Gå til innhold

Sony Fights Back: Jack Tretton Defends the PS3


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS3 er ikke så enkel å programere til som noen kanskje vil ha det til. Cell er en jævel av en prosessor når det kommer til potensiell ytelse. men det er også noe av dens svakhet. Den bygger på en litt annen infrastruktur en det vanlige prosessorer nå til dags bruker. (teknologi som bygger på de første pentium prosessorene)

 

Så å si at det er enkelt er vel kanskje litt feil. Det er ikke vanskelig å få bra resultater på PS3 viss det er den konsollen du primært programerer for. Det ser man jo på de spillene som er eksklusive til PS3, som resistance og Ridge Racer. Sistnevnte som kjører i 1080p med 60fps. (og ser bedre ut en RR på 360)

 

Problemet kommer til disse multiplattformspillene. Som alle 360 fanboyer godter seg over hver gang blir nevnt. (de mener også at hvert spill som kjører bedre på 360 en PS3 krever egen tråd og stor diskusjon om hvor overlegen 360 er) Men det er ikke slik det var med PS2 og Xbox. Der det var relativt lett å porte et spill over til den andre konsollen. Nå er det mange flere hindringer som gjør dette heller vanskelig. Å viss man skal ha bra resultater så må man nesten utvikle to spill paralelt der man ikke deler mye kode mellom hvert av prosjektene. Men dette er kostbart og veldig lite attraktivt for selskap som vil tjene en del penger. Så derfor utvikler de det ganske paralelt med mye delt kode som gjør at Cell prosessoren ikke blir brukt til det den kan.

 

Derfor vil jeg si at det PS3 er dårligere på multiplattformspill.

 

Men dette er jo ikke for alltid. Sony vil nok komme med bedre og mer tilpasset utviklingsverktøy utover.

 

 

PS: MGS viss du mener den er lettere en PS2 så tror jeg du skyter deg selv som sonymann i foten. For viss det du da sier stemmer. Så suger PS3 hardwaremessig i forhold til 360. Noe som den da ikke gjør.

Endret av Bromlexl
Lenke til kommentar

jeg sier ingen ting. Men påstanden ble stilt, og det ble etterspurt kilder til påstanden, som jeg ikke kom med. Så jeg fant kilder som sa akkurat det.

 

Tror nok at grunnen til at noen sier at det er enklere å utvikle for ps3 i forhold til ps2 er nvidia sin RSX og bedre utviklingsverktøy. Noen utviklere sier også at det er enklere å bruke SPE'ene i cell en det var å bruke VU'ene i ps2 chippen.

 

Men hva vet jeg :D

Lenke til kommentar
Utrolig morsomt at så mange her uttaler seg om hvor lett eller vanskelig det er å programmere PS3 når det sannsynligvis er 0 PS3 programmerere som bruker forumet her. Isteden blir det stadig vekk referert til tvilsomme kilder fra partiske nettsider.

7904597[/snapback]

 

Og du er kvalifisert til å uttale deg?

De fleste kilder innen spillindustrien har uttalt seg om at PS3 er vanskelig å programmere til, kanskje ikke så vanskelig som til PS2 da den kom, men allikevel vanskelig.

 

Men jeg antar at du har for sterke sony briller og for stor troll hatt til å ta det som legitimt.

Lenke til kommentar

De fleste kilder innen spillindustrien har uttalt seg om at PS3 er vanskelig å programmere til, kanskje ikke så vanskelig som til PS2 da den kom, men allikevel vanskelig.

 

7904613[/snapback]

Ja, da blir det jo umulig å lage bra spill, for PS2 hadde jo bare møkkaspill, ikke sant?

 

De greide pinadø å lage spillversjoner som var så og si likeverdige med Xbox versjonene, selv om prosessoren til PS2 hadde en ytelse som var ca 1/3 av xboxen sin.

Lenke til kommentar

De fleste kilder innen spillindustrien har uttalt seg om at PS3 er vanskelig å programmere til, kanskje ikke så vanskelig som til PS2 da den kom, men allikevel vanskelig.

 

7904613[/snapback]

Ja, da blir det jo umulig å lage bra spill, for PS2 hadde jo bare møkkaspill, ikke sant?

 

De greide pinadø å lage spillversjoner som var så og si likeverdige med Xbox versjonene, selv om prosessoren til PS2 hadde en ytelse som var ca 1/3 av xboxen sin.

7904627[/snapback]

 

Nå er du på bærtur igjen......

 

Du påsto at det er ingen kilder over hvor lett eller vanskelig det er å programmere PS3, noe som det helt klart er. Som sagt flere utviklere har uttalt seg at PS3 kan være vanskelig å utvikle til.

 

Jeg har ikke sagt et ord om spill, og om kvaliteten til fremtidige spill til PS3. Kvaliteten til spillene blir garantert høy, i alle fall når utviklere klarer å bruke Cell optimalt.

 

Og med det sagt så var mange (de fleste) multiplattform spillene til PS2 og Xbox bedre på xbox grafikkmessig. Det er ikke dermed sagt at PS2 ikke hadde noen titler som var fantastiske pene, og helt klart på høyde med hva xbox presterte.

Lenke til kommentar

De fleste kilder innen spillindustrien har uttalt seg om at PS3 er vanskelig å programmere til, kanskje ikke så vanskelig som til PS2 da den kom, men allikevel vanskelig.

 

7904613[/snapback]

Ja, da blir det jo umulig å lage bra spill, for PS2 hadde jo bare møkkaspill, ikke sant?

 

De greide pinadø å lage spillversjoner som var så og si likeverdige med Xbox versjonene, selv om prosessoren til PS2 hadde en ytelse som var ca 1/3 av xboxen sin.

7904627[/snapback]

 

Tydeligvis har du for store Sony briller

Ikke f*** om du kunne få Halo med de store brettene eller grafikk som Riddick i en PS2.

PS3 Sliter også i dag med å bruke CPU og GPU minne sammen, derfor Oblivion ikke vil bli like bra på PS3 versjonen. FN 3 måtte de nedgradere fra 3d publikum til 2d publikum på PS3 versjonen og lista er lang for hva som er nedgradert til nå

Endret av avanore
Lenke til kommentar

De fleste kilder innen spillindustrien har uttalt seg om at PS3 er vanskelig å programmere til, kanskje ikke så vanskelig som til PS2 da den kom, men allikevel vanskelig.

 

7904613[/snapback]

Ja, da blir det jo umulig å lage bra spill, for PS2 hadde jo bare møkkaspill, ikke sant?

 

Har noen sagt dette? Eller er dette bare slik det føles for deg når det blir sagt noe som ikke er direkte positivt om konsollen?

 

De greide pinadø å lage spillversjoner som var så og si likeverdige med Xbox versjonene, selv om prosessoren til PS2 hadde en ytelse som var ca 1/3 av xboxen sin.

7904627[/snapback]

Jaha? 1/3 av ytelsen? Rekner med du har gode kilder på dette, så hvorfor ikke dele med oss andre?

Lenke til kommentar
PS3 Sliter også i dag med å bruke CPU og GPU minne sammen, derfor Oblivion ikke vil bli like bra på PS3 versjonen.

7904711[/snapback]

 

Allerede nå sier IGN og andre at Oblivion har minst like bra grafikk som X360, samtidig som lastetidene har blitt redusert:

 

For one thing, the PS3 version has been optimized to take advantage of the Cell processor and hardware that the system offers. As a result, the game runs a lot faster than the 360 build. Entering dungeons or buildings results in a load of 3-5 seconds, compared to the 7-10 seconds or longer for the 360 version of the game. Similarly, the amount of framerate drops or hitches that cropped up in the wilderness as you accessed a new area on the 360 have been substantially reduced on the PS3 version. There is a plan to completely eradicate these issues as the game nears release, as well as fixing a number of bugs that were present in the other builds. Kiss the item duplication glitch goodbye.

 

The visual presentation of Oblivion has also been significantly enhanced. While it was a beautiful title on the 360, far off environmental details often displayed low resolution textures. This has been fixed with new shaders dedicated to rendering the foreground cleanly with sharper details, so rocky landscapes now have craggy appearances instead of smooth, non-distinct surfaces. While there is still a fair amount of pop-in that occurs (which can't be helped due to the size of the world), the draw distance is farther than the 360 version. As a result, screens from the PS3 version should approach those from high end PCs running Oblivion, which is an impressive feat.

 

Link: http://ps3.ign.com/articles/762/762108p1.html

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Det er mye som ikke vil være med i Oblivion som grafikk oppdateringer som kan lastes ned fra Xbox live i følge 1UP

 

There's no horse armor, etc... It's a technical limitation. They just don't have enough memory to load every peice of downloadable content. They tried it, did some work arounds, but the performance isn't there. They hope to have some, but they're going to have to pick and choose [unlike the 360 version, which has tons of downloadable content, all of which can be used in the game]

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jaha? 1/3 av ytelsen? Rekner med du har gode kilder på dette, så hvorfor ikke dele med oss andre?

7904712[/snapback]

OK, 1/2,5 av ytelsen da.

 

PS2: 294 MHz "Emotion Engine" CPU

Xbox: 733 MHz Intel Mobile Celeron CPU

 

Og avanores tøv om at Oblivion blir dårligere på PS3 gidder jeg ikke kommentere en gang, det har blitt motsagt så alt for mange ganger før, av nettsteder som er minst like troverdige som de avanore selv elsker å linke tvilsomme anti-PS3 storyer fra.

Lenke til kommentar

Jaha? 1/3 av ytelsen? Rekner med du har gode kilder på dette, så hvorfor ikke dele med oss andre?

7904712[/snapback]

OK, 1/2,5 av ytelsen da.

 

PS2: 294 MHz "Emotion Engine" CPU

Xbox: 733 MHz Intel Mobile Celeron CPU

 

Og avanores tøv om at Oblivion blir dårligere på PS3 gidder jeg ikke kommentere en gang, det har blitt motsagt så alt for mange ganger før, av nettsteder som er minst like troverdige som de avanore selv elsker å linke tvilsomme anti-PS3 storyer fra.

7904785[/snapback]

 

:) Så du vurderer dette utifra mhz? Vil det si at 360 og PS3 er omtrent like kraftige da? Begge kjører jo på 3,2GHz :)

Lenke til kommentar
:) Så du vurderer dette utifra mhz? Vil det si at 360 og PS3 er omtrent like kraftige da? Begge kjører jo på 3,2GHz :)

7904800[/snapback]

 

Det er vel allment akseptert at de to konsollene er omtrent like kraftige ja. Vis meg kilder som sier noe helt annet hvis det er feil.

Lenke til kommentar

Jaha? 1/3 av ytelsen? Rekner med du har gode kilder på dette, så hvorfor ikke dele med oss andre?

7904712[/snapback]

OK, 1/2,5 av ytelsen da.

 

PS2: 294 MHz "Emotion Engine" CPU

Xbox: 733 MHz Intel Mobile Celeron CPU

 

Der gav du meg det svaret jeg fryktet...

 

Du kan IKKE sammenligne kraften på noen som helst maskin basert på klokkefrekvensen CPUen kjører på. De har noe som heter "forskjellig arkitektur"...

 

Det du sa der, er omtrent like dumt som å si "PS3 har 4 ganger kraften til X360, fordi den er svart"

Lenke til kommentar
Det er mye som ikke vil være med i Oblivion som grafikk oppdateringer som kan lastes ned fra Xbox live i følge 1UP

 

There's no horse armor, etc... It's a technical limitation. They just don't have enough memory to load every peice of downloadable content. They tried it, did some work arounds, but the performance isn't there. They hope to have some, but they're going to have to pick and choose [unlike the 360 version, which has tons of downloadable content, all of which can be used in the game]

7904777[/snapback]

 

 

 

Se her!

 

I videointervjuet så sier han at de holder på å finne ut hva de skal tilby av nedlastbart innhold. De kan ikke gjøre alt, fordi de må være sikre på at de ikke bruker opp minne. Dette kan gjelder jo også xbox 360, om de laster inn add on etter add on så vil minnet bli brukt opp til slutt. Men det vil nok være plass til mange flere add ons på xbox 360 siden den har 512 ram dedikert til skjermkortet, mens at ps3 har 256 mb system minne og 256 mb på skjermkortet. Så vi har vel ikke peiling på hva de vil velge, og hva som blir valgt bort.

 

Grafikken ser uansett meget bra ut! Se videoen!

Lenke til kommentar
Dette kan gjelder jo også xbox 360, om de laster inn add on etter add on så vil minnet bli brukt opp til slutt

Grafikken ser uansett meget bra ut! Se videoen!

7904857[/snapback]

 

Har alt av addon lastet ned på X360, ikke noe problem det

Du har nok rett det er problemer med PS3 minne, derfor de sliter med å få alt sammen med på PS3 versjonen

Litt rart egentlig at det er slikt, de burde hatt en GPU med 512 MB

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...