Gå til innhold

Gamer Laptop - Finnes det?

Anbefalte innlegg

Ja, finnes dette?

Noen som vil anbefale en eller annen Laptop som kan ta seg av litt mere heavy spillene. Eks WOW - Burning Crusade.

Jeg vet at jeg nok heller burde hatt en desktop, men har ikke muligheten til å ha den med meg rundt til de stedene jeg skal bruke maskinen.

Jeg har muligheten til å kjøpe den i USA. Er det noen som har noen tips om hvor jeg evt bør gå for å kjøpe?

Endret av katarinas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes veldig mange. Har du søkt noe på nette?

Dell sin XPS serie

Alieware har jo neste BARE slike.

Asus har en toppmodell som er bra.

Apple sin Powerbook serie har bra skjermkort og hardware.

osv osv osv...

Generelt skal du se etter beste Dual Core CPU og minst Nvidia 7900 skjermkort eller tilsvarende fra ATI (1900?) Sleng på 2 GB ram og 100 GB HD så har du en fin fin spillemaskin!!

Men regn med å betal ett sted mellom 18 og 25 000 kr.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Ja, finnes dette?

Noen som vil anbefale en eller annen Laptop som kan ta seg av litt mere heavy spillene. Eks WOW - Burning Crusade.

Jeg vet at jeg nok heller burde hatt en desktop, men har ikke muligheten til å ha den med meg rundt til de stedene jeg skal bruke maskinen.

Jeg har muligheten til å kjøpe den i USA. Er det noen som har noen tips om hvor jeg evt bør gå for å kjøpe?

7860494[/snapback]

jeg sitter selv med en dell inspiron 9400 : geforce 7900 , 2gb ram, 100gb harddisk, en intel centrino duo 1,86ghz.. sitter å spiller css, ingen problem, faktisk så klarer jeg å spille rainbow six Vegas med den... faktisk ikke dyrere enn overkant av 10.000kr

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

haha Burning Crusade er ikke et heavy spill

kjører det lett med HP DV9060ea, heter HP DV9060us i usa.

kjører også andre mer krevende spill som medieval 2

kosta 11k i Norge.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Har en HP DV9060ea jeg også.. core2duo 1,7Ghz oppgradert til 2Gig ram, doble hardisker 160GB tot.geforce 7600 512 ram. Har spilt det meste uten problem med unntak av Flight sim X som er uhyre krevende, men den går greitt den og etter litt tweaking. Den kostet 11600,- . 13200,- ramupgrad inkl. Datakjeden.no.

Lenke til kommentar

du kjører wow på 512 minne. En bærbar på 1-2gb ram, c2d (uansett prossesor) 7600/x1600, og en hd på 60-320gb kjører du wow på full.

en kompis av meg kjører wow på 1024x640 (tror eg?) på en bærbar med 200m( det beste intrigerte skjermkortet til bærbar har jeg hørt) 512 ram en amd prossesor (huske ikje korsn)

skal du spille tungspill som oblivion med nice grafikk kan du kjøpe en dell i9400 med 2gb ram, 17``, c2d 1,66ghz og 7900gs som er bedre en mange stasjonære pcer! den koster mellom 13 og 14.000 og hsk å vente til dell får vista på pcene hvis du skal ha windows vista :yes:

ps. wow er ikke en tungt spill! ;)

Endret av bendik92
Lenke til kommentar
du kjører wow på 512 minne. En bærbar på 1-2gb ram, c2d (uansett prossesor) 7600/x1600, og en hd på 60-320gb kjører du wow på full.

en kompis av meg kjører wow på 1024x640 (tror eg?) på en bærbar med 200m( det beste intrigerte skjermkortet til bærbar har jeg hørt) 512 ram en amd prossesor (huske ikje korsn)

skal du spille tungspill som oblivion med nice grafikk kan du kjøpe en dell i9400 med 2gb ram, 17``, c2d 1,66ghz og 7900gs som er bedre en mange stasjonære pcer! den koster mellom 13 og 14.000 og hsk å vente til dell får vista på pcene hvis du skal ha windows vista  :yes:

ps. wow er ikke en tungt spill!  ;)

7862182[/snapback]

helt enig med deg, i9400 er en bra maskin til spill. mye for pengene! :thumbup:

Lenke til kommentar
du kjører wow på 512 minne.

7862182[/snapback]

Jeg er stort sett enig med alt unntatt dette. Å kjøre wow på 512MB ram gir ikke en særlig behagelig spillopplevelse, jeg anbefaler sterkt at du får deg minst 1GB, gjerne 2. Jeg merket stor forskjell i wow da jeg oppgraderte fra 1 til 2GB.

Lenke til kommentar
Ja, finnes dette?

Jada. Men husk at de prioriterer visse egenskaper framfor andre. Du kan typisk ikke regne med å få selv middelmådig batteritid.

7860494[/snapback]

widowpc har noen muligheter. Men mulighetene er ikke billige.

Lenke til kommentar

7862182[/snapback]

Jeg er stort sett enig med alt unntatt dette. Å kjøre wow på 512MB ram gir ikke en særlig behagelig spillopplevelse, jeg anbefaler sterkt at du får deg minst 1GB, gjerne 2. Jeg merket stor forskjell i wow da jeg oppgraderte fra 1 til 2GB.

7867102[/snapback]

jeg mener at det er minimum krav på wow er 512ram skal man kjøre pve i store instancer må man nesten ha 1gb ram, helst 2gb ;),

512ram er nok til å kunne spille det bra nok (?) jeg kjørte wow på min pc med 256ram og det var ikke spillende :nei:

dessuten får man nesten ikke kjøpt bærbare med 512 ram nå i tiden, vis vi ser bort ifra de gammle og de til under 7.000.-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

7862182[/snapback]

7867102[/snapback]

har 1Gib på min bærbare. og 3 Gib på min stasjonære.

kjører det fullt på begge og forskjellen = 0,000001. at du merka mye forskjell mellom 1 og 2 Gib når ikke jeg merker stort mellom 1 Gib og 3 Gib er litt rart.

begge pcene kjører det flytende

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

7862182[/snapback]

7867102[/snapback]

har 1Gib på min bærbare. og 3 Gib på min stasjonære.

kjører det fullt på begge og forskjellen = 0,000001. at du merka mye forskjell mellom 1 og 2 Gib når ikke jeg merker stort mellom 1 Gib og 3 Gib er litt rart.

begge pcene kjører det flytende

7872569[/snapback]

hhhhmmmm rart... :hmm:

Lenke til kommentar

@bendik92 og KRAFortune, dere har rett begge to, jeg er bare vant til å kjøre wow på to skjermer, og når det ligger ting i bakgrunnen samtidig som jeg er i 40 manns runs i MC eller BWL merker jeg fort forskjell mellom 1 og 2GB ram hvis jeg for eksempel alt+taber ut for å svare på messenger eller noe slikt. Skal man gjøre slikt bør man ha 2GB ram, forskjellen er stor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hvis man ikke merker forskjell på 1 og 2 gb i wow så er man enten ikke på en særlig befolket server (eks i IF) eller radier særlig mye. Jeg og alle jeg kjenner merket ihvertfall stor forkskjell på loadetidene og lagg når det skjer mye på en gang.

7875691[/snapback]

serverlatency etc har da ingenting med minne å gjøre? og i plasser som for eksempel IF

vil det ofte lagge uansett om du har 1GiB eller 4GiB.

Lenke til kommentar
latency etc har da ingenting med minne å gjøre? og i plasser som for eksempel IF

vil det ofte lagge uansett om du har 1GiB eller 4GiB.

7884072[/snapback]

Ikke akkurat det jeg mener, har ikke sagt noe som serverlatency. Loadingtidene\harddiskjobbingen gikk ned enormt og loadingen av f.eks IF eller som oppstår i store raid er veldig minneavhengig. Jeg og 2 venner som satte i 2 gb minne merket det veldig godt. Har 2 andre kokmpiser med bare en gb og merket store forskjeller vi ihvertfall. Eks IF tar 5-10 sec før HDD slutter å jobbe med 2 gb minne, mot 30-40 sekund med 1 gb.

Lenke til kommentar

vel en kompis av meg har en stasjonær pc med 1gb ram og når han er i raid kjører han wow på lavest grafikk :S fordi det ikje ska lagge..

og jo jeg er bra sikker på at det tar ifra ramen i if(iron forge den største byen i spillet) og i raid(store huler med mange folk) jeg har 256ram på pcn min og da jeg gikk in i if klikka det helt men jeg vet ikje om det har så mye å si når man har 1024ram ;/

ps. det kan hende at han måtte kjøre wow på lavest grafikk pga skjermkort(nvidia 6200)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...