Gå til innhold

Sony Fights Back: Jack Tretton Defends the PS3


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EGM: But how do you view the 360 specifically as a competitor?

 

JT: I think we've got a better machine, I think we've got a better business model, and I think we're going to win in the long term. I'm extremely pleased that we're selling more PS2 units than they are [360 units]. That's something that quite frankly surprised me. But while early indicators are not completely irrelevant, you can't completely ignore them, and I'd be a little concerned if I were them. On the other hand, what concerns me is if the Xbox 360 is being rejected, are the consumers on board with [next-generation] technology and is there enough [demand] there.

 

Jaja

Lenke til kommentar
If we were a distant third in the platform race, people would have a warm spot in their hearts for the good old days of PlayStation and they'd actually root for us to get back on top.

 

Earth to Jack.... dere ligger sist!

7868832[/snapback]

Earth to Jack. Ps2 har seld ca 15 gongar meir enn GameCube og Wii til saman.

"Distant Third" er ei heilt korrekt besrkiving. ;)

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
If we were a distant third in the platform race, people would have a warm spot in their hearts for the good old days of PlayStation and they'd actually root for us to get back on top.

 

Earth to Jack.... dere ligger sist!

7868832[/snapback]

Earth to Jack. Ps2 har seld ca 15 gongar meir enn GameCube og Wii til saman.

"Distant Third" er ei heilt korrekt besrkiving. ;)

7870225[/snapback]

 

Nintendo GameCube: 21.20 Million as of September 30, 2006

PlayStation 2: 111.25 Million shipped as of September 30, 2006

Endret av disabled
Lenke til kommentar

Ja men denne genrasjonen ligger de sist nå sånn er det de ligger helt bakerst så det er ikke noe tvil om det.

 

Men forrige genrasjon var de så overlegen at det er bare å bøye seg i støvet for den

 

Mente du Wii kanskje? da siden det blir rundt 4.4 eller noe i den duren, i såfall må jeg gratulere deg i den beste sammenligningen av salgstall noensinne

Endret av disabled
Lenke til kommentar

Altså.

Når du seier 30 millionar er det openbert at du prøver å leggje saman salstala frå Wii og Gamecube.

Problemet er at det korrekte salstalet til Gamecube + Wii er 25 millionar (GC 21mill + Wii 4mill).

Så, altså, ca 110mill(eg gidd ikkje sjekke opp ALT her) delt på 25.

 

Og Sony uttalte seg openbert også om Ps2, sidan den FORTSATT er den mestselgande konsollen - det vart jo og gjort eit poeng av. :)

Lenke til kommentar

No ignorerer du det faktumet at eg påpeikte at det var for å vise forskjellen i marknadsandelen mellom Sony og Nintendo, ikkje for å gi eit fullstedig korrekt bilete. Du gjer det same med det faktumet at Sony-pratet som heile tråden handlar om også omhandlar Ps2-sala.

Ps2 aleine har seld over 4.4 ganger så myke som Wii og Gamecube til saman

Nøgd? :whistle:

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
No ignorerer du det faktumet at eg påpeikte at det var for å vise forskjellen i marknadsandelen mellom Sony og Nintendo, ikkje for å gi eit fullstedig korrekt bilete. Du gjer det same med det faktumet at Sony-pratet som heile tråden handlar om også omhandlar Ps2-sala.

Ps2 aleine har seld over 4.4 ganger så myke som Wii og Gamecube til saman

Nøgd? :whistle:

7870386[/snapback]

Endelig bra du fant ut at 110 ikke er 15 ganger mer enn 25

110 delt på 25, det var et gullkorn du.

Lenke til kommentar
Ps2 aleine har seld over 4.4 ganger så myke som Wii og Gamecube til saman

Nøgd? :whistle:

7870386[/snapback]

 

Wii har vært ute i 2 måneder og PS2 har vært ute i 7 år

Kjempe bra sammenligning

 

Gratulere :w00t:

Premien hentes på ditt lokale postkontor

7870537[/snapback]

 

Nå var det vel snakk om GameCube og Wii tilsammen, korriger meg hvis jeg tar feil, men gameCube har vel vert ute siden september 2001. Sammenligningen ligger i hva slags markedsanndel og fanskare de forskjellige produsentene har. PS2 er jo en konsoll som har blitt allemans eie, nettop fordi den var mer enn bare en spillkonsoll. GameCube var hovedsaklig en gamer konsoll (på lik linje med Wii), jeg vil annta at en av grunnene som holdt ikke gamere unna var at den bla ikke kunne spille dvder, pluss at spillene (helt subjektivt) var utrolig snodige og spesielle.

PS2 hadde dvd spiller og derfor gjorde den mer intressant for det commersielle markedet, ikke bare det litt mer innsnevra gamer markedet. Nå kom det jo også ut noen veldig familievennlige spill, som singstar danse greia etc.. PS2 har jo blitt en nøkkelingrediens for en vellykka fest (nesten i allefal).

Jeg er ganske sikker på at PS3 kommer til å få en nogså lik utvikling. Da prisene har senket seg litt, HD film har kommet for alvor, PS3 har fått på plass sine egene spill konsepter (sing star). Det er da hvermansen vil kunne gå til innkjøp av en slik multimedia maskin.

Lenke til kommentar
No ignorerer du det faktumet at eg påpeikte at det var for å vise forskjellen i marknadsandelen mellom Sony og Nintendo, ikkje for å gi eit fullstedig korrekt bilete. Du gjer det same med det faktumet at Sony-pratet som heile tråden handlar om også omhandlar Ps2-sala.

Ps2 aleine har seld over 4.4 ganger så myke som Wii og Gamecube til saman

Nøgd? :whistle:

7870386[/snapback]

Endelig bra du fant ut at 110 ikke er 15 ganger mer enn 25

110 delt på 25, det var et gullkorn du.

7870513[/snapback]

 

Takk. Eg kan ikkje rekne, så eg trudde faktisk at 15x25 var 110. Heldigvis visste du det motsatte! ;)

 

Wii har vært ute i 2 måneder og PS2 har vært ute i 7 år

Kjempe bra sammenligning

 

Gratulere 

Premien hentes på ditt lokale postkontor

 

Sarkasmen din er like presis som alltid. :ermm:

Me diskuterar faktisk Jack Tretton sine uttalselsar her. Og samanlikninga hans INBEFATTA Ps2, og for ordenens skuld må me sjølvsagt ta med Gamecube sidan den også var forige generasjon. Elles ville jo forskjellen vore så stor at den var misvisande. Så difor må reknestykket også inkludere det.

Eg syns det er på tide at me lærer oss å halde oss til temaet.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
ps3 vil raskt ta igjen 360 her i Europa. de har 1 million maskiner klare til lansering og de vil alle selge ut første dag. da har de allerede tatt igjen halvparten av 360's forsprang.

7864958[/snapback]

 

Tja, de hadde en god del konsoller klar ved USA release, og du så hvor fort Ebay markedet stupte der i gården. Shipped konsoller er ikke det samme som solgte, de kan gjærne shippe flere konsoller men det betyr vel ikke mye om den ikke selger.

 

Because we're in that leadership position,

 

Godt sagt, feil, men godt sagt, for sist jeg sjekka var de ikke mye i leder posisjon, faktisk like langt unna det som det går ann. Linja går slik: MS, Nintendo, Sony. Eller begynner de i andre ende?

 

there are a lot of expectations thrust upon us and some of them are a little unrealistic.

 

Det er vel ikke rart at det er så store forventninger til PS3 etter at Sony har dunka stortromme i lang tid nå, og skrytt åpenlyst av konsollen sin, helt frem til nå hvor det plutselig er "for høye forhåpninger" til konsollen. Selvgjort er velgjort, kanskje mindre hypping neste gang, Sony.

 

If we were a distant third in the platform race, people would have a warm spot in their hearts for the good old days of PlayStation and they'd actually root for us to get back on top.

 

Vis Sony kanskje kunne fornye seg mer på spill måte fronten fremfor å dytte dioder og dupeditter i konsollen hadde de vært noe annet. Gode gamle PSX hadde mye nytt og slo godt ann pga dette. Nå i den tredje generasjons Playstation, er det vel bare grafikken som er ny, resten er gamelt nytt (f.eks kontrollen).

 

But I don't know if we want to pay the price to get that kind of [love].

 

Nei, dere har fremdeles en hvettes regning å gjøre opp, deriblant rettferdiggjøre all hyppen som har vært rundt PS3, men ikke leverte. Kanskje betale en regning før dere vurderer om dere orker å betale den neste.

Lenke til kommentar
ps3 vil raskt ta igjen 360 her i Europa

 

Hvorfor vil PS3 selge bedre i europa enn ellers i verden?

7865125[/snapback]

 

Kjøpekraften til europeere er høyere enn både japanere og amerikanere, derfor er det naturlig å anta at PS3 vil selge bedre her. Vi må smøre oss med tålmodighet for å se om dette blir tilfellet. Mitt tips er at PS3 vil gjøre det bedre i Europa enn i de andre markedene.

Lenke til kommentar
ps3 vil raskt ta igjen 360 her i Europa

 

Hvorfor vil PS3 selge bedre i europa enn ellers i verden?

7865125[/snapback]

 

Kjøpekraften til europeere er høyere enn både japanere og amerikanere, derfor er det naturlig å anta at PS3 vil selge bedre her. Vi må smøre oss med tålmodighet for å se om dette blir tilfellet. Mitt tips er at PS3 vil gjøre det bedre i Europa enn i de andre markedene.

7871694[/snapback]

 

Det har blitt solgt flere PS2 i Europa enn Japan eller USA sier du?

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...