Gå til innhold

Partibarometer for februar 2007

Hvilket parti ville du stemt om det var valg i dag?  

162 stemmer

1. 1. Hvilket parti ville du stemt om det var valg i dag?

• Demokratene [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.96%]
      1
    • Det Liberale Folkeparti [4.17%] [2.79%] [2.84%] [1.80%] [1.92%]
      6
    • Fremskrittspartiet [22.92%] [29.77%] [25.57%] [25.75%] [26.44%]
      43
    • Høyre [17.71%] [14.88%] [15.34%] [13.17%] [17.79%]
      16
    • Kristelig Folkeparti [0.00%] [0.47%] [2.27%] [2.40%] [3.37%]
      2
    • Kystpartiet [1.04%] [1.40%] [0.57%] [0.60%] [0.96%]
      2
    • Pensjonistpartiet [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.48%]
      0
    • Rød Valgallianse [4.17%] [5.58%] [6.25%] [5.99%] [4.33%]
      14
    • Senterpartiet [0.00%] [1.86%] [0.00%] [1.80%] [2.40%]
      1
    • Sosialistisk Venstreparti [6.25%] [7.44%] [11.93%] [8.98%] [8.17%]
      19
    • Venstre [9.38%] [9.30%] [10.80%] [11.38%] [7.69%]
      13
    • Norges Kommunistiske Parti [3.13%] [1.40%] [1.14%] [1.20%] [0.96%]
      0
    • Arbeiderpartiet [18.75%] [15.35%] [14.20%] [16.17%] [16.35%]
      21
    • Kristent Samlingsparti [0.47%] [0.00%] [0.60%] [0.00%]
      0
    • Miljøpartiet De Grønne [0.93%] [1.70%] [1.80%] [1.44%]
      2
    • Blankt [4.17%] [3.26%] [4.55%] [4.79%] [1.92%]
      5
    • Ville ikke stemt [8.33%] [5.12%] [2.84%] [3.59%] [4.81%]
      17

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke akkurat noe nytt i at Stoltenberg ikke har peiling på FRP sin politikk og sprer usannheter der. Han gjorde det jo på direkten i Stortingets spørretime. Det som var værst var at han kritiserte FRP for noe AP hadde gjort :wee:

http://www.nettavisen.no/innenriks/politik...ticle766702.ece

- Vi vil sørge for at minstepensjonistene får økt kjøpekraft neste år. Minstepensjonene skal vokse mer enn utgiftene neste år, og vi tatt hensyn til utgifter som moms. I tillegg øker vi bostøtten, som er viktig for mange minstepensjonister, og vi reduserer egenandeler mer enn Frp noen gang har gjort, sa Jens Stoltenberg, og viste til egenandelen på 50 kroner på fysioterapi som regjeringen nå har fjernet.

- Frp bør jekke seg ned

Da Per Sandberg (Frp) tilbakeviste at Frp noen gang har stemt for å øke egenandelen på fysioterapi, fikk Stoltenberg nok.

- Det nytter ikke hva Frp sier om egenandelene. Dette er nok et eksempel på at Frp sier noe, og gjør noe annet. Det nytter ikke med hoderisting. Frp bør jekke seg ned, sa Stoltenberg.

Men da gikk KrF-leder Dagfinn Høybråten, og tidligere arbeids- og sosialminister, opp på talestolen. Han bekreftet at Frp ikke hadde stemt for å øke egenandel på fysioterapi.

Og om ikke det var nok;

- Det var statsministerens egen regjering som innførte egenandelen. Det er utenkelig at statsministeren ikke husket dette. Derfor forventer jeg en uforbeholden unnskyldning, skriver Siv Jensen i pressemeldingen.

Her skryter Stoltenberg av å fjerne en avgift han selv var med på å innføre og beskylder helt feilaktig FRP for å stå bak avgiften. Skal si det var profesjonelt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du synes det er trøttende at Stoltenberg blir tatt i løgn, er ikke da løsningen at Stoltenberg slutter å lyve, fremfor at Jensen lar være å si ifra når Stoltenberg lyver?

Hva slags holdninger er det som kommer frem her når man forventer at ofre for løgn skal la løgnene bli stående uimotsagt?

7978035[/snapback]

Men saken er den Pricks at det er ikke alltid at det faktisk er løgn.

Eh jo, når Jensen sier det er løgn så er det som regel det. Kan du komme med konkrete eksempler på det motsatte? Helst flere, for å vise at det ikke bare er en enkelt glipp eller to.

Og hvis det faktisk er det, så har Siv Jensen rett til å be han om å slutte med det, men er ganske tragikomisk å høre henne si det opp og ned i hver debatt, hva med heller og faktisk fortelle om det Fremskrittspartiet vil gjøre, istedenfor å bare si at statsministeren lyver, som fører til enda større uklarheter om hvem som faktisk har rett.

Det er jo nettopp det hun gjør. Hun sier at de gir et feil bilde av Frp, og så forklarer hun hvordan det henger sammen. Eller hun prøver. Ofte blir hun avbrutt.

Hvis du fortsatt mener at man skal la være i si ifra når andre lyver om en, så er dette en helt hårreisende holdning!

Siv Jensen er inget offer, det syns jeg du kan være redelig nok til å kunne innrømme, hun er leder for Norges nest største parti, og hvis du karakteriserer henne som et offer for noe som helst innenfor politisk debatt viser det hvor svak tro du har på henne.

Hvor i all verden henter du dette fra? Jeg har aldri kalt henne et offer.

Lenke til kommentar
For å poste det som kommer av undersøkelser i media:

AP og FRP like store, Venstre og KRF like store

7989957[/snapback]

Og så samme dag kommer denne:

http://www.nettavisen.no/innenriks/politik...ticle906733.ece

"Mens Frp i januar hadde en oppslutning på 23,9 prosent går partiet tilbake hele 5,2 prosentpoeng til 18,7 prosent på Kommunevalgbarometeret for februar. "

Greit nok - kommunevalg vs stortingsvalg, men likevel.. Meningsmålinger er ikke pålitelige.

:p

Lenke til kommentar
Hele spillet er demotiverende og kvalmende. :shrug:

7976539[/snapback]

Jeg er helt enig. Men eneste måten å forandre dette på er å bli politiker selv, noe jeg ikke har spesielt lyst til i dag. Jeg forstår ikke hvorfor politikerne kan holde på med å spre løgn og desinformasjon uten å få verre konsekvenser av det. I tillegg er debatten i Norge for kranglete og hakkende, men det er vel ikke stort bedre i andre land. Heldigvis har vi ikke USA-tilstander her ennå, hvor politikerne lager svartmalereklamefilmer om motstandere og sender det på riksdekkende TV...

Lenke til kommentar

Jeg er tilhenger av politisk reklame. Ja selvfølgelig vil det komme mye søppel, men at man i dag blir kriminalisert for å fortelle noen at man bør stemme SV under reklamepausen på TV2 er latterlig. Man skal få lov til å fortelle folk at de skal kjøpe Libress Ultra med fleksible vinger men ikke kunne opplyse om hva SV står for. Dette handler om grunnleggende ytringsfrihet. Problemstillingen har jeg belyst her:

https://www.diskusjon.no/index.php?automodu...wentry&eid=1152

Lenke til kommentar
Jeg er tilhenger av politisk reklame. Ja selvfølgelig vil det komme mye søppel, men at man i dag blir kriminalisert for å fortelle noen at man bør stemme SV under reklamepausen på TV2 er latterlig. Man skal få lov til å fortelle folk at de skal kjøpe Libress Ultra med fleksible vinger men ikke kunne opplyse om hva SV står for. Dette handler om grunnleggende ytringsfrihet. Problemstillingen har jeg belyst her:

8016510[/snapback]

Jeg mener politisk reklame fort kan få en samfunnskadelig virkning. Tv er også et medium som vil favorisere de pengesterke partier. Særlig er dette betenkelig når man vet hvilken påvirkningskraft tvmediumet har. I tillegg er det emm ikke egnet for å fremme kompliserte politiske standpunkt.

Lenke til kommentar

8016510[/snapback]

Jeg mener politisk reklame fort kan få en samfunnskadelig virkning. Tv er også et medium som vil favorisere de pengesterke partier. Særlig er dette betenkelig når man vet hvilken påvirkningskraft tvmediumet har. I tillegg er det emm ikke egnet for å fremme kompliserte politiske standpunkt.

8019608[/snapback]

TV vil ikke favorisere de pengesterke, dersom alle parti gis en viss tilmålt tid. De vil det heller utgjevne forskjellen mellom de pengesterke og resten, nettopp fordi TV er et så sterkt medium. I dag har de pengesterke store fordeler ved at de i mye større grad kan profilere seg i medier uten mengdebegrensninger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...