Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Til tider "henger" Windows XP under oppstart

Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med at Windows XP "henger" seg under oppstart. Den blir stående fast på "Windows loading screen" slik som vist på bildet:

xpiv7.th.jpg

Det kan ta en god stund før den går inn i Windows. Det som er rart er at det skjer enkelte ganger, kanskje hver 3. gang jeg starter PCen. Når den ikke henger seg er oppstarten helt normal, og ikke spesielt treg.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen?

Har samme problem som trådstarter, bare at jeg ikke bare opplever at loading skjermen står i evigheter, men også velkommen skjermen. Når windows har startet er pc'en kjapp som normalt.

7871182[/snapback]

chkdsk /r

fixmbr

Fixboot

Har selv kjørt chkdsk /r. Har dog fortsatt problemet. Skal prøve fixmbr og fixboot, må bare sette meg inn i hvordan man gjør det. Si fra om du finner ut hvordan man løser problemet om du oppdager det underveis.

Endret av Vermeulen
Lenke til kommentar
Hei!

Har problemer med at Windows XP "henger" seg under oppstart. Den blir stående fast på "Windows loading screen" slik som vist på bildet:

xpiv7.th.jpg

Det kan ta en god stund før den går inn i Windows. Det som er rart er at det skjer enkelte ganger, kanskje hver 3. gang jeg starter PCen. Når den ikke henger seg er oppstarten helt normal, og ikke spesielt treg.

7861116[/snapback]

Jeg hadde samme problem og da kjørte jeg rammen i dual mode. Flytta på rammen, og VOILA, problemet ble løst.

Prøv å flytt på rammen i alle mulige kombinasjoner...;)

Si ifra om det funker :)

Lenke til kommentar
Hei!

xpiv7.th.jpg

7861116[/snapback]

Jeg hadde samme problem og da kjørte jeg rammen i dual mode. Flytta på rammen, og VOILA, problemet ble løst.

Prøv å flytt på rammen i alle mulige kombinasjoner...;)

Si ifra om det funker :)

7873436[/snapback]

Skal testes. Var det slik at du fikk problemet rett etter nyinstallering av Windows? Problemet har kommet etterhvert hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...