edonis Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hei, Jeg har et Casio CTK-530 keyboard med midi-utgang, og lurte på om det var mulig å få "overført" det jeg spiller på keyboardet til Piano Roll i Fruity Loops (3)? Har ingen midi-inngang på pc'en, men mener å ha hørt det går ann å få kjøpt MIDI-USB kabel? Er nemlig så utrolig tungvint å legge inn alle "notene" på FL, hvis det hadde gått ann å bare spille det inn med keyboard (2 min vs 5 timer). Noen som vet? Takker for svar! Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg har selv et midi-usb kort.. Jeg har ikke brukt det så mye, men vet at det fungerer helt fint! Jeg fikk det desverre i gave, så vet ikke helt hvor det ble kjøpt.. Men, er nok å finne på en del nettbutikker.. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Du får kjøpt MIDI-USB løsning ja. Tre alternativer til dette finner du her under MIDI/USB > interface Hvis du har en pc med game-port (15-pin) så kan du også bruke en kabel som går fra midi til 15-pin kontakten. Endret 3. februar 2007 av C-angel Lenke til kommentar
edonis Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Takker for svar. Kjøpte en Midi-mate som jeg har installert, men selv etter å ha brukt to og en halv time med prøving og feiling gir jeg nesten opp. Jeg får ikke noe signal inn i det hele tatt når jeg spiller på keyboardet, og har installert hva jeg mener er riktig driver til den også.. Noen som vet hvordan kan få fikset dette? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Takker for svar. Kjøpte en Midi-mate som jeg har installert, men selv etter å ha brukt to og en halv time med prøving og feiling gir jeg nesten opp. Jeg får ikke noe signal inn i det hele tatt når jeg spiller på keyboardet, og har installert hva jeg mener er riktig driver til den også.. Noen som vet hvordan kan få fikset dette? 7869545[/snapback] fikk du et popup nede til høyre når du pluget den inn? gå på midi settings i fl. på midi trykker du på usb audio device som det sikkert står eller noe annet hos deg kansje. trykk så på enable. røtent forklart men tar det etter hukommelsen Lenke til kommentar
edonis Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Den er enabled allerede. Virkelig frustert over at jeg ikke får noe signal fra keyboardet over til pc'en. På midi-maten lyser det et rødt lys konstant, er dette som det skal? Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 har du satt på den optionen over at det du spiller blir overført til piano roll a? typing keyboard to piano keyboard? Lenke til kommentar
edonis Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 har du satt på den optionen over at det du spiller blir overført til piano roll a? typing keyboard to piano keyboard? 7873125[/snapback] Ja, men fortsatt uten hell.. Begynner å lure på om enten er noe feil med keyboardet, pc'en eller kabelen, eller kanskje mest sannsynlig; om jeg bare er dum som ikke forstår noe helt elementært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå