Gå til innhold

Feil i memtest86+. Sende inn på reparasjon?

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

Heisann. I denne tråden skrev jeg at jeg hadde problemer med å åpne .rar filer og lignende. Litt langt uti tråden kom en med et forslag om å prøve memtest86+. Dette gjorde jeg i 13 timer og fikk 6 feil. Kan dette være årsaken til at filene blir korrupte hele tiden? Burde dette være nok til å sende den inn til reparasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du flere ram brikker kan du prøve å fjerne en av dem, for så å starte på nytt og se om det fungerer.

Hvis det er snakk om garanti,reklamasjon o.l ,så kan det være ett sjakktrekk og maile/ringe Netshop slik att det ikke blir noe krøll.

Ser ut som om du har en defekt ram brikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Har du flere ram brikker kan du prøve å fjerne en av dem, for så å starte på nytt og se om det fungerer.

Hvis det er snakk om garanti,reklamasjon o.l ,så kan det være ett sjakktrekk og maile/ringe Netshop slik att det ikke blir noe krøll.

Ser ut som om du har en defekt ram brikke.

7860255[/snapback]

Her er mailene sendt/mottat av netshop.

Heisann, i fjor kjøpte jeg en datamaskin hos dere. Jeg har hele tiden merket at (nesten) hver gang jeg har lastet ned en .rar fil har den slått seg vrang. (forsåvidt noen andre filer også) Jeg tror det har vært der hele tiden, men jeg er ikke 100% sikker. I tillegg tok jeg en Memtest86+ der jeg scannet minne i 13 timer. Den fant 6 feil. Jeg vil også gjette at jeg har mye støv og rusk i datamaskinen. Er dette nok til at jeg burde sende inn datamaskinen? Og hva er kriteriene for at jeg ikke lenger kan sende inn datamaskinen (jeg tenker på åpning av kabinett etc.)

Grunnen til at jeg sender mailen før jeg sender datamaskinen er at jeg nødig vil sende den inn om det er noe software feil (noe jeg egentlig tviler på).

Svar:

Hei!

Så lenged et er garanti på maskinen bør den ikke åpnes. Om problemet skyldes software eller ikke er vanskelig å svare på, men er alltid lurt og ta back up og reinstalere på nytt før innsending. Minne kan dere ta ut og sende inn (test en og en og finn den som ikke er bra)den defekte. Eventuelt hele maskinen om det ikke holdt med reinstalasjon.

Ved retur av varer for reparasjon, husk å legge med returskjema, dette finnes under kundesenter på siden vår.

Dersom du ikke har skriver, skriver du feilmeldingen på ett ark.

Varer uten returskjema vil bli returnert ubehandlet på kunde`s regning.

Varer testet uten feil, eller feil som ikke dekkes av garanti får gebyr/arbeidstimer.

Anbefaler og ta backup av viktige data før den sendes inn til service.

Send pakken som smartpakke da vil vi få sporing på den.

Svar på mottatt mail må anses som generelt, da det er gitt ut fra den info som er mottatt fra kunde.

Angrefrist betalt med Visa/MasterCard kreditteres tilbake til Visa/MasterCard konto.

Meg:

Det blir noenlunde vanskelig å ikke åpne dataen om jeg skal få testet minnebrikkene. Hva skjer om jeg skriver x antall feil, så er det bare noen av feilene som er hardwarefeil? Tar dere da betaling for å ordne resten?

Netshop:

Hei!

Henger det sammen med ting som går på garanti pleier de å laste det over på den.

På skjemaet vil jeg tro jeg at jeg skriver at det er noe problemer med minnet.

Lenke til kommentar

Hej Vimsi,

Det finns tilltag man lätt och enkelt kan göra innan du sänder hela sulamitten. I alla fall så att du har en del tester avklarade.

I din profil ser jag Abit, Kingston och något mer, stämmer det?

Vad kräver dina brickor för volt, eller, vad har de för specifikationer?

Har du allt på auto i bios när det gäller inställningar, volt och timings?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...