Gå til innhold

Hvordan løser jeg dns error?

tudlus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mer informasjon hadde vært greit, jeg antar du bruker en eller annen versjon av Windows. Du bruker trådløs router? Andre maskiner i nettverket som virker som de skal?

Klikk Start -> Kjør, skriv inn "cmd", enter. Skriv "ipconfig /all", post resultatet her.

Dette er den relevante linjen hos meg:

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2

Det er som regel adressen til routeren din.

Lenke til kommentar

- Regner med at du har forsøkt å restarte routeren (selv om det virker på andre maskiner).

- Hvis du pinger f.eks. VG med ipadresse får du svar da? (Du finner IP-adressen ved f.eks. å pinge VG fra en av de andre maskinene.)

- Bruker alle maskinene samme DNS?

- Sjekk hvilken DNS din ISP bruker og legg inn denne "manuelt" på PCen i stedet for den automatiske. DNS'en i routeren (192.168.1.1), for det er uansett DNSen(e) til ISPen din som routeren din slår opp mot.

- Prøv med ipconfig /flushdns

- Sjekk at du ikke har en masse adresser i host-fila di (C:\windows\system32\drivers\etc\hosts). Normalt skal det bare være noen linjer med kommentarer, markert med # og en linje hvor det står 127.0.0.1 localhost. Hvis du har noe mer enn det har du antakelig fått spyware/virus.

- Uansett ta en grundig virus/spyware-sjekk.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Takker for mye gode tips.

Host fila var vin, flushdns hjalp ikke.

får pinga internettsider ja, får også gått inn på de når jeg kjenner ip adressen.

Skal prøve med manuell

Litt problem med virussjekk når jeg ikke kommer meg på nett. men kjører uten oppdateringer nå da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...