Gå til innhold

Sony Fights Back: Jack Tretton Defends the PS3


lektroluv

Anbefalte innlegg

Det har blitt solgt flere PS2 i Europa enn Japan eller USA sier du?

7872003[/snapback]

 

Om han hadde sagt det, hadde han sikkert skrevet det.. Tror du ikke? ;)

 

Siste tallene for PS2 ser slik ut:

 

2006/12/31

115.36 million units

(Japan: 24.76 million/ USA: 46.53 million/ Europe: 44.07 million)

 

Er ikke så forferdelig langt unna da. Men nå er det da også slik at 360 selger mest i USA, og at en del av markedet er mettet på det viset der borte. Jeg tror personlig at Linuxguru er inne på noe jeg, selv om jeg tror mindre på at det har med kjøpekraft å gjøre.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke å quote hele flokken her, men du der oppe, hvorfor i helvete tok du med "GC + Wii"?.. Det er greit å ta bare GC, men hvorfor plusse på Wii? Den har vært ute i to måneder, for crying out loud!! Ps2 har vært ute i 7 år..

 

Kanskje vi heller skal se på Ps3 vs. Wii, i rene salgstall, shall we?

 

Og du (en eller annen), at PS3 ikke har solgt stort siden den er utsolgt.. Hallo!? Den er overalt i USA? Utsolgt? lol

Lenke til kommentar
Så lenge vi har den stive prisen, problemer med multiplatformspill (alle spill er nedskalert på PS3) og dårlig spillbiblotek, ser jeg ingen grunn at det vil ta av her heller

7867758[/snapback]

 

Til din informasjon, så var vektorenhetene til PS2 en mye større utfordring for de som portet multiplattformspill mellom XBox og PS2, enn tilfellet er mellom Xenon og Cell.

 

Men det er såpass stor forskjell i arkitekturen, at et hvilket som helst spill som utvikles for en av konsollene, for så å portes direkte over, vil yte dårlig. Å begynne å parallellisere en allerede eksisterende 360-tittel på Cell, uten at man tenkte på dette i design-fasen, er i beste fall svært utfordrende. Det samme vil gjelde for titler som utnytter Cell sin arkitektur: Disse vil yte dårligere på XBox360, fordi spesialiserte oppgaver designet spesifikt for Cell sine SPE'er nå må kjøres på generiske kjerner sammen med all annen kode.

 

Alt i alt er det vanskeligere å utvikle for PS3, men det var enda verre for PS2. Og som vi alle vet, så hindret ikke det stjernespillene fra å dukke opp.

 

Jeg skal kvitte meg med XBox360, da jeg ikke har noe til overs for MS sin integrasjon av XBox-opplevelsen med Windows Vista, Media Center, WMA/WMV og Live! Anywhere. Sistnevnte er forøvrig MS sitt nyeste forsøk i en lang rekke på å ta over verden, og Windows-plattformen skal nå inn "overalt".

 

For meg er dette så prinsippielt viktig, at det er hovedgrunnen til at jeg selger min 360 nå, og istedet kjøper en PS3. Jeg ønsker overhodet ikke å være med på å realisere Bill Gates sin mangeårige våte drøm. Å (rettmessig) beskylde Sony for å promotere egne formater i denne sammenhengen blir igrunn litt vittig når man ser på hvordan Microsoft holder på.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en PS3 selv men dette begynner å bli seriøst latterlig å høre på. Sikter til noen poster som er over. Er det mulig å lyse så sinnsykt fanboy!

 

Glad i 360 og kommer nok til å gjøre det med PS3 også. Men PS3 kommer til å brukt til mediacenter i begynnelsen. Da det er flere bedre spill på 360 for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg en PS3 selv men dette begynner å bli seriøst latterlig å høre på. Sikter til noen poster som er over. Er det mulig å lyse så sinnsykt fanboy!

 

Glad i 360 og kommer nok til å gjøre det med PS3 også. Men PS3 kommer til å brukt til mediacenter i begynnelsen. Da det er flere bedre spill på 360 for øyeblikket.

7872258[/snapback]

 

Ta deg en tur inn i wiki og kikk på hva fanboy betyr. Det som snakkes om over har desverre fint lite å gjøre med det. Kanskje FUD dog :D

 

Et sunt kritisk forhold til Sortebill tror jeg de fleste kunne ha godt av. ;)

Lenke til kommentar

Får være grenser på uansett åssen man ser på det. Tror ikke Bill sin plan er å ta over jorda og gjøre oss om til zombier for MS. Ta en titt på mannen, eller et intervju med han. En mer beskjed "sjef" skal du se lenge etter :p

 

Man må ikke bli for paranoid å selge xboxen sin fordi man er redd for Bill :!:

Lenke til kommentar
Får være grenser på uansett åssen man ser på det. Tror ikke Bill sin plan er å ta over jorda og gjøre oss om til zombier for MS. Ta en titt på mannen, eller et intervju med han. En mer beskjed "sjef" skal du se lenge etter :p

 

Man må ikke bli for paranoid å selge xboxen sin fordi man er redd for Bill :!:

7872369[/snapback]

 

Nå skal vi ikke gå helt off topic her, men om du tror at det er sunt for verdenssamfunnet at 95% av alle operativsystem leveres av ett firma som stort sett kan ta seg betalt slik de vil, tror jeg det er på tide med en reality check.. ;)

Lenke til kommentar
Jeg skal kvitte meg med XBox360, da jeg ikke har noe til overs for MS sin integrasjon av XBox-opplevelsen med Windows Vista, Media Center, WMA/WMV og Live! Anywhere. Sistnevnte er forøvrig MS sitt nyeste forsøk i en lang rekke på å ta over verden, og Windows-plattformen skal nå inn "overalt".

 

For meg er dette så prinsippielt viktig, at det er hovedgrunnen til at jeg selger min 360 nå, og istedet kjøper en PS3. Jeg ønsker overhodet ikke å være med på å realisere Bill Gates sin mangeårige våte drøm. Å (rettmessig) beskylde Sony for å promotere egne formater i denne sammenhengen blir igrunn litt vittig når man ser på hvordan Microsoft holder på.

7872151[/snapback]

Viva La Resistance.

 

Snakker meg om Paranoia :)

Lenke til kommentar
tvilsomt sier bare hvor dumt sånne hat er :p

7872461[/snapback]

 

Tror du Microsoft utvikler Live Anywhere, fordi de synes det er en super ide at du får spilt 360-spill sammen med dine PC-venner? Eller fordi det er veldig beleilig for din del å sitte på bussen med mobilen, og så starte nedlastinger på XBox'en din? Tro meg, Microsoft gir en lang faen i alt dette. Dette er kun hyggelige bieffekter av det de egentlig forsøker å oppnå.

 

Vi snakker her om et globalt nettverk som har som primærfunksjon å samle folk rundt Microsoft sine tjenester. Tenk stort - tenk MS-Internett, helt lukket for brukere av andre tjenester enn de som lever på nåde fra arkitekten. Det vil brukes som brekkstang for å pushe Vista, MSN Search, MSN Messenger, MSN Music, Zune, Office Live!, Windows Mobile og alt annet de måtte finne på å rulle ut.

 

Paranoid og dommedagsprofeti? Mulig det - men ta ett skritt tilbake og still deg spørsmålet: Hvilket firma ville ikke ønske å oppnå situasjonen jeg beskriver over? Av alle som opererer idag, så er Microsoft den eneste som er istand til å dra iland dette. Og takket være blåøyde idioter som deg, så blir dessverre jobben altfor enkel ..

Lenke til kommentar
takket være blåøyde idioter som deg, så blir dessverre jobben altfor enkel ..

7872709[/snapback]

 

Ta deg en pille

Ikke alle som deler ditt syn. Jeg synes MS gjør en bra jobb. Jeg gir faen hvordan de bygger det opp, så lenge det funker. Skal du kvitte deg med PC eller bærbare PC din som du skrev dette innlegget med også?

Så lenge ting fungerer og MS gir oss bra spill til X360, så er jeg og flere andre fornøyde

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Kan vi ikke like greit boikotte alle de store firmaene? Sony, Microsoft, Google, Apple etc er jo alle ute etter markedsdominanse. Slemme firmaer som vil tjene penger. Uff, la oss heller bli kommunister hele gjengen og fornekte kapitalismen..

7872795[/snapback]

Føler Gamer.no begynner å bli litt for stort nå, vi må bare passe på de er kanskje ute etter å ta over Norge.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke like greit boikotte alle de store firmaene? Sony, Microsoft, Google, Apple etc er jo alle ute etter markedsdominanse. Slemme firmaer som vil tjene penger. Uff, la oss heller bli kommunister hele gjengen og fornekte kapitalismen..

7872795[/snapback]

Føler Gamer.no begynner å bli litt for stort nå, vi må bare passe på de er kanskje ute etter å ta over Norge.

7872835[/snapback]

 

Ja, snart får vi Gamer anywhere og vi må kjøpe points for å skrive :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...