Gå til innhold

Partibarometer for februar 2007

Hvilket parti ville du stemt om det var valg i dag?  

162 stemmer

1. 1. Hvilket parti ville du stemt om det var valg i dag?

• Demokratene [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.96%]
      1
    • Det Liberale Folkeparti [4.17%] [2.79%] [2.84%] [1.80%] [1.92%]
      6
    • Fremskrittspartiet [22.92%] [29.77%] [25.57%] [25.75%] [26.44%]
      43
    • Høyre [17.71%] [14.88%] [15.34%] [13.17%] [17.79%]
      16
    • Kristelig Folkeparti [0.00%] [0.47%] [2.27%] [2.40%] [3.37%]
      2
    • Kystpartiet [1.04%] [1.40%] [0.57%] [0.60%] [0.96%]
      2
    • Pensjonistpartiet [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.48%]
      0
    • Rød Valgallianse [4.17%] [5.58%] [6.25%] [5.99%] [4.33%]
      14
    • Senterpartiet [0.00%] [1.86%] [0.00%] [1.80%] [2.40%]
      1
    • Sosialistisk Venstreparti [6.25%] [7.44%] [11.93%] [8.98%] [8.17%]
      19
    • Venstre [9.38%] [9.30%] [10.80%] [11.38%] [7.69%]
      13
    • Norges Kommunistiske Parti [3.13%] [1.40%] [1.14%] [1.20%] [0.96%]
      0
    • Arbeiderpartiet [18.75%] [15.35%] [14.20%] [16.17%] [16.35%]
      21
    • Kristent Samlingsparti [0.47%] [0.00%] [0.60%] [0.00%]
      0
    • Miljøpartiet De Grønne [0.93%] [1.70%] [1.80%] [1.44%]
      2
    • Blankt [4.17%] [3.26%] [4.55%] [4.79%] [1.92%]
      5
    • Ville ikke stemt [8.33%] [5.12%] [2.84%] [3.59%] [4.81%]
      17

Anbefalte innlegg

Registrerer at DLF har fått flere stemmer enn på en stund og det er hyggelig. :-) Det er det eneste partiet i Norge som jobber for økt individuell frihet, så hvis du ikke ønsker at vi skal synke dypere inn i velferdsstaten og reguleringshelvete bør du stemme DLF.

7967856[/snapback]

I beg to differ. Uansett føler jeg at DLF tar det litt for langt mot ansvarsfraskrivelse fra statens side, altså det motsatte av det venstrefløyen driver med for tida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig at folk fremdeles presterer å stemme på SV. Makan til klovneparti skal man lete lenge etter.

Jeg stemte denne gang på Høyre. FrP får ikke stemmen min før de har kvittet seg med alle idiotene som bekler sentrale stillinger (les. Per Sandberg m.fl).

Lenke til kommentar
Utrolig at folk fremdeles presterer å stemme på SV. Makan til klovneparti skal man lete lenge etter.

Jeg stemte denne gang på Høyre. FrP får ikke stemmen min før de har kvittet seg med alle idiotene som bekler sentrale stillinger (les. Per Sandberg m.fl).

7969755[/snapback]

Høyre er ikke et alternativ for meg før de er klare for regjeringssamarbeid med Frp. Det vi trenger er en H+Frp-koallisjon. Så lenge H står i veien for dette så er ikke partiet et alternativ.

Lenke til kommentar

7969755[/snapback]

Høyre er ikke et alternativ for meg før de er klare for regjeringssamarbeid med Frp. Det vi trenger er en H+Frp-koallisjon. Så lenge H står i veien for dette så er ikke partiet et alternativ.

7976021[/snapback]

Det er det som er litt morsomt med de borgerlige, egentlig. Fordi KrF og Venstre har jo allerede gjort det klart at de ikke under noen omstendigheter vil samarbeide med Frp, og KrF har jo nesten begynt å fri til sin tidligere regjeringskollega, Senterpartiet og også Arbeiderpartiet istedenfor. Samtidig som Høyre sitter der på sin arrogante hest og hever hodet sitt over Frp, mens Frp maser etter et bredest mulig borgerlig samarbeid. Kan jo forstå frustrasjonen til Frp, for demokratiet fortjener bedre enn det de øvrige 3 borgerlige partiene bedriver, men er jo litt morsomt for da kan vi nesten ende opp med samme situasjon som i 2005, at det er ingen vilje til samarbeid, og Høyre nekter å danne regjering med Frp, da kan vi altså ende opp enda engang med de rødgrønne, og jeg syns det er bare positivt, men er jo litt synd da at de over 500 000 velgerne til Frp ikke på noen måte får gjennomslag for sin politikk, fordi de øvrige borgerlige partiene er så arrogante som de er. :p

Lenke til kommentar

Hovedproblemet er den evige stigmatiseringen Frp er blitt utsatt for. Noe som illustrerers godt av alle de uskalige uttalelsene som hele tiden rammer Frp. Det er så mye følelser og så lite fornuft.

Men sakte men sikkert endres dette. H vil venne seg til å være lillebror. Og det å stemme Frp vil bli mindre sosialt stigmatiserende. Bare synd at vi i mellomtiden må betale prisen et sosialistisk styre er.

Lenke til kommentar
Hovedproblemet er den evige stigmatiseringen Frp er blitt utsatt for. Noe som illustrerers godt av alle de uskalige uttalelsene som hele tiden rammer Frp. Det er så mye følelser og så lite fornuft.

Men sakte men sikkert endres dette. H vil venne seg til å være lillebror. Og det å stemme Frp vil bli mindre sosialt stigmatiserende. Bare synd at vi i mellomtiden må betale prisen et sosialistisk styre er.

7976293[/snapback]

Kan jeg spørre om hvorfor det bare er vi som skal moderere oss?

Lenke til kommentar

7976293[/snapback]

7976298[/snapback]

På samme måte som at Sv må moderere seg ovenfor AP i dagens regjering :)

Lenke til kommentar

7976293[/snapback]

Den prisen blir god å betale, for alle de velferdsgodene du får tilbake. ;)

Lenke til kommentar

7976293[/snapback]

Skal være enig i at FrP fikk mye ufortjent kritikk for en del år siden, men siden 2000-2001 synes jeg at det har vært mye jevnere. Og FrP er heller ikke den snilleste gutten i klassen, de har jaggu meg slengt dritt om enkeltpersoner/grupper, etater og andre partier. Jeg har stor respekt for alle som gidder å ta et standpunkt, så får det heller være at jeg ikke har noe særlig til overs for partiene FrP og SV.

Jeg er heller ikke enig at vi har et sosialistisk styre nå, synes regjeringen har vært mye mindre ekstrem enn det jeg fryktet på forhånd.

Lenke til kommentar

7976319[/snapback]

Første gang jeg er helt ut enig med deg. Høyre må finnes seg i moderere seg. Når de ligger på 14-16%, mens Frp ligger på 24-26% på meningsmålinger så sier det seg selv hva demokratiet krever av Høyre. Og det er det som har skjedd med SV og Arbeiderpartiet. Arbeiderpartiet ligger rundt 30%, SV på 8-9% da sier det seg selv at SV må ofre noe i regjering, for så å inngå kompromisser. Jeg syns Høyre burde skjerpe seg litt, for mange i Høyre har tillatt seg å kalle SV for et klovneparti, samtidig som SV har faktisk vært voksne nok til å inngå samarbeid, samtidig mens Høyre sitter der og beriker seg selv med selvgodheten sin, og utelukker totalt den oppslutningen Frp har.

Lenke til kommentar

7976319[/snapback]

Jeg synes det blir feil at kun vi skal rokke ved våre grunnprinsipper i et eventuelt samarbeid.

7976334[/snapback]

I et demokrati er det de med flest stemmer som får være de som bestemmer mest. Den eneste grunnen til at Høyre kjører dette maset om at FrP må bøye seg i støvet er jo bare på grunn av at FrP er et stigmatisert parti, som 'ingen' kan like. Jeg tror Høyre rett og slett er redde for FrP fordi 'alle' misliker FrP, for forskjellene hos partiene er ikke så store i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Jeg tror en rekke statsvitere ville vært uenig i at avstanden ikke er så stor mellom FrP og Høyre. Det sier også en del når Aftenposten går direkte ut i en leder og sier at de ikke kan støtte en slik regjering. Høyre kommer til å miste mange medlemmer hvis de samarbeider på et forpliktende grunnlag med FrP

Lenke til kommentar
Jeg tror en rekke statsvitere ville vært uenig i at avstanden ikke er så stor mellom FrP og Høyre. Det sier også en del når Aftenposten går direkte ut i en leder og sier at de ikke kan støtte en slik regjering. Høyre kommer til å miste mange medlemmer hvis de samarbeider på et forpliktende grunnlag med FrP

7976389[/snapback]

Samtidig så er det mange Høyre-folk som sier de vil heller samarbeide med Frp enn med KrF og Venstre. Om det er grunnet størrelsen av partiet eller politikken aner jeg ikke, men jeg forstår virkelig ikke problemet. Jeg ønsker inget bredt borgerlig flertall, for den rødgrønne regjeringen nå er utmerket, men måten Høyre opptrer på er latterlig. De har alltid vært vant til å være størst på borgerlig side, inntil 2005, og de blir nesten sure når den plassen ikke tilhører dem lengre. Men det som jeg syns er så fælt det er at Høyre overser det faktum at over en halv million mennesker stemte på Frp i 2005, og vil heller smette seg inn mellom Frp og Arbeiderpartiet. Udemokratisk og arroganse i aller høyeste grad!

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

7976293[/snapback]

7976298[/snapback]

Kan jeg spørre om hva i all verden du snakker om?

Lenke til kommentar

7976293[/snapback]

Den prisen blir god å betale, for alle de velferdsgodene du får tilbake. ;)

7976322[/snapback]

Hva får deg til å tro at en sosialistisk regjering er eneste som ønsker velferdsgoder?

Eller er det noe helt annet du mener å si?

Lenke til kommentar
Hva får deg til å tro at en sosialistisk regjering er eneste som ønsker velferdsgoder?

Eller er det noe helt annet du mener å si?

7976434[/snapback]

Jeg tror alle partiene ønsker å gi velferdsgoder til alle i Norge, men de bare innretter politikken sin annerledes for så å nå målene. Og da er det vel ingen hemmelighet at jeg syns den nåværende rødgrønne-regjeringen er mye flinkere til å levere de varene, ikke ved å gi skattelette til de som allerede har mer enn nok fra før av men å bruke pengene på de store sakene.

Lenke til kommentar

7976389[/snapback]

Høyre gjør kanskje det, men det vil jeg påstå er velger som kun stemmer på Høyre av helt andre grunner enn partiprogrammet.

I det siste syns jeg Høyre har vært veldig forsiktig i hva de sier i media. På den ene siden vet de at forskjellene mellom partinene ikke er så store, på den andre siden har en PKerene og hylekoret om at FrP er fanden selv. De vet at hvis de skal komme i regjering, så må de kunne tilpasse seg FrP fordi FrP er større.

Det er jo også slik at FrPs velgere dilter mellom AP og FrP, og det burde jo også si at forskjellene hos partiene i Norge er minimale.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...