Gå til innhold

Kan jeg bruke CPU på 900Mhz p3 på en hovedkort som kun støtt


Kurt_im

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-03 12:33, skrev Lef:

Til crazyeraser og karl hungus vil jeg bare si: Har dere hørt om infinitivsmerke ? Ja riktig, "å" er nettopp det, og foran verb i nåtid, f.eks "prøve" skal det alltid stå "å".


Føler meg litt dum som hiver meg på bølgen, men det får så være(du som startet denne tråden: Ikke ta deg nær av dette, jeg mener ikke å "kjefte" på deg :smile: ).

Lef: Det er riktig at "prøve" er et infinitiv, og at det skal stå å foran det når det er alene. Men når det står "å sette inn prosessoren å prøve" blir det to verb i infinitiv etter hverandre, "sette" og "prøve". Her skal det egentlig være "å sette og prøve". Og er et bindeord og brukes også til å binde to verb i infinitiv...

 

Nei, jeg er ingen norsklærer, men en 13-åring(14 om åtte dager :smile: )...

____________

 

Til topic: Svaret har du allerede fått...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Infinitivsmerket skal, som Lef sier, stå foran verb i nåtid. Men dette gjelder ikke alltid! Setningen "Tilbake til spørsmålet, så tror jeg ikke det er noe fare med å sette inn prosessoren å prøve" skal skrives som "Tilbake til spørsmålet, så tror jeg ikke det er _noen_ fare med å sette inn prosessoren _og_ prøve" Mao, to feil her! Grunnen til at infinitivsmerket ikke skal brukes foran ordet "prøve" er at det i denne sammenhengen fungerer som bindeledd mellom to verb. Andre eksempler på dette er "å hoppe og danse", "å prøve og feile" osv.

 

Når det gjelder BIOS og overklokking har jeg ikke noe svar :smile:

Lenke til kommentar

OK, legger meg flat for zZzZz's norskkunnskaper :smile:

 

Trodde ikke det skulle bli så mye bråk pga at jeg nevnte "hvordan"/"hvilken"/"en hovedkort" osv.

 

"Saken" er avsluttet for min del :smile:

 

Håper bare at Kurt_im har fått satt inn sin CPU og at alt funker som det skal :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-03 13:21 ]

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig helt enig med lef. Skriveleifer er ganske plagsomme i mengden.

Og/å har alle fått lært av zzzz nå :smile:

Når det gjelder hvilken og hvordan så er vel "hvilken" et valg mellom en mengde enheter, men hvordan: da er man på jakt etter en beskrivelse av noe.

 

Kan ikke det stemme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...