Gå til innhold

Video-presentasjon av LG's Prada-telefon

Anbefalte innlegg

Ida Oftebro i IT-avisen skriver:

"LGs Prada-telefon blir ingen iPhone-killer. Likevel er det mange som tror at denne telefonen blir en må ha-telefon utover sommeren. Årsaken er designet, kombinert med en svært hyggelig pris.

Er ingen iPhone-kopi

LG KE850, bedre kjent som Prada-telefonen, har visse utseendemessige likheter med Apples iPhone. De to telefonene har også det til felles at de ikke støtter 3G, kommer med 2 megapiksel kamera, multimediaspiller og trykkfølsom skjerm. Der stopper likhetene.

KE850 har hverken Office-funksjonalitet eller qwerty-tastatur. Derimot er det en telefon som kommer til å få vennene dine til å bli grønne av misunnelse dersom de er mer opptatt av design enn funksjonalitet.

Hyggelig pris?

Hittil har mange trodd at denne telefonen ville koste det hvite ut av øyet. Dette skal visstnok ikke være tilfellet. I Storbritannia regner LG med at prisen vil ligge på 250 til 400 kr når telefonen selges med abonnement som gir 200 gratis ringeminutter i måneden. Dermed er sjansene gode for at prisen vil bli overkommelig når telefonen kommer til Norge også.!"

8088164[/snapback]

Den har ikke Qwerty tastatur sier dem ?

post-23420-1173201341_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne damen, Laura Ocaña, har brukt Prada-telefonen i flere dager. Det var hun som demonstrerte den på 3GSM i Barcelona nå nylig.

Hun sier hun foretrekker tradisjonelle telefoner,

men det kan jo være fordi hun bare hadde tilgang på en prototype som måtte restartes hele tiden?

Ikke lenge til de første testene dukker opp nå.. :cool:

post-116692-1173223924_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det forventes selvsagt at damen følger med når man kjøper telefonen. :cool:

Sånn ellers har nok folk her rett, og har tenkt det samme selv; telefonen blir ingen billigtelefon. Det er bare det at noen av abonnementene i UK er så dyre at man kan selge telefonene billig på grunn av den enorme subsidieringen. Man så jo på den T3 siden at den vil selges med en prislapp på £400, og jeg tror det er en mer riktig pris, iallfall uten abonnement.

Med tanke på spesifikasjoner, kvalitet, innpakning og ting som følger med samt at det er en "motetelefon", så ville det vært veldig rart om dette skule bli en billig telefon.

Det skal også legges merke til at det er de forskjellige gadgetsidene som har rapportert dette med priser, og ikke LG selv.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Denne skal jeg selvfølgelig ha, men minner om Motorola E680 som de lanserte for 3 år siden. Den hadde riktignok dårligere kamera, men touchscreen, LINUX OS, radio, MP3 spiller, minnekort m.m

Ellers så står Shine på listen min i tillegg. Har ikke vært noen fan av LG mobiler men bruker LG KE800 Chocolate deluxe edition og den er genial.

post-38742-1173254315_thumb.jpg

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
Har ikke vært noen fan av LG mobiler men bruker LG KE800 Chocolate deluxe edition og den er genial.
Hvorfor er den genial? Amobil gir den skryt for design, men slakt i menyer o.l. Ser i prisguiden at mange er halvfornøyde med den. Har selv aldri hatt en LG telefon, men jeg venter og ser hvordan prada klarer seg før jeg bestemmer meg
Lenke til kommentar

Fra Nettavisen i går:

" Skal du ha LGs Prada-mobil må du åpne lommeboka på vidt gap.

Det har gått rykter om at LGs Prada-mobil kommer til å få en ganske så hyggelig prislapp når den kommer for salg. Nettstedet Trustedreviews.com anslår en pris på i underkant av 500 med abonnementsbinding for Prada-mobilen.

Jippi tenkte vi, helt til LGs representant i Norge, Knut Kjeksrud avkreftet det hyggelige prisanslaget.

Selv om prisnivået på Prada-mobilen skal ligge relativt likt i de europeiske landene, avviser han at telefonen blir så billig som nettstedet anslår.

- Vi vet ikke eksakt hva Prada-mobilen kommer til å koste i Norge, men rundt 6000 kroner uten og 4000 kroner med abonnement er et mer realistisk anslag, sier Kjeksrud.

Kommer i mai

LG Prada eller KG850 som den heter på det mer kjedelige fagspråket skulle i utgangspunktet bare selges i Prada-butikker. Kjeksrud kan imidlertid fortelle at også Prada-løse Norge får selge den mye omtalte designmobilen.

- Prada-mobilen kommer til å ha smalere distribusjon enn andre mobiltelefoner, men den vil være tilgjengelig i en rekke mobilforretninger i løpet av mai, sier han. "

Lenke til kommentar

200x150_1.jpg

Cnet har testet Prada og gir den 8 av 10 poeng.

De var misfornøyd med fotokvaliteten og fingergefühlen-respons ved bruk av f.eks SMS.

Det høres ikke helt bra ut dette, ikke til den prisen.

Da kan jeg like godt satse på Neonode, N2 har i hvert fall fått veldig gode skussmål på touch-siden, bl.a av Amobil.

Men det kan jo være Pradaen som kommer hit til landet om 2-3 mnd. har blitt kvitt de verste barnesykdommene. :(

Testen finner du her:

http://reviews.cnet.co.uk/mobiles/0,39030106,49288331,00.htm

Lenke til kommentar

Hmm :hmm: Men som en motvekt kan jeg jo nevne at Gordon i TrustedReviews likte den kjempemye, og selv om han sa at det var uvant i begynnelsen med touch skjerm, så syntes han den var helt nydelig.

It is odd at first tbh, as you have no give on the ‘buttons’. It is also a finger print magnet.

That said you get used to it (I have a Vario II which is touch screen) and it is immeasurably faster than even the quickest text messenger.

Have to admit, if you want a stylish candybar with tonnes of features and you can put up with a 2MP camera and without 3G then you can’t do any better. It’s fantastic.

Forresten, ifølge CNET anmeldelsen, så har den ikke Autofokus.. litt kjipt, men samtidig så bryr jeg meg egentlig ikke så mye om kamera i en mobil.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Aftenposten har også fått leke litt med denne og er imponert over hvor godt den ser ut. De skriver imidlertid

"Det var derimot ikke problemfritt å skrolle opp og ned i adresselisten, og det var særdeles kronglete å få skrevet inn en nettadresse i nettleseren. Men når det endelig var gjort, var det glimrende å lese nettsidene på skjermen."

Kjedelig.

Lenke til kommentar

Har egentlig Prada-telefonen en berøringsskjerm som registrerer trykk som vanlige PDA-er eller strøm som touchplaten på bærbare PC-er, iPod, iPhone og liknende?

Jeg har ekstremt lyst på denne mobiltelefonen. Jeg kan dessverre ikke gå fra meg funksjonalitet og så mye penger for den, men kanskje det dukker opp noe billige på eBay etter hvert. Eller noen med abonnement? Prada-telefonen med tvillingkort bør fungere veldig bra. Dessverre er den dyr. Forhåndsbestilling på cirka 5.500 kroner på nettet.

Er det noen butikker som har fått den? Den skulle jo ha kommet ut den 18. mars, men jeg har ikke hørt om noen som har fått den enda. Og selges den bare i Prada-butikker i fire land? Det gjør det ganske vanskelig å få tak den, spesielt med abonnement ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags touch-system LG'en har, men alle anmeldelsene jeg har lest så langt trekker fram at den er treg og gir dårlig respons på teksting. :(

Fant enda en anmeldelse som sier det samme:

"The virtual dialling pad that appears when you want to make calls is large – bigger than on many conventional mobiles – and responsive. Less successful is the letter pad that pops up when you’re texting. It certainly works, but you’ll want to press the virtual keys just that little bit more carefully, and therefore slowly, than a regular phone. It’s definitely not a problem, but not quite as wonderful as the rest of the phone’s attributes."

Apropos release dato; har lest 23.mars i UK, men husker ikke hvor.

Lenke til kommentar

Fikk leke meg med denne noen minutter for et par dager siden og sitter igjen med en litt blandet følelse.

Telefonen er kjempestilig og har noen artige finesser, men skriver man sms f.eks. så får man ingen "feedback" på når man trykker som flere nevner. Den jeg fikk prøve var også ripet opp til de grader, men LG sa dette var en tidlig prototype, så den ferdige versjonen vil ha et ekstra lag med beskyttelsesglass, men at den likevel da var utsatt for en del riper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...