Gå til innhold

Sony Fights Back: Jack Tretton Defends the PS3


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For meg er dette så prinsippielt viktig, at det er hovedgrunnen til at jeg selger min 360 nå, og istedet kjøper en PS3. Jeg ønsker overhodet ikke å være med på å realisere Bill Gates sin mangeårige våte drøm. Å (rettmessig) beskylde Sony for å promotere egne formater i denne sammenhengen blir igrunn litt vittig når man ser på hvordan Microsoft holder på.

 

eh, så det er greit når Sony gjør det, men når MS gjør det så er det skummelt?

 

Og hva med Apple? De "eier" jo en platform. Skal vi ha et opprør mot de også?

Lenke til kommentar

Linuxguru, du synker dypt når du må kalle en blåøyd idiot. Har grønne øyne :tease:

Bruker Windows på pcen, bruker ikke office osv.. Har 360 og bruker MSN. Vel grunnen er at de funker til mine behov. Så kan du ta å prakke på den dommedagsprofetien som vi har hørt i alle år. Så de utvilker tjenester som folk er fornøyde med. Hvis kan vel ikke du utvikle noe bedre med open source?

 

Er for fri konkuranse og alt som følger med det, men det må være mulig å være litt mer planta på jorda enn som så.

Endret av disabled
Lenke til kommentar

Velvel, av og til ser man ikke ræva fordi den befinner seg bak oss. Men dere får ha oss Linuxlovers i tankene da neste gang dere enten:

 

A: Forbryter dere mot Norsk lov ved å laste ned og kjøre crack på Vista

 

eller

 

B: Bruker surt opptjente lommepenger for å kjøpe Vista til en sum som man faktisk kan kjøpe opp til flere konsoller for

 

:D

Lenke til kommentar
Velvel, av og til ser man ikke ræva fordi den befinner seg bak oss. Men dere får ha oss Linuxlovers i tankene da neste gang dere enten:

 

A: Forbryter dere mot Norsk lov ved å laste ned og kjøre crack på Vista

 

eller

 

B: Bruker surt opptjente lommepenger for å kjøpe Vista til en sum som man faktisk kan kjøpe opp til flere konsoller for

 

:D

7872903[/snapback]

 

Kjøpte Vista Home Premium for 995 jeg. Hvilken konsoll får jeg for den prisen??

 

Er det slik at operativsystem bør være gratis? De som synes det er vel de samme idiotene som synes det er greit å piratkopiere spill. Folk som lager programvare/spill fortjener jo ikke lønn.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Ps2 :) hehe ;) Oppgraderingspakke?

 

Offtopic :p

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
vista_battlecard.jpg

 

Home Premium som for meg er minumspakken koster 2800 kr.

 

Ultimate 4700 kr. Dette er norske priser på norsk nettbutikk, Mpx.no

 

Synes MS har lagt prisen litt for høyt. Vil nok velge å kjøre en gratis versjon.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Velvel, av og til ser man ikke ræva fordi den befinner seg bak oss. Men dere får ha oss Linuxlovers i tankene da neste gang dere enten:

 

A: Forbryter dere mot Norsk lov ved å laste ned og kjøre crack på Vista

 

eller

 

B: Bruker surt opptjente lommepenger for å kjøpe Vista til en sum som man faktisk kan kjøpe opp til flere konsoller for

 

:D

7872903[/snapback]

 

Fine med forum er at ingen kan motbevise deg for hva du skriver du gjør

 

Linux holder jeg på å lære selv og koser meg med det. Men nå har jeg en maskin som er dønn stabil på windows xp nå så ser ikke noe grunn til å oppgradere nå.

Lenke til kommentar
Velvel, av og til ser man ikke ræva fordi den befinner seg bak oss. Men dere får ha oss Linuxlovers i tankene da neste gang dere enten:

 

A: Forbryter dere mot Norsk lov ved å laste ned og kjøre crack på Vista

 

eller

 

B: Bruker surt opptjente lommepenger for å kjøpe Vista til en sum som man faktisk kan kjøpe opp til flere konsoller for

 

:D

7872903[/snapback]

 

Kjøpte Vista Home Premium for 995 jeg. Hvilken konsoll får jeg for den prisen??

7872920[/snapback]

 

Studentversjon eller? Du får to SNES'er om du leiter litt :)

Lenke til kommentar
Velvel, av og til ser man ikke ræva fordi den befinner seg bak oss. Men dere får ha oss Linuxlovers i tankene da neste gang dere enten:

 

A: Forbryter dere mot Norsk lov ved å laste ned og kjøre crack på Vista

 

eller

 

B: Bruker surt opptjente lommepenger for å kjøpe Vista til en sum som man faktisk kan kjøpe opp til flere konsoller for

 

:D

7872903[/snapback]

 

Kjøpte Vista Home Premium for 995 jeg. Hvilken konsoll får jeg for den prisen??

7872920[/snapback]

 

Studentversjon eller? Du får to SNES'er om du leiter litt :)

7872959[/snapback]

 

OEM versjon.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker overhodet ikke å være med på å realisere Bill Gates sin mangeårige våte drøm.

 

Uff ja. Donere titalls milliarder dollar til forskning, helse og utdanning. Han burde vi passe godt på, så han ikke finner på noe tull som å (indirekte) løse aids eller kreft gåten!

7873095[/snapback]

 

Spørsmålet er jo om det blir Gates eller PS3 som kurerer aids etc. først...

 

PS3 Downtime to fight disease

Lenke til kommentar

Jeg skal kvitte meg med XBox360, da jeg ikke har noe til overs for MS sin integrasjon av XBox-opplevelsen med Windows Vista, Media Center, WMA/WMV og Live! Anywhere. Sistnevnte er forøvrig MS sitt nyeste forsøk i en lang rekke på å ta over verden, og Windows-plattformen skal nå inn "overalt".

 

 

Hvorfor kjøpte du en x360 i det heletatt om du hater MS så mye?

Nå har jo faktisk skaden skjedd, du har støttet selskapet. Ved å selge den videre vil du jo bare sørge for at en annen person vil bruke MS sitt produkt.

 

Når du kaller andre for blåøyde idioter fordi de kjøper et produkt fra MS, så bør vel du gå foran med et godt eksempel og knuse 360en din?

Dersom du ikke gjør dette, vil du jo fremstå som en hykler...

Lenke til kommentar
Jeg skal kvitte meg med XBox360, da jeg ikke har noe til overs for MS sin integrasjon av XBox-opplevelsen med Windows Vista, Media Center, WMA/WMV og Live! Anywhere. Sistnevnte er forøvrig MS sitt nyeste forsøk i en lang rekke på å ta over verden, og Windows-plattformen skal nå inn "overalt".

 

Thank god we're back to normal her på Gamer!

Ikke noe er bedre enn fanwars!

Konsoller? Hva er det... her er det konspirasjons teorier og Anarchy in the Digital World som gjelder!

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpte du en x360 i det heletatt om du hater MS så mye?

7873397[/snapback]

 

Siden du er person nr 2 som spør; hvor står det i tråden at jeg hater MS?

 

Grunnen til at jeg kjøpte XBox360 (og XBox1 i sin tid), var fordi MS hadde fokus på spill når de laget XBox Live! plattformen. Først i ettertid kom de diltende med Live! Anywhere, Vista-integrasjon og annet lock-in. Det er først nå du ser hvor XBox360 passer inn i produktporteføljen, og siden utviklingen er uakseptabel for min del så hopper jeg av.

 

Du fremstår forøvrig som særdeles oppegående mtp hykler-kommentaren din. Ved å knuse boksen, så vil en potensiell fremtidig kjøper måtte kjøpe en ny boks i butikken istedet, og MS får registrert ett ekstra salg. Man skal ikke se bort ifra at det er grunnen til at MS laget 360 i så rævva kvalitet. "Shipped units"-statistikken blir iallefall svært imponerende!

 

Jeg har ingen illusjoner - folk vil fortsette å bruke MS-produkter. XBox360 er et bra produkt. XBox Live! er et svært bra produkt. Live! Anywhere blandet med litt 360, Vista, Mobile + _midlertidige_ Java-applikasjoner for konkurrerende mobile plattformer, MSN og deres "standardiserte" Office-pakke er et killer-produkt.

Lenke til kommentar
Og så må vi betale for hver gang vi vil bytte nick på diskusjonsforumet :p ala Xbox live, eller kanskje vi må betale 1 point per tegn når vi poster. Da hadde det blitt mye mindre dritt prat.

7872866[/snapback]

 

Ein veldig godt idè, og du drar frem eit godt poeng :!:

 

Når sannt sies, så elsker eg eg gjengen som henger på dette forumet. Eg ler og ler av flotte salgstall og parnoide utsagn og det som verre er. Her inngjikk vi våpenhvile før helga, eg stak til Oslo og var uten nett i 2 døgn. eg kommer tilbake og ser xx-antall tråder om PS3 og 360 som har kvelva rundt. Samme gamle hverdagen på forumet, herlig.

 

Men uansett så sier eg meg enig i at PS3 lanseringen vil gå bedre her. Grunn? Europa lanseringen er preget av ein langt bedre liste med lanseringsspill :)

Lenke til kommentar
Du er utrolig Avanore. Han sier jo at han TROR at kjøpekraften i Europa er sterkere enn kjøpekraften i Japan og Nord-Amerika og derfor vil ps3 selge bedre i Europa!

7872055[/snapback]

Nei, det sier han ikke. Finner du ordet "tror" her?

 

"Kjøpekraften til europeere er høyere enn både japanere og amerikanere, derfor er det naturlig å anta at PS3 vil selge bedre her."

 

 

Alt i alt er det vanskeligere å utvikle for PS3, men det var enda verre for PS2.

Kilde?

 

For meg er dette så prinsippielt viktig, at det er hovedgrunnen til at jeg selger min 360 nå, og istedet kjøper en PS3. Jeg ønsker overhodet ikke å være med på å realisere Bill Gates sin mangeårige våte drøm.

Da er det jo ganske morsomt at du støtter Sony i stedet - firmaet som installerer spyware på kundenes PCer, som kommer med direkte løgner, falske "uavhengige blogger", osv.

Lenke til kommentar
Da er det jo ganske morsomt at du støtter Sony i stedet - firmaet som installerer spyware på kundenes PCer, som kommer med direkte løgner, falske "uavhengige blogger", osv.

 

Han påstår han gjør det av prinsipp, men han er jo tydeligvis ikke så prinsippfast som han tror....

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Nei, det sier han ikke. Finner du ordet "tror" her?

 

anta er vel ganske nært å tro? Nå sier det vel seg selv at han tror, fordi han kan umulig vite eller være sikker i sin sak. Men når Avanore prøver å legge ord i munnen på han blir det bare teit å høre på.

 

Alt i alt er det vanskeligere å utvikle for PS3, men det var enda verre for PS2.

Kilde?

 

 

 

 

But not so with the PS3's Cell chip, which is "completely different." Rather than require programmers to develop specialized skills, Harrison explains in the piece, they utilize "general-purpose programming languages" to make for a smoother, less demanding coding process. "The PlayStation 3 is, definitely, easier and cheaper to develop for, relative to the same period on the PS2," Harrison says.

 

KIlde

 

And as for the PS2 vs PS3 development question. I was chatting to Michiel and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them. I will take his word on that.

 

Kilde

 

So there you go. PS3 is relatively easy to program for if you have experience with high-end PCs - certainly more straightforward than PS2 with its proprietary graphics APIs. We've also heard lots of talk - from various studios - that Sony's developer support will be a lot stronger with PS3 (it's already much, much better with PSP apparently). Time will tell.

 

Kilde

 

Finnes masse andre kilder om du søker på google.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...