Og det går som oftes veldig bra. Eg tar da en før eg begynner å drikke, og en litt utpå kvelden. Ja, eg er allergisk mot fullesjuka :) Og dersom man ønsker å drikke imponerende mye(rart hvor imponerende det kan være) så sørger du for å spise masse fett mat før du begynner å drikke. Det som er poenget er å lage et tjukt fettlag i magesekken som isolerer alkoholen. Men stakkars deg når isolasjonen er borte(eg ble bært hjem)...

Lykke til :thumbup:

(ps: dette er kun personlig opparbeidet kunnskap. eg tar ikke ansvar for ødelagte fyllekuler, morgenkvalme, hodepine, egen helse, ødelagte forhold eller nye forhold som en konsekvens av dette innlegget)

edit: ekstra tips.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...