Gå til innhold

Tilbakemelding på PC-oppsett?

Anbefalte innlegg

Går med planer om å invistere i en ny pc for tiden, og kunne tenke meg noen tilbakemeldinger på oppsettet jeg har satt sammen:

Link til handlevogn i prisguide.

Det jeg ikke trenger i denne omgang er skjermkort og lydkort, siden jeg allerede har dette. Jeg har også en Nec ND3550-dvdbrenner som jeg kunne tenke meg å beholde, men vil den funke i SATA-oppsett eller med hovedkortet jeg har valgt?

Ellers skal det sies at jeg ikke har særlig greie på hovedkort og ram, så disse er jeg spesielt usikre på. Jeg har heller ikke tenkt å overklokke pcen, så om det er noe å spare på her, bare kom med forslag. :)

Edit: Oppdatert handlevogn.

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ditt så veldig bra ut, med unntak av hovedkortet. MSI har ikke akkurat et veldig godt rykte når det gjelder hovedkort, og som pizzafordi sier vil det være ganske bortkastet med Mist 500W hvis hocedkortet har chipsetvifte. Tro meg; den bråker. Med mindre du absolutt skal ha SLI-hovedkort, kan Asus P5B være et veldig godt valg. Du får god kvalitet og gode overklokkingsegenskaper til en veldig god pris. Det er også passivt kjølt.

Lenke til kommentar

Er jo greit å ha en stille pc. Synes du at hovedkortet bråker mye, Xneon?

Har sett litt på Asus P5B, og det ser ut som et bra kort det. Men er det noen gode alternativer for Crossfire-oppsett? Er ikke særlig aktuelt, men hadde vært kjekt med muligheten.

Edit: Vil min Nec ND3550 fungere i dette oppsettet? Ser at det er PATA-grensesnitt, men ved noen om det er mulighet for SATA også? Og hvis ikke, har noen forslag til en god DVD-brenner?

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...